שוב: הקלטות מביכות את העולם החרדי: "בזים לו" - סרוגים

שוב: הקלטות מביכות את העולם החרדי: "בזים לו"

אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות הקלטות דרעי נגד הרב שלמה עמאר, היום מתפרסמות הקלטות בהן נשמעים דיינים מדברים בחוצפה ובחוסר כבוד על הרב יצחק יוסף: "כותבים לו רק 'הרב', בלי 'גאון' ובלי כלום"

שוב: הקלטות מביכות את העולם החרדי: "בזים לו"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אחרי הסערה שהתעוררה לפני כשבועיים בעקבות ההקלטה שנחשפה בה נשמע השר אריה דרעי משתלח ברב שלמה עמאר, היום (שני) מפרסם כתב 'ישראל היום', יהודה שלזינגר, הקלטות נוספות בהן נשמעים דיינים בכירים כשהם מדברים בצורה מחפירה נגד הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, המשמש מכוח תפקידו גם כנשיא בתי הדין הרבניים.

בהקלטות שפורסמו כאמור ב'ישראל היום, נשמעים ארבעה דיינים , שמעמדם מקביל לשופטים מחוזיים ושופטי שלום, תוך שהם מפקפקים בבקיאותו בדין. בהקלטות נשמעים הדיינים כשהם טוענים כי הראב"דים מונו בזכות קרבתם לרב יוסף ולמקורבו, דוד עמר, האחראי למינוי רבנים ודיינים.

בהקלטות נשמע אחד הדיינים אומר לחברו: "אסור שהרב יצחק יוסף יקבל מעמד. הוא לא מתקרב למקום של אבא שלו, אוי ואבוי אם יצליח לצבור מעמד משמעותי".

בשיחה עם עמיתו אומר הדיין: "סליחה שאני משתמש במילה חמורה, אבל הדיינים בזים לו (לרב יוסף). בעבר, כשהיינו שולחים פסקי דין לנשיא בית הדין, היו כותבים בתיאורים 'מרן', 'הראשל"צ', 'נשיא בית הדין הרבני'. אצלו כותבים 'הרב יצחק יוסף' – בלי 'גאון', בלי כלום".

גם דיין שלישי תוקף בחריפות את הרב יוסף. "הוא הרס את בתי הדין מן היסוד", הוא אומר ומספר לשותפו לשיחה על מינוי של מקורב לתפקיד ראב"ד בתל אביב. "הליצנים נראו בארץ", משיב השותף, "זה לא ייאמן, ככה זה בכל השטחים. מי שכולם רועדים ממנו זה הליצן, דוד עמר, הילד המגודל. הבריון. הוא הראשון לציון בפועל. הוא ממנה".

הדיינים שהוקלטו נשאלו מדוע הם לא עושים דבר בעניין, וענו כי הם חוששים. "אף אחד לא רוצה להתעסק איתו (עם הרב יצחק יוסף) ועם הסביבה שלו. מערבבים שם כל מיני גורמים וכל מיני אינטרסים. מהלכים אימים ברמזים. ממנים ראב"ד כי הוא קרוב ל'הוא'. לא נותנים כבוד לגיל, אבל לוחצים על אוזנו, לוחשים על אוזנו". בהקלטה מספר אחד הדיינים על הרב יצחק יוסף: "הוא בא אלינו לביקור. פעם ראשונה אף אחד לא פספס, פעם שנייה אף אחד לא בא. התחילו לזלזל בו, אבל כולם מפחדים מדוד עמר שיסגור איתם חשבון".

דיין נוסף נשמע בהקלטה אומר: "אנחנו לא רואים אותו בשטח. נמצא בבית הדין הרבני הגדול, לא מרגישים, לא מתייעצים איתו בפסיקה, הולכים לדיינים מבוגרים, בעלי כוח ומשמעות, לא מתייעצים עם הרב יצחק. זה לא כמו הרב עמאר (הרב שלמה משה עמאר, הרב הראשי של ירושלים), שהיה דיין ואז נהיה רב ראשי ויש לו את כל הניסיון".

מנכ"ל בתי הדין, הרב עו"ד שמעון יעקובי מסר בתגובה להקלטות: "לפני כשנתיים מינה הרב יצחק יוסף ‭ 17‬ אב"דים מכל המגזרים. לא זכור לי שהובעה הסתייגות, התמרמרות או טע – נות על המינויים הללו שנעשו בצורה מקצועית ועניינית". לגבי הביקורת על הרב יצחק יוסף, אמר הרב יעקובי כי היא "אינה משקפת את המציאות. הפ – ניות מצד כל הדיינים לרב יצחק יוסף הן פניות מכובדות. הרב יוסף ידוע כפו – סק מקובל על כל העם, כתב פסקי דין רבים בנושאי יוחסין ושאלות הלכתיות קשות. דיינים פונים אליו בשאלות. מע – רכת בתי הדין התברכה בפוסק חשוב, מהבולטים בדור הזה בנושאים שבהם עוסקים בתי הדין. בתקופה האחרונה אנחנו עדים ללחצים פוליטיים בקשר למינוי אב"דים, לחצים שהרב יצחק יוסף דחה בתקיפות רבה. אני מקווה שלא על רקע זה מגיעה הביקורת".

דוד עמר מסר ל'ישראל היום': "במסגרת תפקידי כיועץ השר לשירותי דת הממונה על בתי הדין הרבניים, אני עוסק אך ורק במינוי דיינים חדשים ועניינים שבסמכות הוועדה למינוי דיינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
במידה מסוימת אולי הדברים נכונים אך אסור לזלזל
אריק | 20-11-2017 18:28
בכל זאת מדובר ברב ראשי שדי אהוד בצבור הספרדי במיוחד ואם יפגעו בו ובתוארו הרבה כעס ותסכול יצאו מהציבור החוצה . נכון שצריך לסכל מחטף של מינוי רבני עיר בגלל פוליטיקה
2
ביזוי תלמיד חכם
מישהו | 20-11-2017 18:42
נשמע כמו כתבה שסתם מנסה לבזות את הרב יצחק יוסף. כולם יודעים שהוא תלמיד חכם והקלטות של דיינין עלומי שם לא ישנו את זה.. הוא ללא ספק מגדולי הפסוקים בימינו וגם הוא יודע בדיוק איך עובדים בתי הדין על אף שמעולם לא הוסמך לדיינות או לרבנות ומעולם לא היה דיין בפועל..
מי אתה לקבוע עובדות?
משה | 21-11-2017 9:35
'כולם יודעים', 'אין ספק', מי אתה בכלל? העמך כמוך חושבים שהוא גדול בתורה, והרבנים הרציניים והבקיאים יודעים שהאמת רחוקה מזה, ומעידות על זה ההקלטות
הוסמך לרבנות ואף לרב עיר אבל לא הוסמך לדיינות
רמי | 20-11-2017 22:14
ולא שניסה ולא הצליח פשוט לא הלך לכיוון הזה, אלא הלך להיות ראש ישיבה.
3
אין להשוות את החרפה בדברי דרעי
אורן | 20-11-2017 20:18
למה שקורה פה. אלו טענות חריפות מאוד שאני מקווה שאינן נכונות, אך רואים שהדברים הם של תלמידי חכמים יראי שמיים
4
כל הכבוד לפלג הם היחידים שמסכימים למסור את הנפש על האמת
כל הכבוד לפלג | 20-11-2017 22:55
כל הכבוד לפלג הם היחידים שמסכימים למסור את הנפש על האידאולגיה שלהם לכבוד ד' ית' שמו.
5
עברנו כבר את תקופת ''הגאונים''. כיום אין גאונים:
עידן | 03-01-2018 0:50
תואר ''הרב'' לכל הדייינים הרבנים מספיק והותר.