למצוא פתרון למסתננים: נתניהו המריא לקניה - סרוגים

למצוא פתרון למסתננים: נתניהו המריא לקניה

בפעם השלישית, תוך שנה וחצי המריא הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו לניירובי, שבקניה, לסדרת פגישות עם ראשי מדינות מיבשת אפריקה

למצוא פתרון למסתננים: נתניהו המריא לקניה
  (צילום: מתוך הסרטון)

בפעם השלישית, תוך שנה וחצי המריא הבוקר (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לניירובי, שבקניה, לסדרת פגישות עם ראשי מדינות מיבשת אפריקה ולכבוד השבעת נשיא קניה.


(וידאו: עומר מירון, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

נתניהו ישתתף בארוחת צהריים רשמית שמארח נשיא קניה לרגל השבעתו. לאחר מכן יקיים סדרת פגישות בילטרליות עם ראשי מדינות שיגיעו לאירוע, בהם עשרה מנהיגים אפריקנים.

בטרם עלה למטוס הצהיר נתניהו: "אני יוצא עכשיו לביקור שלישי באפריקה תוך שנה וחצי.  הכוונה שלנו היא להעמיק את הקשרים עם אפריקה גם על ידי קשירת קשרים עם מדינות שאין לנו יחסים דיפלומטיים איתן".

נתניהו סיפר כי "ארבע נציגויות אפריקניות נפתחו בישראל בשנתיים האחרונות ואני מקווה שעד סוף היום אני אוכל להכריז על פתיחת שגרירות ישראלית חדשה באחת ממדינות אפריקה, והיד עוד נטויה".

ביקורו של נתניהו באפריקה מתקיים גם על רקע החלטת הממשלה לסגור את מתקן חולות שנועד לתחום את השוהים הבלתי חוקיים.

על פי ההחלטה תינתן ארכה במטרה לסגור אות המקום בעוד בעוד שלושה חודשים . בעקבות סגירת המתקן השוהים הבלתי חוקיים שיעצרו יצטרכו לבחור בין שתי אפשרויות. הראשונה-  גירוש מהארץ או השנייה-  מאסר בבית כלא.

נתניהו הסביר את המהלך על סגירת מתקן "חולות",  "המדיניות שלנו כלפי המסתננים היא תלת שלבית: שלב ראשון – בלימה. הקמת גדר וחקיקת חוקים שיחד בלמו כליל את שיטפון המסתננים ולמעשה היום מספר המסתננים עומד על אפס. השלב השני היה הוצאה. הוצאת כ – 20,000 מתוך המסתננים הקיימים ובאמצעים שונים. עכשיו זה השלב השלישי – הוצאה מוגברת למדינות באפריקה איתם ייחתם הסכם אליהם יועברו המסתננים.

עוד אמר: "ההוצאה הזאת מתבצעת תודות להסכם בינלאומי שהשגתי, שמאפשר לנו, מתוך 40,000 המסתננים שנותרו, להוציא אותם ללא הסכמתם. זה דבר מאוד חשוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עליה / ירידה
ז | 28-11-2017 10:37
בשעה טובה ביבי עזב למקום שרוצים אותו.nבשעה טובה לצמיתות.