ליברמן דורש מהאוצר: כ- 5 מיליארד שקלים לבטחון - סרוגים

ליברמן דורש מהאוצר: כ- 5 מיליארד שקלים לבטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן דורש משר האוצר משה כחלון תקציב נוסף למערכת הביטחון של עוד 4.8 מיליארד שקלים לשלוש שנים הקרובות במסגרת תוכנית 'גדעון'. "חל שינוי דרמטי באזור", אמר ליברמן. באוצר מתנגדים למהלך

ליברמן דורש מהאוצר: כ- 5 מיליארד שקלים לבטחון
  (צילום: Ariel Hermoni/Ministry of Defens)

שר הביטחון אביגדור ליברמן דורש היום (שני) משר האוצר משה כחלון תקציב נוסף למערכת הביטחון של עוד 4.8 מיליארד שקלים לשלוש שנים הקרובות במסגרת תוכנית 'גדעון'. "חל שינוי דרמטי באזור", אמר ליברמן. באוצר מתנגדים למהלך.

בתדרוך כתבים מכל אמצעי התקשורת, אומר ליברמן: "חל שינוי מהותי ודרמטי בסביבה שלנו- שינוי בטחוני". לכן, "אנחנו צריכים תוספת תקציב". שר הביטחון הבהיר כי הוא אינו מתכוון לפרט בדיוק את כל פרטי השינוי המהותי במצב הביטחוני. "כשנחתם ההסכם בין משרד הביטחון לאוצר, הוכנס סעיף מיוחד לפיו ההסכם יוכל להיפתח מחדש במידה ויהיה שינוי כלכלי או ביטחוני 'משמעותי', שיוגדר ע"י המשרדים עצמם". ליברמן הצהיר: "עתה יש שינוי במצב הביטחוני, שמצריך הגדלה של תקציב הביטחון".

ליברמן לא היה מוכן לפרט מה השינוי הדרמטי, אבל התייחס ל"איומים החדשים" כדברו: "לפני שנתיים כשהחלה התוכנית לא היתה נוכחות מסיבית רוסית על אדמת סוריה, לאזור נכנס נשק מדוייק ואיכותי יותר שגם עלותו גבוהה יותר ולא היה פיתוח מואץ של טילים בליסטיים איראניים. לכל אלו אנחנו צריכים לתת מענה בטווח הזמן של תר"ש גדעון".

ליברמן מסר כי יש להשלים פער בנושא מיגון יישובי הצפון מאיום הטילים: "כרגע שליש מאוכלוסיית צפון הארץ נותרה ללא מיגון. אנחנו מתמקדים בקו חיפה-טבריה, כולל יישובים ערביים, דרוזים ובדואים". לדבריו, "כדי להביא למצב אופטימלי אנחנו צריכים תקציב שיהיה 7% מהתקציב – ולא ארבעה אחוזים שהוא היום. בפועל זה אומר גידול של 13 מיליארד שקלים בכל שנה, שייכנסו לתקציב החדש אחרי 2019".

למרות זאת, הבהיר כי נושא זה אינו נמצא באחריותו של משרד הביטחון: "אם יפרוץ עימות יבואו טענות אלינו ולא למשרד השיכון. אנחנו דוחפים את זה, זה מדאיג אותנו".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לדרישת שר הביטחון כי ההסכם הקיים מאפשר לצה"ל לתכנן מראש את תקציבו לטווח הארוך ומאפשרת מיצוי יעיל ומיטבי של המשאבים. "דרישות תקציביות נוספות מהוות הפרה מהותית של הסיכום, ויובילו לכך שכל התועלות של מערכת הביטחון מהסיכום ירדו לטמיון, ובפרט היכולת לממש את התכנית הרב שנתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו