הרב אמסלם עונה לבן דהן: "מכיר את ההתיפייפות שלך" - סרוגים

הרב אמסלם עונה לבן דהן: "מכיר את ההתיפייפות שלך"

על רקע הודעתו של הרב אמסלם כי הוא עוזב את הבית היהודי,  תקף  סגן שר הבטחון, אלי בן דהן את אמסלם בחריפות. בתגובה, עונה אמסלם: "למדתי להכיר את ההתייפייפויות שלך"

הרב אמסלם עונה לבן דהן: "מכיר את ההתיפייפות שלך"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על רקע הודעתו של הרב אמסלם כי הוא עוזב את הבית היהודי,  תקף  סגן שר הבטחון, אלי בן דהן (הבית היהודי), את אמסלם בחריפות. בתגובה, עונה אמסלם: "למדתי להכיר את ההתייפייפויות שלך".

כזכור, מוקדם יותר הודיע  וזאת מכיוון שהוא קיבל במפלגה "יחס מתנשא". עוד אמר הרב אמסלם כי "נפתלי בנט לא רוצה ספרדים במפלגה"

כזכור, מוקדם יותר הודיע הרב אמסלם כי הוא עוזב את הבית היהודי, וזאת מכיוון שהוא קיבל במפלגה "יחס מתנשא". עוד אמר הרב אמסלם כי "נפתלי בנט לא רוצה ספרדים במפלגה".

לאר המתקפה מצידו של סגן השר, ענה אמסלם,  "למדתי להכיר את ההתייפייפויות שלך וחברך – שזנחה את מקורותיה, תעודת הכשר שלכם למעשים של אפלייה ספרדית מבזה". לדבריו, "לנו ספרדיות ציונית אותנטית וטבעית כמו של אבותינו שלא צריכה להתייגע על כתבים קשים של הרב קוק זצ״ל כדי לצדק את דרכה".

עוד אמר: "צר לי שהרב בן דהן לקח את זה בפן האישי – ולא למעשי. אני מייצג ספרדיות אותנטית ומקורית – בלי התייפייפות מיותרת".

מוקדם יותר, טען בן דהן אל מול דבריו של אמסלם לאחר שעזב את המפלגה, כי "הציבור הספרדי השורשי גאה במורשתו הציונית, באהבת הארץ ובאהבת צה"ל והמדינה ואלו הם בדיוק הערכים המובילים בבית היהודי". הרב בן דהן הוסיף כי "הציבור הספרדי מחובר לבית היהודי גם בלי "חותמת הכשרות" של הרב אמסלם".

הרב בן דהן החריף את הטון ואמר כי "הרב אמסלם לא המציא את הספרדיות ולא יכול לטעון שהוא הפרזנטור הרשמי שלה. אני מייצג את הציבור הספרדי לא פחות טוב ונבחרתי בפריימריז במקום גבוה בלי לבכות, אלא בעזרת עבודה קשה והבאת המסורת הספרדית לקדמת הבמה".

"זכיתי לכהן כראש לשכתו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל שידע לחבר את אהבתו לארץ עם אהבת התורה ועם ישראל. ממנו שאבתי את מורשת ספרד האמיתית", חתם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
סתם שאלה איזה מסורת ספרדית הרב בן דהן הביא ?
| 19-11-2017 22:33
2
אמסלם - עוד לא היו בחירות במפלגה ממה אתה פורש?
אמסלם הגזען | 19-11-2017 23:18
טרם היו בחירות ועוד לא נבחרת אמסלם אז ממה וממי אתה פורש?? רצית בכוח להיבחר לרשימה ולא להיות מועמד כמו כל אחד - למה? אתה אכן לא מתאים לבית היהודי - תחזור לחבריך צש"ס .
3
עם כל הכבוד שניהם לא נציגים בלעדיים
רמי | 19-11-2017 23:26
בטח ובטח לא אותנטיים-מקוריים. הרב מרדכי אליהו זצ"ל לא היה אומר להצביע למפלגה כמו הבית היהודי, וכן כל רב ספרדי בכיר שיכול ללמד את אמסלם מה היא אותנטיות ספרדית (ולא, אלה גם לא הרבנים של ש"ס)
4
רב אמסלם.מספיק כבר. כנס לכולל וזהו !!
עמך | 20-11-2017 0:49
רב אמסלם.מספיק כבר. כנס לכולל וזהו !!
5
הרב אסלם לא מסתדר בשום מקום משום מה
איתן | 20-11-2017 1:13
כולם לא מספיק ספרדיים /ישרים/צדיקים/אנשי אמת /ציונים בשבילו?? נו באמת, מתלונן על פוליטיזציה ומתנהג כפוליטיקאי הגדול /הקטן שביניהם
6
צודק בכל מילה
לוי | 20-11-2017 6:23
קל להאשים את החרדים בגזענות, אך הציונות הדתית לא פחות גזענית. אי אפשר למצוא כמעט ישיבה תיכונית או קטנה אחת, שהתפילות בה אינן בנוסח אשכנז. "גדולי התורה" הינם אשכנזים, וההלכה "אשכנזית. אין יחס לפסיקה של עדות המזרח. וכאשר יבוא מאן דהו ויירצה להתפלל בנוסח שלו, יאמרו כי הוא "מפלג". גם ביישובים, המניין ה"מרכזי", אשכנזי. עדות המזרח שרוצים ךהקים ביהכנ"ס נתקלים בפתאום ברב שלא מחייך. בושתינו הגדולה.
7
מה קרה? לא קיבל שריון?
| 20-11-2017 8:33
ספרדי אותנטי עאלק
8
הרב אמסלם צודק , האפליה האשכנזית קיימת כמעט בכל מוסדות
יוסף | 20-11-2017 11:52
הציונות הדתית. גם הספרדים שמצליחים שם , זה כי הם מסגלים לעצמם את המנטליות הציונית דתית אשכנזית. אינני מדבר על האידאולוגיות שמצטרפות לזה שאין לספרדים שום עסק איתן : וזה לא משנה האם אלו האידאולוגיות של הרב צבי יהודה ומרכז הרב , או האידאולוגיות ה"משכיליות" של הגוש. המדובר באידאולוגיות מוכנסות במוסדות הציונות הדתית כחלק מ"עיסקת חבילה" של היותך ציוני דתי. הרב אמסלם באמת מייצג סוג אחר של ציונות דתית , זו הציונות הדתית שהתחנכתי עליה. וזו הציונות הדתית כנראה של רוב הציבור בארץ. מקווה שהוא יצליח.
9
הרב אמסלם צודק , האפליה האשכנזית קיימת כמעט בכל מוסדות
יוסף כהן | 20-11-2017 12:16
הציונות הדתית רק שזוהי אפליה מוסווית. הספרדים שמצליחים במוסדות הציונות הדתית , זה בגלל שהם למדו את ה"קודים" של החברה הציונית דתית אשכנזית ומתנהגים על פיהם. זה לא משנה האם זו הציונות הדתית מבית מדרשם של הרב צבי יהודה ומרכז הרב , או הציונות הדתית של הגוש והאקדמיה , המדובר בשתי אידאולוגיות שזרות לחלוטין לרוח הספרדית. הציונות הדתית הספרדית היא ציונות דתית ללא הלהט המשיחי והאידאולוגי של "מרכז" , ומצד שני ללא החקרנות והאפיקורסות האקדמית של הגוש. היא הרבה יותר מחוברת לחיים ולעולם המעשה , וזה מה שהרב אמסלם מייצג. הצבעתי לו בפעם שעברה שרץ בבחירות , ואני מאחל לו בהצלחה. (אם כי הייתי שמח לראות אותו יותר רב ראשי לישראל , מאשר פוליטיקאי).