היינו כחולמים - הרצוג מזמינה לשחק את התנ"ך - סרוגים

היינו כחולמים – הרצוג מזמינה לשחק את התנ"ך

לומדה חדשה של מכללת הרצוג בשיתוף החמ"ד החל לפעול בשבועות האחרונים בחטיבות הביניים ובתיכוני החמ"ד ומבקש להקים לתחייה את פרקי התנ"ך העוסקים בשיבת ציון באמצעות לימוד יומיומי של פרקי הנביאים ופרקי עזרא ונחמיה, לימוד שמבוסס לראשונה על שימוש באפליקציה מותאמת

היינו כחולמים - הרצוג מזמינה לשחק את התנ"ך

כשאנחנו קוראים את מילותיו של הנביא ירמיהו "ְוקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הַגּוֹיִם וּמִכָּל-הַמְּקוֹמוֹת אֲשֶׁר הִדַּחְתִּי אֶתְכֶם שָׁם" אנחנו יכולים בקלות לראות בעיני רוחנו, ספינות מעפילים, ומטוסים הנושאים עליהם את יהודי אתיופיה ומספרים מודבקים על מצחיהם, יהודי רוסיה ששבו בהמוניהם אחרי שנים של שערים נעולים ואפילו את העליה של השנים האחרונות מאמריקה הצפונית ומצרפת, וכשאנו מעיינים בספר זכריה וקוראים "עוד יישבו זקנים וזקנות, ברחובות ירושלים; ואיש משענתו בידו, מרוב ימים" אנחנו יכולים בקלות לדמיין דיור מוגן ירושלמי שליו.

את החיבור הזה בדיוק מבקש לעשות פרויקט "היינו כחולמים" של מכללת הרצוג בשיתוף החמ"ד והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך. הפרויקט שהחל לפעול בשבועות האחרונים בחטיבות הביניים ובתיכוני החמ"ד מבקש להקים לתחייה את פרקי התנ"ך העוסקים בשיבת ציון באמצעות לימוד יומיומי של פרקי הנביאים ופרקי עזרא ונחמיה, לימוד שמבוסס לראשונה על שימוש באפליקציה מותאמת.

המחשבה על פרויקט תנ"ך יומי לנוער, מעסיקה אותנו כבר מזה זמן" מספר הרב ד"ר שוקי רייס, סגן ראש המכללה וראש החוג לתנ"ך במכללת הרצוג "עם התקרבות שנת ה70 למדינה עלה באופן די טבעי הרצון לחשוף את בני הנוער לפרקי הנביאים שמספרים את סיפור ההתיישבות בארץ אז ולמעשה מנבאים באופן די מדויק את סיפור תקומת ישראל שזכינו לחזות בו בימינו".

הזמנה – שחקו את התנ"ך

המתכונת שהגו במכללה היא של לימוד במקום שבו בני הנוער נמצאים, בסמארטפון. "הבנו שזה הפך להיות כלי שממילא קיים ונמצא בשימוש גם בבתי הספר והחלטנו למנף אותו לטובת הלימוד, כמובן שישנה גם אפשרות לשימוש במחשב רגיל" מתארת יונית סדן, מנהלת אתר התנ"ך של הרצוג שמוביל את הפעלת הפרוייקט. "השימוש בכלי דיגיטלי יוצר עבור התלמיד חוויה אינטראקטיבית ומאפשר ניטור של הפרויקט עבורנו, כמה למדו בכל יום, מאיזה בית ספר, איזה אופציות בלימוד נפתחו וכו'.

בנוסף התלמיד מקבל נקודות על הלימוד שמתורגם לפרסים ומכיוון שפרק חדש עולה כל יום מי שילמד באופן קבוע, כלומר בכל יום את הפרק היומי, יקבל תוספת ניקוד"

הלימוד בנוי מקריאת הפרק היומי או משמיעת הקלטה שלו, מלימוד של תקציר ומצפיה של סרטון קצר העוסק בפרק. בנוסף התלמיד מוזמן להשתתף במשחקונים ובחידונים הקשורים בפרק, להרחיב את ידיעותיו בנושאי ארץ ישראל, ולבחור בהעמקת הידע בעזרת קישור לשיעורים ומאמרים בנושא.

פונקציה נוספת הקיימת באפליקציה היא "מה דעתך?" בה מתבקש התלמיד להשליך מאירועי הפרקים אל חייו שלו, דוגמת איזה תכונות של המנהיג בפרק הוא היה רוצה לקחת אל חייו ועוד.

הלימוד בפרוייקט יכול להתקיים במתכונת אישית, כך שכל תלמיד יכול להתקדם במכשיר שלו ובקצב שלו או במסגרת כיתתית ובית ספרית בה כל כיתה או כל בית הספר לומדים יחד. כשבכל שבוע יתקיים חידון גדול ובו יוכלו המשתתפים לזכות בפרסים אישיים ובית ספריים שנועדו לעודד את הלימוד.

הרב אברהם ליפשיץ שקידם את הפרויקט בברכה אמר כי "מבחינתי זו המתנה של תלמידי החמ"ד לשנת ה70 למדינה" ואישר את הפעלתו בכל המוסדות העל יסודיים של החמ"ד.

במכללת הרצוג מתכננים שהפרויקט יהיה ראש החץ ושבנוסף אליו יפעל פרוייקט דומה ומקוצר יותר במוסדות הממלכתיים וכן פרוייקט שיפעל בבתי הספר היהודיים ברחבי העולם

"יש כאן חיזוק ורווח כפול, הן של לימוד התנ"ך בעניין ובהעמקה שלא רק מתוך חובת ההבחנות לצד חיזוק הזהות היהודית- ציונית אצל התלמידים" מסכם הרב גדעון דאר מנהל הפרוייקט, "אנחנו מקווים להרחיב את הלימוד במהלך השנה גם ללימוד הורים וילדים שיאפשר להכניס את הלימוד החי והחגיגי לרגל שנת ה70 לכל בית שירצה בכך"

להצטרפות ללימוד ליחצו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו