צפו: מת פושע המלחמה ששתה רעל לעיני השופטים - סרוגים

צפו: מת פושע המלחמה ששתה רעל לעיני השופטים

סלובודן פראלייק, גנרל קרואטי לשעבר שהורשע בפשעי מלחמה, עמד היום בפני בית הדין הבינלאומי בהאג בדיון על ערעורו. רגע לפני הקראת גזר הדין, פראלייק נעמד, הוציא בקבוק שלדבריו הכיל נוזל רעיל- ושתה ממנו. הדיון הופסק ואמבולנס הגיע למקום. כעבור כמה שעות נמסר כי הגנרל מת בבית החולים. צפו בתיעוד הדרמטי מבית המשפט

צפו: מת פושע המלחמה ששתה רעל לעיני השופטים
  פושע המלחמה שותה רעל לעיני השופטים (צילום מסך)

דרמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: סלובודן פראלייק, פוליטיקאי וגנרל לשעבר בצבא קרואטיה שהורשע בפשעי מלחמה, התייצב היום לדיון בערעור שהגיש יחד עם שישה נאשמים נוספים. רגע לפני הקראת גזר הדין, פראלייק נעמד ושלף מכיסו בקבוק קטן. למרות בקשת השופט שיפסיק וישב, פראלייק פתח את הבקבוק ושתה ממנו לעיני השופטים. "הרגע שתיתי רעל" טען פראלייק מיד לאחר מכן. "אני לא פושע מלחמה, ואני מתנגד להרשעה הזו".

צפו בתיעוד: הנאשם שותה רעל לפני הקראת גזר הדין.

השופטים ההמומים הורו להפסיק את הדיון באופן מיידי, סגרו את האירוע בפני הציבור והתקשורת,  לקחו את הבקבוק של פראלייק ושלחו אותו לבדיקה במעבדה. למקום הגיע אמבולנס שפינה את הנאשם לבית החולים הסמוך, שם זכה לטיפול רפואי- אך כעבור כמה שעות בית החולים קבע את מותו. בשלב הזה טרם נקבע מה היה בבקבוק שממנה שתה הקרואטי.

בשנת 2013 פראלייק בן ה-72 הורשע ב-26 סעיפים של פשעי מלחמה שביצעו הכוחות הקרואטים במלחמת האזרחים ביוגוסלביה ונשלח ל-20 שנות מאסר. בין השאר פראלייק הורשע במתן פקודה לרצח אזרחים, תקיפה מינית, גירוש האוכלוסייה בבוסניה ופגיעה בתשתיות אזוריות.

המשפט הנוכחי היה אמור להיות האחרון של בית הדין הפלילי ליוגוסלביה לשעבר, שייסגר באופן רשמי בחודש הבא. מאז הקמת בית הדין עם סיום המלחמה ביוגוסלביה בשנת 1993 הועמדו לדין 161 אנשים שהואשמו בפשעי מלחמה שונים, כאשר מתוכם 90 אנשים הורשעו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו