ריבלין החליט: להקל בעונשו של יונתן היילו • "יוצא דופן" - סרוגים

ריבלין החליט: להקל בעונשו של יונתן היילו • "יוצא דופן"

שיא המדינה החליט לאמץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד ולהקל בעונשו של יונתן היילו. בכך יומר חלק ממאסרו בפועל למאסר על תנאי והוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בקרוב

author-image
ריבלין החליט: להקל בעונשו של יונתן היילו • "יוצא דופן"
  היילו בבית המשפט (צילום: גיל יוחנן)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין החליט היום (ראשון), להקל בעונשו של יונתן היילו שהרג את האדם שאנס, התעלל וסחט אותו, ולהמיר חלק ממאסרו בפועל למאסר על תנאי כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בתקופה הקרובה.

על היילו נגזרו 20 שנות מאסר, לאחר שהורשע ברצח ירון איילין ב-2010 בנתניה. במהלך המשפט נטען כי הקורבן אנס את הנאשם פעמיים, ובשל כך קבעו השופטים כי מדובר באחריות מופחתת לרצח. בית המשפט גם הורה להיילו לפצות כספית את משפחת הקורבן. אולם בשנת 2016 שינה בית המשפט העליון את ההרשעה להריגה וקיצר את העונש ל-12 שנות מאסר.

בגזר הדין צוין כי בית המשפט קיבל את העובדה שהיילו פחד מהמנוח והיה אחוז תחושת שיתוק ופחד, שנבעו מכך שנפל קורבן לאורך זמן למעשיו הקשים של איילין. השופטים קבעו כי היילו היה נתון במצב של מצוקה נפשית עקב התעללות חמורה ומתמשכת.

בהחלטתו של נשיא המדינה, לפני כשנה, נמסר ליונתן היילו כי במידה ותוגש על ידו בקשת חנינה נוספת בחלוף פרק זמן משמעותי, יהיה מקום לשקול שוב את הבקשה, תוך התחשבות בתהליך השיקום שעבר במהלך תקופת המאסר.

אכן, נוכח תהליך השיקום המשמעותי שעבר היילו בשנה האחרונה, לאור מצבו הרפואי יוצא הדופן, ובהתחשב בנסיבותיו הקשות והמיוחדות, כמי שהיה קרבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו. נשיא המדינה החליט לאמץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד ולהמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על היילו בעונש של מאסר על תנאי, כך שעונש המאסר בפועל יעמוד על עשר שנים ושמונה חודשים, באופן שהוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בתקופה הקרובה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו