משבר נוסף בקואליציה? ליברמן נגד החוק של דרעי - סרוגים

משבר נוסף בקואליציה? ליברמן נגד החוק של דרעי

לאחר שאמש הגיעו הסיעות החרדיות יחד עם ראש הממשלה ובכירי הליכוד לפשרה סביב חוקי השבת, ליברמן, הודיע כי מפלגתו תתנגד ל"חוק המרכולים" שמקדם השר אריה דרעי

משבר נוסף בקואליציה? ליברמן נגד החוק של דרעי
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר שאמש הגיעו הסיעות החרדיות יחד עם ראש הממשלה ובכירי הליכוד לפשרה סביב חוקי השבת, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הודיע היום (שני) כי מפלגתו תתנגד ל"חוק המרכולים" שמקדם השר אריה דרעי  שצפוי לעלות ביום ראשון הקרוב לוועדת שרים לחקיקה.

לפיו, שר הפנים, שהעומד ראשו כיום הוא אריה דרעי, יוסמך לאשר חוקי עזר עירוניים הנוגעים לפתיחת מרכולים בשבת.

בישיבת סיעתו חשף ליברמן: "אני הולך למרכולים בשבת, יש בירושלים, המרכולים פתוחים שם בשבת. אני מקווה שלא נגיע לזה. אנו בהחלט נעשה הכל שהחוק הזה לא יעבור בנוסח המקורי כפי שהוצע על ידי משרד הפנים". הוא הוסיף כי "לנו יש את האמצעים להתמודד עם זה. אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה או במקום אחר".

בתוך כך, יושב ראש סיעת דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, הצהיר כי הוא מתכוון להיאבק על סגירת המרכולים בתל-אביב בשבת, חרף הסיכום שהשיגו אתמול ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גפני אמר לעיתון "יתד נאמן" כי "על סעיף המרכולים הרטרואקטיבי אנו נאבק ונגיש הסתייגויות בתוך החוק הממשלתי".

ליברמן התייחס לסערה האחרונה שהתרחשה בקואליציה סביב עבודות בשבת: "הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא שהמשבר סביב התפטרותו של שר הבריאות, יעקב ליצמן, הסתיים וגם הצלחנו לשמור על הסטטוס קוו. אני חושב שברור לכולם שזה לא הזמן לבחירות. המצב הביטחוני הוא מורכב, שברירי, מתוח ולגרור את כל המדינה לבחירות מוקדמות זה הדבר האחרון שרצוי מבחינתה של מדינת ישראל".

לדבריו, "אין שום קשר בין המשבר האחרון לערכים יהודיים ולשבת. לי זה נראה כמין תוצאה של תחרות פרועה בתוך המחנה החרדי, וזו כבר הפעם השנייה שזה בא משום מקום. הפעם הראשונה היתה סביב הגיור ומתווה הכותל, וגם עכשיו זה בא ביום בהיר אחד משום מקום. באותה מידה, אפשר היה לייצר משבר בנושא סגירת נמל התעופה בן- גוריון בשבת או לדרוש את הפסקת משחקי הכדורגל בשבת.

עם זאת הוסיף: "כמו רוב האוכלוסייה המסורתית חילונית, אני מכבד מאוד את המסורת הישראלית והערכים היהודיים".

לבסוף, אמר לברמן: "מקווה שנוכל להמשיך לפעול ולתפקד עד תום הקדנציה ב- 7.11.19".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו