הדסה מציגה הליך טיפולים חדשני - סרוגים

הדסה מציגה הליך טיפולים חדשני

מומחי הגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי הדסה החלו לפעול בשיטה חדשנית להסרת גידולים בלבלב, העושה שימוש בהפעלת גלי רדיו. השיטה החדשה ממקדת את הפעולה בצורה טובה יותר מבעבר ומייתרת את הצורך בניתוח מלא

הדסה מציגה הליך טיפולים חדשני
  (צילום: דוברות הדסה)

מומחי הגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי הדסה החלו לפעול בשיטה חדשנית להסרת גידולים וציסטות בלבלב- באמצעות הפעלת גלי רדיו, המכוונים באמצעות אולטרסאונד אנדוסקופי וכוללים מערכת למיקוד מקסימלי של הפעולה ומייתרים את הצורך בניתוח מלא. מדובר בחלופה בטוחה ופשוטה יותר מזו המקובלת כיום במרכזי רפואה שונים הכוללת ניתוח מלא, שנועדה על מנת לעצור גידולים בעלי פוטנציאל התפשטות וגדילה, וכמובן למנוע מהם להפוך לסרטניים עם הזמן.

עם תחילת הפעלת ההליך החדשני, אירח מערך הגסטרו בהדסה את פרופ' מרק ברטיי, מנהל מכון הגסטרו בבית החולים AP-HM במרסיי שבצרפת. ברטיי ליווה והדריך את הצוות בהדסה, איתם ביצע את פרוצדורת ה-RFA (אבולציית גלי רדיו) בשלושה מטופלים שונים.

(צילום: דוברות הדסה)

"כאשר אנו מזהים ציסטה או גידול בלבלב, גם אם אינו ממאיר, נלקחת בחשבון האפשרות שעם הזמן הוא יהפוך לכזה או שיחל בהתפשטות לאברים סמוכים. אותן גרורות עלולות שלא להיות שפירות, ולכן יש להתייחס לציסטה או לגידול הרקמתי במלוא האגרסיביות" אמר פרופ' ערן ישראלי, מ"מ מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בבית החולים הדסה. "השיטה החדשה באמצעות גלי רדיו, היוצרים קרינה אלקטרו מגנטית המביאה להרס רקמת הגידול, מאפשרת לנו לעשות זאת ביעילות גבוהה יותר תוך סיכון מינימלי למטופל".

ד"ר הרולד ג'ייקוב, מנהל היחידה לאנדוסקופיה פולשנית במכון לגסטרואנטרולוגיה המבצע מתאר את התהליך: "הפרוצדורה כשלעצמה מוכרת מתחום הטיפול בכבד מזה שנים, והיא ללא ספק מוצלחת מאד. הבעיה שנוצרת בהקשר של הלבלב הוא כי מדובר גם באזור עתיר איברים רגישים כגון דרכי המרה וצינור הלבלב, אשר פגיעה בהם תסב נזק של ממש למטופל. כעת, תודות למכשור המתקדם שנמצא ברשותנו וללא ספק חוד החנית הטכנולוגית בתחום, מתאפשרת התערבות עם נזק משני מינימלי לאזורים בלבלב שאינם נגועים, זאת בעיקר הודות למערכת הקירור המובנית במכשיר, המאפשרת לנו לצרוב את הנגע מבלי להסב כל נזק לסביבתו הקרובה או לרקמות בריאות שצמודות אליו".

רוב הגידולים בהם מדובר הם גידולים נוירואנדוקריניים בלבלב, וד"ר סימונה גלסברג, מנהלת יחידת הגידולים הנוירואנדוקריניים במרכז הרפואי הדסה עין כרם מוסיפה: "ההליך החדשני הזה מחליף במקרים רבים ניתוח. אמנם יש מגבלה לגודל הגידול עליו ניתן להשתלט בשיטה זו, אך במקרים רבים נחסך מהמטופל ניתוח מורכב ובעל תופעות לוואי נרחבות. במהלך ההליך אותו ביצענו לראשונה בשלושת המטופלים, הורתחה הרקמה עם מחט, והרופאים חדרו לרקמת הגידול וצרבו אותה. בשלושת המקרים התוצאות היו טובות מאוד. במטופל אחד אשר הגידול גרם אצלו להפרשה יתרה של הורמון האינסולין, מספר דקות לאחר הצריבה כבר נראו רמות סוכר רגילות בדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גידול לבלב
הדס | 25-01-2018 23:43
אחותי נותחה לפני חודשיים להסרת גידול בלבלב.. עכשיו היא אמורה לעבור טיפולים כימותרפיים . רוצה לדעת אם השיטה החדשה עובדת גם במקרה הזה. תודה