השוטר פרץ לבית הבוער והציל את שני הילדים - סרוגים

השוטר פרץ לבית הבוער והציל את שני הילדים

רס"ל אושרי ממן שוטר במשטרת ירושלים פרץ לדירה בוערת בבית חנינא וחילץ שני ילדים שנלכדו בשריפה. "לא הסכמתי לעזוב את הדירה עד שמצאתי את הילדים הקטנים"

השוטר פרץ לבית הבוער והציל את שני הילדים
  (צילום: דוברות המשטרה)

"היינו הצוות הראשון שהגיע לדירה. מהאמא הבנו שילדיה הקטנים בדירה. לא היססנו, פרצנו את הדלת ויחד עם אחד השכנים ביצענו סריקות בדירה אפופת העשן. איתרנו את הילדים וחילצתי אותם אחד אחרי השני כשהם על הידיים שלי והם במצב קשה" כך אמר רס"ל אושרי ממן השוטר שהגיע ראשון לדירה שעלתה באש וחילץ את שני הילדים.

באזור השעה 13:15 קצר הוקפצו כוחות משטרה לדירה בבית חנינא בעקבות דיווח על שריפה באחד הבתים. צוות שוטרי סיור שהגיע ראשון הבחין כי הדירה נעולה והאם שעמדה מחוץ לדירה זעקה בבכי שילדיה הקטנים בדירה.

השוטרים לא היססו , פרצו את הדלת ויחד עם אחד השכנים נכנסו לדירה אפופת העשן והחלו לבצע סריקות לאיתור הילדים. כעבור מספר דקות איתר השוטר את הילדים, נשא אותם בידיו והוציא אחד אחרי השני מתוך הדירה תוך דקות ספורות.

גיבור היום. רס"ל אושרי ממן (דוברות המשטרה)

השניים כבני 4 ו-5 פונו במצב קשה לבית החולים הדסה הר הצופים. מהזירה פונתה צעירה בגיל 25 במצב קל עד בינוני. לוחמי האש הצליחו להשתלט על הלהבות והשריפה כובתה.

"הדקות הארוכות בהן סרקנו את הדירה החשוכה אפופת העשן לאיתור הילדים נראים כמו נצח. לא הסכמתי לעזוב הדירה עד שמצאתי את הילדים הקטנים כשהם במצב קשה" כך אמר רס"ל ממן עת שעמד מחוץ לדירה בסיום פעולות החילוץ.

השריפה בגלל משחק באש

מהמסקנות הראשוניות של צוות החקירה המיוחד בפיקודו של טפסר משנה משה אלעזרי רע"ן חקירות בכבאות והצלה מחוז ירושלים, עולה כי השריפה החלה בעקבות משחקי ילדים באש.

עוד עולה, כי הילדים הקטנים, הושארו בבית ללא השגחה כשהם נעולים בבית. בשלב מסוים, ככל הנראה החלו הילדים לשחק באמצעים מחוללי אש, סמוך לספה ופריטי ריהוט נוספים דבר שגרם להתלקחותם, ולעשן רב להצטבר בתוך הבית. כתוצאה מהעשן הסמיך והרעיל שמילא את חלל הבית, עשן אופייני להתלקחות מזרנים וריהוט, נפגעו הילדים משאיפת עשן.

בכבאות והצלה מחוז ירושלים, שבים ומזכירים לציבור, כי חל איסור חמור להשאיר ילדים קטנים ללא השגחה ובסמוך לאמצעים היכולים לגרום להתלקחות אש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו