עקיבא נוביק משיק סדרה חדשה על הדתל"שים

עקיבא נוביק משיק סדרה חדשה על הדתל"שים

הם שמים כיפה אך יסמסו לעיתים בשבת, הם ישבו במסעדת שרימפס אבל יאכלו רק סלט- עקיבא נוביק חושף את זרם 'הדתיים לשעבר' שמרקד בגבולות אפורים, בסדרה חדשה בערוץ 10

author-image
צפו: זה הזרם הכי מורכב בציונות הדתית
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

החל מהערב(20:00) בערוץ 10, תשודר סדרת הכתבות של עקיבא נוביק. בה ייחשף עולמם המורכב של הדלש"ים החדשים, כאלה שעדין יכולים להסתובב עם כיפה ולהגדיר את עצמם כדתיים ובכל יום לבחור איזה מצוות ואיסורים לשמור או איזה לפרום. כאלה שעדין שמים כיפה אך יסמסו לעיתים בשבת, כאלה שישבו במסעדות לא כשרות בעליל, אבל יאכלו רק סלט.

"הדתל"שים שפעם היו הופכים לחילונים, היום לא רוצים לעזוב את מקומם ונשארים באיזשהו תחום אפור באמצע", הסביר נוביק בראיון לרדיו 103FM."הם טוענים שהם אינם חילוניים ושולחים את ילדיהם לחינוך דתי, זהו מגזר חדש עם המון צבעים. עד לפני כמה שנים מה שהגדיר דתי הוא שמירת המצוות והציות לרבנים, בשנים האחרונות ישנה פרימה של ההגדרה של מי הוא דתי".

עוד סיפר היום נוביק בתוכנית של ספי עובדיה, דרור רפאל ולאה גולדין ברדיו 103FM: "ביקרנו במאחז בגוש עציון וגילינו קבוצת 'וואטסאפ' סודית בה הדתל"שים ממליצים על סרטים טובים לצפייה ביום כיפור". אך ציין, כי על אף הכול יש עדין גבולות אדומים "הטאבו האחרון שנותר הוא אדם שמחלל שבת בפרהסיה או אוכל בשר לא כשר בפרהסיה לא יוכל לקרוא לעצמו דתי לא משנה מה".

סדרת הכתבות "הדתל"שים" של עקיבא נוביק, תשודר החל מהערב (20:00) בימים א'-ד' בחדשות 10

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מדהים
| 19-11-2017 23:14
בדור שאבא ואבא = משפחה, אז אפשר גם שמחלל שבת = דתי (רק סמס בשבת...) מדהים כמה אפשר לחיות בשקר?!
2
מרוב זרמים הדת היהודית מתייבשת.
מאן דאמר | 20-11-2017 20:51
ובשפת ימינו או שאתה דתי או שאתה "זורם"....
3
שטחי וחובבני
יצחק | 20-11-2017 21:06
ראיתי. קשקוש לא רציני ושטחי. חבל שלא הזכירו כי חנה (בן זכריה) גדלה עשרה ילדים בתוך מה שהם כינו "חממה" וכולם שומרי תורה ומצוות, לעומת אחרים שגדלו את ילדיהם בחברה "פתוחה" והם יצאו דתלשי"ם למהדרין. העניין מורכב בהרבה ולא מתאים לדיון חובבני כזה.
4
אין פרימה של המושג דתי
רמי | 20-11-2017 21:59
יש כמה דתליברלים ודתל"שים שחושבים שאם הם יפתחו את השורות אז המנעד יתרחב. דתי זה ייראת שמיים ושמירת תורה ומצוות. אדם שחטא כי יצרו גבר עליו אז זה משהו אחד. אדם שהופך את זה לשיטה או אפילו לא מסתיר את רצונו וכוונתו לחטוא זה אינו דתי. עקיבא כנראה חולם להיות חלק מהקבוצה הזאת (אם הוא לא כבר) ולכן מפנטז על הגדרות חדשות לדתי.
5
נוביק אין לך מה לעשות רק לחפש להשמיץ ?
רחל | 22-11-2017 19:34
מזלי שאני סוגרת את הערוץ שאתה מתחיל ללכלך ולחפש דברים רעים אצל הדתיים. תתבייש לך שזו הפרנסה שלך . מתי אתה מסיר את הכיפה ??
6
נוביק=מתיוון
ר | 17-12-2017 16:24
עברנו את טיטוס ונעבור גם אותך רשע ארור