ליצמן איים; נתניהו נכנע • דרמת השבת נמשכת - סרוגים

ליצמן איים; נתניהו נכנע • דרמת השבת נמשכת

לאחר שהשר ליצמן איים להתפטר אם העבודות ברכבת יובילו לחילול שבת, סיכמו נתניהו והשר חיים כץ כי רק עובדים לא יהודים יבצעו את העבודות

author-image
ליצמן איים; נתניהו נכנע • דרמת השבת נמשכת
  (צילום: Isaac Harari/FLASH90)

על רקע איומו של שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) כי אם יתקיימו  השבת עבודות תשתית לרכבת, הוא יתפטר ביום ראשון הקרוב מהממשלה. הגיעו ראש הממשלה נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ כי העבודות יימשכו כרגיל אולם יבוצעו על ידי עובדים לא יהודים.

 

מוקדם יותר היום (שישי) הודיע השר ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה, הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה.

ליצמן הסביר: "המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת".

אך זמן קצר לאחר מכן. האיום עבד והבהיל את ראש הממשלה נתניהו שסיכם עם שר העבודה והרווחה חיים כץ כי בשבת הקרובה עבודות התשתית שייערכו ברכבת יבוצעו על ידי עובדים לא יהודים.

עוד הוסכם לקדם את התיקון לחוק שיאסור חילול שבת במסגרת עבודות תשתית ברכבת בהמשך – וכי יהודק הפיקוח על העבודות ברכבת, על מנת לוודא שעבודות התשתית המבוצעות בשבתות הן הכרחיות ולא יכולות להתבצע ביום רגיל, על מנת שלא לגרום לשיבושי תנועה קשים.

הגיעו מים עד נפש. חודשים מתעלמים מאיתנו בנושא השבת

ח"כ ישראל אייכלר תמך בראש סיעתו  ואמר בראיון לכאן רשת ב' כי "שרי התחבורה והעבודה יישאו באחריות להפלת הממשלה אם השר ליצמן יתפטר".

לדבריו, "רכבת ישראל קיבלה היתר עבודה אבל אפילו לשיטת הבג"צ היא איננה חייבת לעבוד. היא יכולה להפסיק מיד את העבודה שכידוע אינה נחוצה".

עוד אמר אייכלר: "הגיעו מים עד נפש. חודשים ארוכים מתעלמים מאיתנו בנושא השבת. ליצמן הבין שלא נותרה לו ברירה, אם אין לנו השפעה כשאנחנו יושבים בממשלה, אז מה זה משנה מי יהיה ראש הממשלה, אם זה לפיד או מישהו אחר?" ‎

"הפכו את יום השבת ליום השיפוצים ופיתוח הרכבות הלאומי. אם רוצים להפוך את השבת ליום חול יאיר לפיד יוכל לעשות זאת יותר טוב", דברי חבר הכנסת.

בתוך כך, הדיונים צפויים להימשך גם במוצאי השבת הקרובה ולהגיע לפשרה ארוכת טווח.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד
אוריאל | 17-11-2017 15:45
מדינה שראש ממשלתה שפן, כנראה שזה מה שמגיע לנתיניה, אירן, אירן, אירן ..................... אני תקווה שמסע הסיגרים והשמפניה לא פסק כי מחברים ......................
2
עושים ומשתדלים קצת לעצור את חילולי השבת????? ????????
העיקר שעושים ומשתדלים קצת לעצור את חילולי השבת | 18-11-2017 19:37
תשאלו אותי לפני שבת קודש ואני יגיד לכם, אין כל חידוש, את השבת אמורים לחלל כמו בשבתות קודמים ר"ל, והשאלה היא מה קרה פתאום עכשיו. התירוץ על כך מאוד פשוט, כל עוד שאין תחרות בין החכי"ם- [שהם חידשו גזירת הגיוס] -החרדים אפשר לעשות מה שרוצים ושום דבר לא יקרה, אבל ברגע שיש תחרות על מי שישא בקרדיט כאן פורצת מלחמה שלעיתים רק זה הפתרון לבעיה, מפני שזה יזיז דברים. אז מה שקורה עכשיו היא, שהמסיונר משה גפני הגיש הצעת חוק בענין השבת וזה לא זז, אז מושכים את החוק ולא מביאים אותו להצבעה, אז הוא הודיע כי מעתה הוא לא יצביע יותר עם הקואליציה, כאשר ליצמן ראה כי נוצר מצב כאילו שגפני הוא זה הדואג לשבת ואילו הוא יושב בחיבוק ידיים, אז הוא החליט להיות קיצוני עוד יותר, והודיע לראש הממשלה כי הוא פורש ביום ראשון מן הממשלה אם מחללים את השבת, (אבל זה לא יעשה בפועל) ככה תפס ליצמן לגפני את הכותרות, כבר לא מדברים על גפני אלא על ליצמן. מדובר במשחק שבין יחצני"ם, טוקר שעובד למען גפני ואיזק שעובד למען ליצמן שני אלו מכים זה בזה בכל מיני הצעות איך לתפוס כותרת ראשית ולהעפיל על האחר. כן רבותי, לא השבת עיקר אצל מחכי"ם, שבת קודש בכלל לא חשוב להם, לא גפני ולא ליצמן מתכוונים את שמירת השבת כלל וכלל, שניהם מחפשים כותרות בכלל לא מחפשים כבוד שמים!!! רק מה יואמרו הבריאות: מי יוכל לטעון כי הוא זה שדאג לשבת יותר מאחרים? ובזכות המאבק היחצנ"י הזה הדברים בס"ד זזים, עתה מדברים קצת אבל ממש רק קצת יותר ברצינות. לא ברור להם מה יקרה השבת, האם באמת יעבדו רק גויים או שאומרים כך בשביל להרגיע את השטח ומעשית יהודים יעבדו, מה שבטוח המאבק אינו עם ראש הממשלה או שרי הממשלה הממונים על העבודות הללו, אלא בין המסיונר גפני וסר השמד ליצמן, וכל עוד מאבק זה יתנהל יזיזו קצת דברים, אם מאבק זה יפסק או ירגע, ימשיכו לחלל שבת כאילו לא קרה דבר. ולהלכה למעשה נפסק בשולחן ערוך שאסור לגוי לעשות מלאכה עבור יהודי בשבת. מבחינתנו לא איכפת למה איך ומדוע, העיקר שעושים ומשתדלים קצת לעצור את חילולי השבת, שיהיה זה מתוך שלא לשמה למען אינטרסים פוליטיים ויחצני"ים העיקר שכבר יעצרו את חילולי השבת בארץ ישראל.
מה קורה לך? לא תמיד יש אפשרות ללחוץ
| 18-11-2017 22:41
על שמירת שבת או כל דבר אחר בחיים.לכל דבר יש עת וצריך לנצל מיד את הזמן שיש בו עת רצון.ברוך הד' לא היו עובדים יהודים השבת הזו . בעבודה קבלנית או פיקוח נפש גויים יכולים לעבוד בשבת.