אלקין הפציר בתושבים: "תקדמו בכל הכוח את אישורי הבניה" - סרוגים

אלקין הפציר בתושבים: "תקדמו בכל הכוח את אישורי הבניה"

בכנס של תנועת אמנה הפציר השר אלקין בנוכחים, "שימו בצד את כל השיקולים והתכנונים. תקדמו בכל הכוח את אישורי הבניה כאילו היום זה אפשרי ליישם זאת"

author-image
אלקין הפציר בתושבים: "תקדמו בכל הכוח את אישורי הבניה"
  אלקין בכנס (קרדיט: מירי צחי/ מועצת יש"ע)

השר להגנת הסביבה זאב אלקין (הליכוד) השתתף היום (שלישי) בכנס מזכירים והנהגות היישובים של תנועת ההתיישבות אמנה.

אלקין פנה לנוכחים: "אני מפציר בכם, חברי הנהגת היישובים, ראשי מועצות ומזכירי הישובים, שימו בצד את כל השיקולים והתכנונים. תקדמו בכל הכוח את אישורי הבניה כאילו היום זה אפשרי ליישם זאת".

לדבריו, "כדי להגיע ליעד עלינו לאשר בשנה למעלה מ20,000 יחידות דיור וכדי שזה יקרה עליכם להיות מוכנים בכל חלון הזדמנויות שנפתח ל40 ול60 אלף אישורים. אם תעשו זאת בכל הכוח נוכל להגיע ליעד של מיליון תושבים תוך קצת יותר מעשור, ובכך לשנות את התפיסה המדינית, הבטחונית והתיישבותית ולבטל לחלוטין את רעיון שתי המדינות."

מוקדם יותר נאם גם מזכ"ל תנועת ההתיישבות 'אמנה' זאב (זמביש) חבר, וטען: "האמירה של אבי גבאי מוכיחה שיש פה הבנה של ההתבססות של ההתיישבות בליבו של עם ישראל".

זמביש פותח את דבריו ומספר: "בתחילת הדרך כשחשבנו על תכנית, אמרנו שכשנגיע ל-50,000 תושבים ביהודה ושומרון אז סיימנו. ולאט לאט התקדמנו".

באמירה די נדירה, מתייחס זמביש גם לדברים שהשמיע יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי לפיהן במקרה של הסכם שלום, לא יחוייב פינוי של יהודים מבתיהם. "אני לוקח את האמירה של יושב-ראש המחנה הציוני אבי גבאי- בתכניות שלו הישובים נשארים".

זמביש מדגיש, "ראש המחנה הציוני, ראש מחנה השמאל, כשהוא אומר דבר כזה – זה לא סתמי. 'אנשים אומרים שזה רק לצורכי בחירות, אבל יש פה הבנה של התבססות של ההתיישבות בליבו של עם ישראל".

"מי שרוצה בהנהגה צריך לומר דבר כזה ואני מאמין כי בכוונתו זה אכן אמיתי. אנחנו צריכים בכל פעולותינו, שהם בדרך כלל חלוצות לפני המחנה, להקפיד להישאר שני צעדים לפנים ולזכור מי שלח אותנו. ביום שנפסיק להקשיב לרחשי העם לא נוכל למלא את המשימה שלנו. יצאנו למשימה הזאת מתוך השליחות של העם וזה מחייב אותנו להרבה דברים, גם אם במגבלות מסוימות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו