ביטן לארדן: "חוק ההמלצות יקודם גם ללא הסכמה" - סרוגים

ביטן לארדן: "חוק ההמלצות יקודם גם ללא הסכמה"

יושב ראש הקואליציה דוד ביטן מגיב לדבריו של השר לבטחון הפנים גלעד ארדן שאמר אתמול כי "לא יאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה, וטוען: "נקדם את החוק ללא הסכמתו"

ביטן לארדן: "חוק ההמלצות יקודם גם ללא הסכמה"
  דוד ביטן. (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)

יושב ראש הקואליציה דוד ביטן מגיב בערוץ הכנסת לדבריו של השר לבטחון הפנים גלעד ארדן שאמר אתמול כי "לא יאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה", זאת על רקע ההתקפות על המשטרה ויוזמות חוקתיות מצד השרים וחברי הכנסת, וטוען: "נקדם את החוק ללא הסכמתו".

לדבריו, ארדן לא הזכיר בנאומו את "חוק ההמלצות" ולכן לא ברור האם התכוון לגביו:  "גם אני לא אתן יד לחוקים שיפגעו במשטרה והחוק הזה לא פוגע במשטרה", אמר ביטן. "הוא גם לא פוגע בשלטון החוק. יש פה טעות גדולה" כיוון שבסך הכל מה שהחוק אומר שאיפה פרקליט מלווה ואיפה שאין יוכלו להמליץ אבל לא לפרסם"

על השאלה האם יקדם את החוק גם ללא הסכמתו של ארדן על הנוסח המקובל עליו, אומר ביטן חד משמעית שכן. לטענתו: "ארדן צריך לשכנע אותי ואת ח"כ דודי אמסלם שהחקיקה לא טובה. אם הוא לא ישכנע אותנו, וכרגע הוא לא מנסה לשכנע אותנו- אין סיבה שנעכב את זה".

ביטן הסביר כי "עם כל הכבוד לשרים של הליכוד, הם צריכים לעמוד במדיניות של הליכוד. זאת המדיניות של סיעת הליכוד כרגע ולכן הוא יהיה צריך לשבת איתנו גם כן על העניין. זה לא אומר שלא נתייעץ ונדבר איתו".

החוק לא פוגע במשטרה

יו"ר הקואליציה חזר על דבריו כי החוק לא פוגע בעבודת המשטרה: "איזו פגיעה יש פה? אפילו המפכ"ל כשנכנס לתפקיד אמר שזו ספינת דגל מבחינתו".

בכנס האבטחה של ישראל, נאם השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן. לדבריו, "אנו נמצאים בעיצומם של ימים רגישים ומתוחים. לצד המתיחות מצפון ומדרום, אנו חווים גם מתיחות בין מוסדות הדמוקרטיה. זה הזמן בו כולנו צריכים לעצור. לקחת צעד אחורנית ולהתעשת".

ארדן הוסיף כי "בדמוקרטיה הישראלית יש חשיבות רבה להיות משטרת ישראל גוף עצמאי, נטול פניות ונעדר תלות".

אולם באותה מידה הצהיר, "קיימת בדמוקרטיה הישראלית מחויבות לרשות מחוקקת המפקחת על הרשות המבצעת ובין היתר,  מפקחת גם על משטרת ישראל".

על האיזונים בין  הרשויות להישמר

ארדן הדגיש כי הוא לא פוסל באופן קטגורי כל חקיקה הנוגעת למשטרה. וכי גם הוא סבור שישנן סוגיות המשוועות  למחוקק שיפעל ויתקן את הדרוש תיקון.

"אולם כדי לא להיגרר לעימותים מיותרים,  חסרי תקדים, בעיתוי הרגיש בו אנחנו נמצאים", טוען ארדן ומוסיף:  "יש חשיבות מכרעת שהסוגיות העולות על הפרק והשיח לגביהן יהיה שיח ענייני ומקצועי ששומר על כבוד הדדי ועל מעמדן של מוסדות המדינה והדמוקרטיה".

"עלינו לזכור כי בסופו של דבר גם כאן וגם כאן נמצאים אנשים מצוינים שרוצים אך ורק בטובת המדינה".

לא אאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה

ארדן ציין כי לא יאפשר קידום חקיקה שעלולה לפגוע בעבודת המשטרה. אך לדבריו, "על המשטרה להתמקד במשימות המוטלות עליה מכח החוק ומכח תפקידה ולא להיסחף אחר עצות של גורמים חיצוניים לה שעלולות גם הן לפגוע באמון הציבור  במערכת אכיפת החוק".

לבסף אמר, "מוטב לכולנו שלא להיגרר לעימות התקשורתי ולפעול להרגעת הרוחות . עלינו לזכור זאת גם בימים בהם השיח הציבורי הולך ומחריף, הולך ומקצין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו