איך הישובים הדתיים מצמיחים דתל"שים. צפו - סרוגים

איך הישובים הדתיים מצמיחים דתל"שים. צפו

הפרק השני בסדרת הדתל"שים של עקיבא נוביק, שם את הדגש על הישובים הדתיים, שמחצית מהילדים שלהם חזרו בשאלה. האם החממה הדתית נחלה כשלון חרוץ?

איך הישובים הדתיים מצמיחים דתל"שים. צפו
  מתוך הכתבה בערוץ 10 (צילום מסך)

הפרק השני בסדרת הדתל"שים של עקיבא נוביק, שם את הדגש על הישובים הדתיים, שמחצית מהילדים שלהם חזרו בשאלה. האם החממה הדתית נחלה כשלון חרוץ?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
32 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
מאכזב, לא רציני
סטודנט | 21-11-2017 0:27
איפה נתונים? איפה האחוז של הדתלשי"ם גבוה יותר באגף הליבראלי של הדתיים או השמרני? מאיפה יוצאים אנשים שמחוברים לתורה? כל השאר סתם דמגוגיה
2
המצב במקומות בורגניים של הציונות הדתית גרוע פי כמה
מאן דאמר | 21-11-2017 0:28
נגיד פתח תקווה גבעת שמואל גוש עציון מודיעין שכונות מסוימות בירושלים.... הרבה יותר גרוע.
כי בורגני = פחות דתי
שי | 21-11-2017 20:58
מי שאוהב את מנעמי החיים, זונח את המצוות.
3
המשך - ובגלל מה שכתבתי קודם מתברר ש...
מאן דאמר | 21-11-2017 0:29
הבעיה קשה ושונה ממה שנהוג לחשוב.
4
הבעייה היא שאצלנו עשינו עיקר מהציונות והדת טפל לה
לאל״ש (לאומי לשעבר) | 21-11-2017 0:42
אז הנוער מנער מעצמו את הדת הטפל בין כך... ומאמץ לעצמו את הציונות שאינו דורש ממנו מאומה בעצם...
בינגו הבעיה היא במתכון של הציונות הדתית
מאן דאמר 3 | 21-11-2017 15:26
1.כעיקרון הם לא יודעים איפה הם בתורה או בעבודה מבחינה אידאולוגית 2. בפועל הם לא בתורה אלא בקריירה. 3. הבחור שמעליי הגדיר את הדבר מצוין. מרוב הערצה לציונות למדינה וללאומיות שכחנו את היהדות שהיא הבסיס ללאום. . במקומות סגורים - בעיה במקומות פתוחים בעיה קשה עוד יותר. מסקנה לא זו הבעיה.
5
בשני הצדדים התוצאות דומות
(יצחק) | 21-11-2017 2:09
הרי גם בצד הליברלי המספרים לא נופלים (בשונה ממה שהכתבה מרמזת)... כנראה שהבעיה לאו דוקא בכיוון של החממה- חשוף (למרות שאני כחרד"ל דוקא דוגל בכיוון של החשיפה)... לדעתי זו תוצאה של האידיאלים הגדולים, שמערבים יחד תורה עם תרומה לחברה וכו'... עד שאנשים יורדים לקרקע, לחיות את עצמם יותר- וזה רחוק מהמקום בו גדלו... חסרה יהדות יותר פשוטה, קהילתית, וממילא עם זהות דתית יותר מודגשת (אבל בלי רצונות גדולים לשנות את העולם, מה שמאפשר גם את הפתיחות והתמודדות עם העולם המורכב)... בעצם יהדות 'חוצניקית' יותר...
6
חוזרים בשאלה זו תופעה שהיתה ותהיה
דוד | 21-11-2017 6:19
גם לאבינו יצחק נולד בן עשו הוא גם היה דתי עד הבר מצווה וחזר בשאלה
7
זה לא חדש פעם עזבו 85% היום רק 40%
אריק | 21-11-2017 7:00
והרוב שנשארים דתיים הם רק למראית עין לדעתי רק 5% מהצבור הדתי לאומי וחרדי הם אמיתיים באמונתם . לצערי המושג שויתי לה' לנגדי תמיד נמחק מהתודעה היהודית והופך לנחלתם של יחידים
8
לנסות להבין למה יש הרבה דתלשים בציונות הדתית
לפני כל דבר | 21-11-2017 7:07
רק מתוך השוואה בין ישובים דתיים לבין דתיים בישובים חילוניים איננה מקצועית. חייבים להשוות גם מול קהילות החרדים בין בישובים הסגורים ובין במעורבים ולמה אצלהם יש אחוז הרבה יותר נמוך של דתלשים
9
כנסו ותראו בדיוק מה קורה בישובי "הדגל" של הציונות הדתית
ביתאלניק לשעבר | 21-11-2017 9:51
נולדתי וגדלתי עם אחיי ואחיותי בבית אל , ולא רק בבית אל אלא בבית אל ב' מעוז תורני של הציונות הדתית אבל שם כנערים ראינו איך מצפצפים עלינו אם אתה לא בן של איזה רב מכובד אף אחד לא סופר אותך אם את לא בת של איזה אישיות תורנית שקשורה למוסדות הישיבה בישוב אין לך סיכוי להתקבל לאולפנה בישוב וכך מראים לנוער הדרך החוצה הפרסום הזה הוא כתב האשמה נגד ראשי הישוב ( או יותר נכון ראשי הישיבה שמנהלים במחתרת את היישוב עד היום) כל האחים הנשואים שלי עברו למרכז בחבורה שמוכנה "דתיים לייט" אבל אנחנו לפחות לא צבועים ומושחתים כמוהם שאני מגיע להורים בבית אל ורואה איך הדברים עדיין מתנהלים שם כואב הלב על הנוער שגודל שם בת שמנסה להתקבל לאולפנה בישוב ולא מתקבלת רק בגלל שאבא שלה לא רב וההורים שלה לא קשורים למוסדות הישיבה זו התוצאה וזה ממשיך עד היום ולהורים שלא מבינים למה הבת שלהם לא התקבלה מתחילים להסביר (או יותר נכון לחרטט...)שראש האולפנה הוא כזה רוחני שהוא רואה לעומק את הבנות ובזכות המעלות שלו הוא יכול לדעת דברים שגם הם לא יודעים ולכן היא לא התקבלה אבל בישוב כמו בית אל אין עם מי לדבר ! בעיני עצמם הם כולם מורמים מעם! אנשי חסד אהבה אנשי תורה ומצוות אבל הנוער מבין וידע שהכל חירטוט אחד גדול והם מושחתים !!!!! הוא רואה את הסיכסוכים שהם מייצרים מול הרב אבינר ואת הדחייה שלהם של כל מי שלא קשור אליהם ומתלקק להם הוא רואה מה הם עשו בגבעת האולפנה שפתאום מצאו היתר להתפנות ברצון בשביל שיבנו להם ישיבה חדשה הוא ראה איך משפחה אחת שקנתה מהישיבה שם דירה ורימו אותה הייתה חייבת לעזוב את היישוב כדי לשמור על שלומם היום האמת והצדק לא תמיד נמצאים במקומות התורניים ואלו התוצאות אבל כמו שכתבתי מאז ומעולם כל מי שהעיז לבקר אותם הפך להיות שונא של הדת והפך למושמץ ביישוב ואלה שלא ההחזיקו מעמד נאלצו לעזוב את היישוב מחשש לשלומם גם אני לא מזדהה כדי שלא יפגעו בהורים שלי ובאחיי הקטנים שעדיין חיים שם (בלית ברירה...)
די להתבכיין
אברך | 22-11-2017 21:58
גם אני לא התקבלתי לכל מיני מקומות כי הרקע לא שייך לטשולנט של קרית משה, ויודעים מה לא זרקתי כלום ואדרבה הרבה כמוני שאני מכיר עקפו בסיבוב את כל האלה, אם יש כאלה שבועדות קבלה החליטו על חיים קלים ולהמנע מלברר לעומק זה לא סיבה שאנחנו נעשה לעצמנו חיים קלים ונוותר על הדבר הכי חשוב בעולם
זה ידוע שבאולפנה ברעיה הכל פרוטקציות וקומבינות
שמעון | 22-11-2017 12:03
זה מה שקורה שנותנים לאדם לא ראוי כל כך הרבה כבוד הוא מתחיל לדמיין שיש לו כוחות מכיר אותו לפני כ 30 שנה אף פעם לא ראיתי שיש לו כוחות חוץ מזה שהוא פוליטקאי לא קטן שיודע למשוך בחוטים בלי שיראו אותו
וואי וואי הוצאת לי את המילים מהפה
איילת | 21-11-2017 14:48
לפני 7 שנים כמו כל החברות שלי הייתי בכיתה ח' ביישוב בתור תלמידה בייסודי הייתי מהתלמידות הטובות כאשר הגיע הזמן לבחינות לאולפנות רציתי מאד ללמוד ליד הבית והלכתי להיבחן באולפנת רעיה הכל היה בסדר גם המבחנים וגם הראיון הייתי בטוחה שאני מתקבלת ואז שהגיעו התשובות קיבלתי תשובה שלילית שההורים שלי ערערו הם קיבלו תשובה בסגנון " אם הרב חיים לא קיבל אותה אי אפשר לערער מספיק שהוא רואה את הבת כמה דקות והוא יכול מייד להחליט יש לו כוחות...." וכך מצאתי את עצמי מול כל החברות שלי שהם כולם התקבלו כי הם משפחות שקשורות לישיבה ואני פתאום "נזרקתי" מהחברה כי הלכתי לאולפנה אחרת וכך לאט לאט נתקו הקשרים וגם התנתקתי מהדת היום אני יודעת שהם מושחתים ומזלזלים בכל מי שלא קשור אליהם והכל בשם הדת והכל בשם התורה אין פלא שהמצב היום בבית אל אחרי שעות החשכה מזכיר ערים חילוניות אלכוהול בנים עם בנות וגם דברים נוספים
10
5 ילדים דת"לשים והרב אבינר עדיין מרשה לעצמו לפרסם את
גבי | 21-11-2017 13:57
דעותיו ההזויות בנוגע להפרדה בין הבנים והבנות.
מה לעשות שהרב אבינר צודק?
יעל | 22-11-2017 11:07
ובמקרה, (רק במקרה) גם התורה דורשת הפרדה...
עזבנו את העיר לשנה ליישוב בשביל חינןך הילדים וחזרנו
..... | 21-11-2017 19:52
לעיר. החינוך בעיר הרבה יותר הגיוני והילדים רואים את ההבדל בין המשפחה לחברה שבחוץ ולא כמו בישוב שכאילו כולם תורניים וזה לא כך ! הגיוון בעיר הוא מעולה . אגב בלי בעיה הילדים התקבלו למוסדות התורניים והטובים שיש בלי פרוטקציות...
לא ראוי. אנחנו עושים מאמץ לגדל את ילדינו לקדושה אבל לא
1234 | 21-11-2017 19:46
אחראים על התוצאות (יש בחירה חופשית) אנחנו אחראים על המאמץ.
11
בערים אולי נשארים דתי לייט אבל נשארים דתיים.
מיכל | 21-11-2017 14:04
לעומת ישובים חונקים שהילדים בורחים מהחנק. לגבי אולפנת רעעיה הכול פרוטקציה. מכירה בנות דוסיות ומצוינות מבחינת ציונים מישובים אחרים שלא התקבלו.
12
כתבה מעוותת. דמגוגית.
מיכל | 21-11-2017 14:16
קודם שמו את החץ ואז ציירו את העיגול. הביאו מושב אחד. קשת. ומתיימרים לתת תמונה של כל מה שקורה בישובים הדתיים? תנו לנו נתונים. לא סיפור של מושב אחד. ושמואל שטח קיצוני בשיטתו. מבלה את רוב זמנו במלחמות נגד מי שלדעתו "יותר מדי" דתי. רוב הציונות הדתית לא מיוצגת לא ע"י מייסדי מושב קשת, ולא ע"י מר שטח. בקיצור, דמגוגיה זולה שלא מביאה שום מידע אמיתי.
חמישים אחוז זה נתון. עיין מחקר הדמגרפיה של הדתיות מכון
חמישים אחוז זה נתון | 22-11-2017 8:11
מחקרים אחרים של מכללת טלפיות קובי 30% ושל אורות ישראל 25%.
13
החברה החרדית סגורה ברבה והנשירה שם פחותה בהרבה
יעקב | 21-11-2017 14:41
בציבור הדתי לאומי עם כל (או בגלל כל) הפתיחות שלו יש 50% נשירה ובציבור החרדי עם כל (או בגלל כל) הסגירות שלו הנשירה מערך 5-15% כלומר סגירות לא מניבה נשירה להפך
14
בשאר המושבים בגולן המצב לא יותר טוב מקשת.
דוד | 21-11-2017 14:43
תראו מה קורה עם הנוער בנוב, ברמת מגשימים, אבני איתן. מקשת יוצאים גם בנים ממשיכים תורניים, בישיבות ומדרשות. קשה, מצוא בוגרי נוב ורמת מגשימים כאלו לצערנו. שלא לדבר על בוגרי הממ"ד בגבעת שמואל, עליהם עקיבא נוביק עשה את הכתבה אתמול אבל תמיד קל לתקוף את הדוסים
15
חכמה גדולה - הביאו כמה בוגרים דתלשים של חספין, הביאו את
ת.ש | 21-11-2017 16:57
נאמני תורה ועבודה, אולי היו הולכים למכינה בעלי? לכל הישיבות שפורחות? אבל גם כתב דתי כנראה יכול להיות עם רוח חילונית ורק לומר שהכל קורס ושלהיות חילוני זה IN. טפו.
לא יודע...
זה שעשה כתבה זה בשביל להפיץ את הבעיה. | 03-09-2020 7:56
לא יודע אם זה רע
באיזה עניין עקיבא נוביק הוא דתי?
הכיפה היא רק מקפצה | 23-11-2017 22:45
הכיפה היא המקפצה שמשמשת אותו.
16
מחצית מילדיו של אברהם אבינו ויעקב אבינו יצאו דתל"שים
שאול | 21-11-2017 20:48
הדתל"שים של היום, בשונה מאלה של תקופת ההשלכה או ההפיכה הבולשביקית, הם "מומרים לתיאבון". הם עזבו את הדת לא משום שגילו איזושהי אמת אלטרנטיבית, אלא כי רצו, כלשון האמרה הידועה, סקס, סמים ורוק אנד רול.
17
אם הכערכים בציונות הדתית אינם תורה אז מה הפלא?
ענת | 22-11-2017 11:15
שמעתי פעם ברדיו אמא שילדיה לומרים בממ"ד שהתלוננה על מורה שאמרה בכיתה שעדיף פועל נקיון דתי מפרופסור חילוני, והאמא התלוננה איך אפשר לומר כך... כשלאמא יש כאלה ערכים מעוותים מה הפלא שהילדים יוצאים דתל"שים?
את סתם מכלילה. הערכים בציונות הדתית הם קודם כל תורה .
..... | 23-11-2017 9:12
עשבים שוטים בכל מקום.
18
מזועזעת מהנעשה בבית אל איזו שחיתות ברמה סופר גבוהה
רחל | 22-11-2017 19:08
אין פלא שהילדים רואים את העוול והשחיתות הנוראה שרק ילדי ובנות רבנים מתקבלות ללימוד במקום עם כל מיני שקרים - מה הפלא שיצאו דתל"שים. אתם רבני בית אל גרמתם למצב העגום הזה !!!!!!!!!!!!!!!!
19
הרבנים לא מצליחים להעביר את המסרים לנוער!
נוער בית אל | 23-11-2017 9:54
כי הם פשוט לא מהווים עבורם דוגמא אישית! הם מדברים על אחדות אבל מסוכסכים עם אנשים ורבנים... הם מדברים על יושרה אבל מרמים הם מדברים על כבוד אבל מזלזלים וכו וכו וכו
20
חוסר איזון משווע
שאול | 25-11-2017 20:41
אנא עצרו רגע וחישבו על הכותרת: איך הישובים הדתיים מצמיחים דתלשי"ם. כל הכתבה עסקה בבעיה שיש ביישוב קשת ובפיתרון של הרבנים הליברליים, מישהו יסה לברר מהם אחוזי הדתלשיות בקיבוצים דתיים ובישובים ליברליים? מישהו נכנס לקיבוץ הדתי עין צורים בו לא בונים תוכנית לבנים ממשיכים כי רובם המכריע חילונים ולא רוצים לשנות את הפרהסיא הציבורית? זו רק דוג' אחת מיני רבות.חבל שהתוכנית לא העמיקה יותר בהבנת המציאות אלא הגישה תמונה חד צדדית מבטה של תנועת נאמני תורה ועבודה. ועוד יותר חבל לאתר סרוגים שהשתעבד למסקנה הלא מבוססת.