אבי גבאי: "לא אגיע בזמן הקרוב לקיבוצים" - סרוגים

אבי גבאי: "לא אגיע בזמן הקרוב לקיבוצים"

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי: "לא אגיע בזמן הקרוב לקיבוצים. אני יודע שאתקבל שם בשמחה ובאהדה גדולה אבל אני הולך למקומות שבהם לא בוחרים בנו"

אבי גבאי: "לא אגיע בזמן הקרוב לקיבוצים"
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

"הבחירות הבאות הן על אם תהיה כאן דמוקרטיה או לא. זה לא הפלסטינים ולא על המצב הכלכלי", כך אמר היום בצהריים, (שני) יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בכנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית המתקיים זו השנה החמישית בקיבוץ מעלה החמישה.

"אין לנו ברירה, אלא לנצח. הניצחון מעבר לפינה. אם לא ננצח – הדמוקרטיה תמשיך לרדת. אנחנו רואים את הכיוון. את החוק של היום, ואת החוק של החודש הבא ואת זה של עוד שנה ושנתיים – הכיוון ברור ולכן אין לנו ברירה אלא לנצח".

גבאי התייחס בדבריו לצורך לפנות לקהלים חדשים: נתניהו הצליח להוציא את המועצות האזוריות ביו"ש לערי הפריפריה והם הצילו לו את הבחירות והביאו לו את הניצחון. זה מה שאנחנו צריכים לעשות יחד אתכם כדי שבבחירות הבאות תוכלו להגיד שהקיבוצים ניצחו את הבחירות".

גבאי התייחס למעמדו ולעליית כוחה של מפלגת העבודה בזירה הפוליטית: "מאז שנבחרתי קפצנו פי 2 בסקרים. היום שוב מדברים על מפלגת העבודה. חזרנו להיות רלוונטיים, שנתיים לא דיברו עלינו. יש מבקרים, יש נגד, יש בעד, אבל סוף סוף מדברים מחדש על מפלגת העבודה."

"לא אגיע בזמן הקרוב לקיבוצים. אני יודע שאתקבל שם בשמחה ובאהדה גדולה אבל אני הולך למקומות שבהם לא בוחרים בנו. אני הולך היום למוקמות שמפלגת העבודה לא דרכה בהם מאז ימי רבין. אני הולך לשם כי אלה הקולות שאנחנו צריכים. קולות שלא הצביעו לעבודה. אנחנו חייבים להחזיר את מפלגת העבודה להיות בית של כל עם ישראל. מפלגה שכל ישראלי ירגיש נוח להצביע לה. אי אפשר לנצח רק בקיבוצים ובערי המרכז".

יו"ר מפלגת העבודה התייחס בדבריו לחשיבות ההתיישבות העובדת: יש מי שחושבים שההתיישבות סיימה את תפקידה ההיסטורי וככה הם נוהגים. אני חושב שההתיישבות לא סיימה ולא תסיים את תפקידה ההיסטורי ולו משום שהקיבוצים והמושבים מסמנים את גבולות הארץ". גבאי הוסיף ואמר: "יש מי שהפך את ההתיישבות לבעיית יוקר המחיה. ההתיישבות היא הפתרון לחוסר הצמיחה . נראה כאילו יש תכנית שמטרתה לעצור את התפתחות התעשייה והחקלאות. ההתיישבות היא פתרון כי בלי חקלאות צומחת אין תעשייה צומחת. רוב התעשייה נולדה מצרכי החקלאות".

"ההתיישבות היא גם פתרון לנושא הדיור", אמר גבאי, "יש משבר עצום ומחירים בלתי נסבלים. גם אם זוגות צעירים מצליחים לקנות דירה – ם משתעבדים לדירה למשך 3 שנה. ולכן ההתיישבות היא חלק מהפתרון. ההתיישבות צריכה לתת במשורה ובשכל את הקרקע, אבל אי אפשר להגיד – נסגור את כל האדמות ונסגור מושבים. על אף יישוב ביו"ש לא היו אומרים את זה".

"להתיישבות גם תפקיד מרכזי בפיזור האוכלוסייה" המשיך גבאי, "במקום להסתכל על זה כך רואים מה יקבל המושבניק ומה יקבל הקיבוצניק. המדינה מספיק עשירה כדי להגיד לקיבוץ – השטח הכחול שלכם ולמושב – יש לכם את המשבצת ולרדת מהם, ואותו הדבר צריך לומר לדיירי הדיור הציבורי. גם שם – למי שנתנו דירה בשנות החמישים והשישים אפשר לתת לו את הדירה. זה יפתור את אין סוף הבירוקרטיה".

"מישהו חוץ מכם מתרגש מהפשיעה החקלאית? המדינה צריכה להגיד – המדינה נותנת ביטוח מלא, ואף אחד לא יעשה את זה. המדינה יכולה פתור את הבעיות, אבל לצערי אתם לא מעניינים. אותו דבר המים – אף אחד לא ידע שיש ארבע שנים בצורת? רק עכשיו מישהו הבין שצריך לעשות שינויים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הקיבוצים יעדיפו את מרצ ולפיד ולא את הפרענק
מוני יקים אנטיציוני | 03-12-2017 23:04
גבאי צריך להפוך את העבודה למפלגה של הספרדומזרחים ולהקים קואליציה יחד עם שס. זה הסיכוי היחיד למהפך פוליטי חיובי... מוני יקים אנטיציוני
2
70 שנה יהודים הצביעו למפלגה האשכנאזית
מוני יקים אנטיציוני | 03-12-2017 23:06
כעת הזמן שהיהודים יצביעו למען עצמם ולא למען עסקנים אשכנאזים גזענים
3
כמה צחקתי
לוי | 21-04-2018 22:47
על אילו סקרים אתה דבר? אלו שנותנים לכם 9 מנדטים? אם על זה אתה מסתמך, כדאי שתרוץ גם לקיבוצים. איזה קטעים אתך.