האיום החדש של איראן על אירופה - סרוגים

האיום החדש של איראן על אירופה

סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן הזהיר שהמדינה תגדיל את טווח הטילים שלה אם היא תרגיש מאוימת על ידי אירופה. האיום החדש מגיע לאחר שבצרפת ביקש לנהל משא ומתן עם איראן בנוגע לתכנית הטילים והסכם הגרעין שלה

author-image
האיום החדש של איראן על אירופה
  ניסוי טילים באיראן (צילום: שאטרסטוק)

איום איראני חדש: סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, הזהיר את מדינות אירופה כי אם הם יאיימו על איראן- המדינה תגדיל את טווח הטילים שלה, העומד כעת על טווח של 2,000 קילומטרים, כך שיוכלו לפגוע במדינות מרכזיות באירופה.

על פי סוכנות הידיעות "פארס", באיראן לא הגדילו את טווח הטילים, שנקבע על ידי מנהיג המדינה עלי חמינאי, מסיבות אסטרטגיות. "כשאנחנו השארנו את טווח הטילים שלנו על 2,000 קילומטרים, זה לא בגלל מחסור בטכנולוגיה. אנו פועלים על פי דוקטרינה אסטרטגית" אמר סלאמי בהצהרה לתקשורת. "עד עכשיו לא ראינו את אירופה כאיום, ולכן לא הגדלנו את טווח הטילים. אך אם באירופה יחליטו להפוך לאיום על איראן – נגדיל את הטווח".

האיום הנוכחי של משמרות המהפכה מגיע לאחר שממשלת צרפת הודיעה בשבוע שעבר כי היא תפעל למשא ומתן בלתי מתפשר עם איראן בנוגע לשינויים בתכנית הטילים של המדינה ובהסכם הגרעין שנחתם לפני שנתיים. באיראן טוענים שאין צורך לדון בנושא, מכיוון ששתי התכניות נועדו לצרכי הגנה בלבד.

תכנית הטילים האיראנית מהווה נקודת מחלוקת גדולה בין הממשל האיראני לבין הקהילה הבינלאומית. מדינות רבות במזרח התיכון, ביניהם גם ישראל, הביעו דאגה לנוכח מאגר הטילים הגדל של איראן, המהווה לטענתם איום ביטחוני על האזור. בחודש שעבר ארה"ב האשימה את איראן בהעברת טילים למורדים בתימן, וכן הטילו סנקציות חדשות על המדינה בעקבות ניסויי הטילים האחרונים שערכו בטהרן. בארה"ב טענו שהממשל האיראני מפר את החלטות האו"ם, האוסרות על טהראן לנקוט פעולות הקשורות לטילים המסוגלים לשאת נשק גרעיני.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו