אנרגיה גם על הכביש: לונדון החלה לתדלק אוטובוסים בקפה

אנרגיה גם על הכביש: לונדון החלה לתדלק אוטובוסים בקפה

מנהל רשות התחבורה בלונדון החליט על מהלך חדשני ומפתיע,  בו החל מהשבוע יתודלקו האוטובוסים בבירה הבריטית בתערובת המופקת מקפה במקום הדיזל האחראי על זיהום האוויר

author-image
יחסוך מיליונים: השימוש המפתיע שנמצא לקפה
  מספק אנרגיה גם לאוטובוסים (צילום: שטארסטוק)

לאחר שנים של מאבק בנושא זיהום אוויר, מנהל רשות התחבורה בלונדון החליט השבוע על מהלך חדשני ומפתיע, בו יתודלקו האוטובוסים בבירה הבריטית בתערובת דלק המופקת בין היתר מהמשקה המעורר- קפה.

בתחילת השבוע השיקה חברת ביו-בין, בשיתוף פעולה עם חברת האנרגיה רויאל דאץ'- שמן שמופק מקפה, אותו מערבבים עם דיזל וביו-דלק. בתחילה הופקה תערובת של 6,000 ליטר שמסוגלת להניע אוטובוס אחד במשך שנה. לפי נתונים רשמיים, ב-2015 שרפו האוטובוסים בלונדון 240 מיליון ליטר של דיזל. אך החל מהשבוע הכמות הולכת להצטמצם באופן משמעותי.

יתחילו להריח קפה באוויר? (צילום: שטארסטוק)

כבר 9,500 אוטובוסים בבירה הבריטית זוכים לתדלוק בשמן הקפה במקום הדיזל המזהם. את שמן הקפה מנצלים חברת ביו-בין ממחזור של כוסות הקפה הרבות של תושבי לונדון, המייצרים 200 אלף טון של אבקת קפה משומשת מידי יום, ממנה מנפיקים את השמן.

"זו דוגמה נהדרת לאופן שבו אנחנו יכולים לחשוב על הפסולת שלנו כמשאב לא מנוצל", אמר ארתור קיי, מייסד החברה. ההחלטה מסמלת תופעה חדשה בתחום האנרגיה ניסיון להגדיל את טווח הדברים מהם ניתן ליצור מקור אנרגיה ובכך להקל על התלות בנפט המזהם.

למרות שלשמן המופק מהקפה יש ריח חזק של קפה, לאכזבת/ לשמחת התושבים (תלוי את מי שואלים) הריח של הקפה לא ישלוט ברחובות לונדון. זאת מאחר שברגע שמעבדים, מזקקים ומערבבים את הקפה עם דיזל, הריח נעלם- סיפרו החברה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו