שיר ופרשה: 'תאומים בביטנה'

וזכו הבנים תחת זאת הברכה, לשוב לנחלתם, להקים מדינה. על שם האב ישראל לייסד גם צבא, צבא המבוסס על סיפא וספרא. והברכה עודנה מאתגרת ומעוררת שאלות, איפה בסקאלה נכון יותר להיות? מנסים לדייק, מבררים מינונים, במנעד שבין האוהל לתירוש ולדגנים

שיר ופרשה: 'תאומים בביטנה'

תאומים בביטנה, שני לאומים-עוברים.

טרם נשמו, נבדלות הדרכים.

ובעת יציאה לאוויר העולם,

השתוממו אב ואם, נפעמו אז כולם.

ועולים מן הבית קולות משונים

קול רינה ותפילה וקול ציד-איילים.

באותה משפחה ואותה הסביבה

האם על הכל אחראית תורשה?

הראשון- מיטיב מלאכתו ומחיש פעמיו

כי "ציד בפיו", למשוך לב שומעיו.

האב מתפעל ועל כך כה גאה

הן שולט בנו ברזי העולם הזה.

ובנו האחר איש תם יושב אוהלים,

מחובר כל כולו לעולמות עליונים.

 

איש תם, איש ספר דרכו ישרה

ישראל שרוי בעולמה של תורה.

ונפשה של האם בנפשו ניקשרה

ובאם אין קמח אין תורה.

על התם לקבל מהאב הברכה

שיוכל להמשיך להפיץ הבשורה.

ניזקק לסיוע, לנהל הדרכים

מסחר ותחפושת לתם כה זרים.

אך מבין יעקב כי לא נותרה לו ברירה,

האומה נזקקת לזו הברכה.

קונה הבכורה ועוטה מלבושים

בכדי לקבל דגן, טל-שמים ומשמנים.

לאדום כישרון בבנייה ופיתוח

ברם, חסרה לו אותה הרוח.

רוח יעקב הנוטה לפשטות אוהלים

לתפילה, לחסד ולעבודת האלוקים.

ובשעת המנחה עת ברך אב הבן,

נתן לו כוחות מול אחיו להתגונן.

שיוכל לברוח ולנהל קשרי מלחמה

בשילוב יהודי של דורון ותפילה.

וזכו הבנים תחת זאת הברכה

לשוב לנחלתם, להקים מדינה.

על שם האב ישראל לייסד גם צבא

צבא המבוסס על סיפא וספרא.

והברכה עודנה מאתגרת, מעוררת שאלות

איפה בסקאלה נכון יותר להיות?

מנסים לדייק, מבררים מינונים

במנעד שבין האוהל לתירוש ולדגנים.

=======

רונית שני- מנתחת התנהגות MA

 

 

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות