דו"ח חדש חושף: כך אנחנו גולשים באינטרנט

דו"ח חדש של חברת בזק חושפת את הטרנדים והמגמות הנפוצות בגלישה באינטרנט בישראל בשנה האחרונה. מה המהירות של חבילת גלישה ממוצעת, כמה קבצים מורדים מדי יום, והאם הישראלים מעדיפים לגלוש בפייסבוק או באינסטגרם? כל התשובות בפנים

דו"ח חדש חושף: כך אנחנו גולשים באינטרנט
  (צילום: שאטרסטוק)

כיצד אנחנו גולשים באינטרנט? על השאלה הזו מנסה לענות חברת בזק, שפרסמה דו"ח חדש ומקיף המתאר את הרגלי השימוש ואופן ההתנהגות של הישראלים באינטרנט בשנה האחרונה. הדו"ח מבוסס על מחקר שנערך בשיתוף מכון TNS בקרב 1,268 נדגמים בגילאי 13 ומעלה, הבוחן את הטרנדים הנפוצים באינטרנט בקטגוריות רבות. בבזק טוענים כי ניתוח הסקר בשילוב עם נתוני התשתיות שנאספו מהמערכות שלה מספקים תמונת מצב כוללת של החיים בעידן הדיגיטלי של ימינו.

מהדו"ח עולה כי בשנת 2017 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.6 מיליון אנשים, המהווים 75 אחוזים מאוכלוסיית ישראל העומדת על סך של 8.7 מיליון איש. מהירות חבילת הגלישה הממוצעת ממשיכה לעלות בהשוואה לשנים קודמות, וכיום המהירות הממוצעת עומדת על 67 מגה בייט לשנייה. הגולש הממוצע מוריד מדי יום קבצים בנפח של כ-5.7 ג'יגה בייט-עלייה של 36 אחוז ביחס לנתוני השנה הקודמת.

עוד עולה מהדו"ח שטרנד השימוש בענן ושירותי סטרימינג ממשיך לצבור פופולאריות. כיום 36 אחוז מהנחקרים משתמשים בתכנות סטרימינג שונות, בעוד ש67 אחוז מהמשתמשים מגבים תמונות או סרטונים בשירותי ענן כמו דרופבוקס או גוגל דרייב. החשש מתקיפות ברשת נמצא גם כן במגמת עלייה: 35 אחוז מהישראלים חוששים ממתקפות סייבר- ורק 31 אחוז חוששים מפיגוע טרור.

תחום הסלולר מתחזק

בבזק בחנו בדו"ח גם את תחום הסלולר, וטוענים שרוב תעבורת הרשת בישראל נצרכת כיום דרך סמארטפונים. נמצא ש-35 אחוז מהנשאלים טוענים שחבילת הגלישה שלהם אינה גדולה מספיק. כמו כן, 43 אחוז מהנחקרים נאלצים לפנות את נפח האחסון בטלפון שלהם, ומוחקים תמונות כדי לפנות מקום לאפליקציות.

המחקר גם מצא כי הטלוויזיה מאבדת כיום את חשיבותה לטובת הסמארטפון. 19% מהנשאלים מעדיפים לצפות בטלוויזיה דרך הטלפון שלהם. לשם השוואה, בשנה שעברה רק 10 אחוז העדיפו את הטלפון על פני הטלוויזיה- כך שבשנה החולפת נרשמה עלייה של כמעט 100% בהעדפת הצפייה בסמארטפון.

מעדיפים את הסמארטפון על פני הטלוויזיה (צילום: שאטרסטוק)

מה האפליקציה הפופולארית ביותר?

נתון נוסף שנבדק הוא הרגלי השימוש באפליקציות שונות. נמצא כי אפליקציות הרשתות החברתיות הן הפופולאריות ביותר כיום בישראל, ועוקפות בפופולאריות את אפליקציות התחבורה (כגון Moovit או Gett) שהגיעו למקום השני ואת אפליקציות אתרי החדשות שדורגו במקום השלישי. בבדיקת הגלישה ברשתות החברתיות, נמצא כי אינסטגרם היא הרשת החברתית הפופולארית ביותר בישראל, כאשר 72 אחוז מהנבדקים השתמשו בקביעות ברשת התמונות. למקום השני הגיע הפייסבוק עם 63 אחוזי תמיכה. על פי הדו"ח, הגולש הממוצע חבר ב-11 קבוצות בפייסבוק, לעומת 27 קבוצות בממוצע בוואטסאפ.

הקניות ברשת זכו גם כן לעליה בפופולאריות, כאשר 80 אחוז מהישראלים ציינו שהם קונים ברשת בקביעות, מתוכם 44 אחוז מעדיפים לקנות מאתרים בינלאומיים כמו אמזון או עלי אקספרס. מרבית הקונים מעדיפים לקנות ביגוד ונעליים ברשת, בעוד שאחוז הקניות של מזון ומצרכים לבית נמוך יותר ונותר ללא שינוי מהשנים הקודמות.

עליה בפופולאריות. אתר הקניות "עלי אקספרס" (צילום: שאטרסטוק)

"השנה אנחנו עדים אולי לראשונה לתופעה חוצת תחומים, המעידה שהישראלים רוצים לקבל יותר ממה שהסביבה הדיגיטלית מאפשרת להם. כך למשל, חבילות הגלישה בסלולר כבר לא מספיקות לרבים מאיתנו, ואנו צורכים תוכן בפלטפורמות שעדיין לא התאימו עצמן באופן מלא לכך" סיכם גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק. למרות זאת, רוזן הוסיף כי "הדו"ח מצביע על צמיחה אקספוננציאלית, המשנה כל רובד בחיים שלנו- האישיים, הציבוריים והעסקיים".

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות