ליברמן נגד השיימינג: "נסייע לכל חייל שיסבול מהכפשות" - סרוגים

ליברמן נגד השיימינג: "נסייע לכל חייל שיסבול מהכפשות"

בפתח ישיבת סיעת 'ישראל בתנו' יצא שר הביטחון ליברמן נגד 'שיימניג' כלפי חיילים חרדים, והכריז: "נסייע לכל חייל או קצין שיסבול מהכפשות על רקע שירותו"

author-image
ליברמן נגד השיימינג: "נסייע לכל חייל שיסבול מהכפשות"
  (צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון)

בעקבות החלטת בית המשפט לפסוק פיצויים לסגן ראש המדור לשילוב בני ישיבות בצה"ל, סרן יהודה גליקמן שהוכפש ונרדף על ידי ארגונים חרדים המתנגדים לגיוס לצה"ל, הצהיר היום (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן: "נסייע לכל חייל שיסבול מהכפשות".

בפתח ישיבת סיעת 'ישראל בתנו' אמר ליברמן: "לא יעלה על הדעת שקצין הפועל בשליחות המדינה, ייאלץ להתמודד עם הכפשות שכאלה".

עוד מסר כי "אני מברך על החלטת בית המשפט, שסימן קו אדום ברור. מערכת הביטחון תסייע לכל חייל או קצין שיסבול מהכפשות על רקע שירותו", אמר שר הביטחון.

בית המשפט פסק אתמול לטובת הקצין החרדי יהודה גליקמן, שנפגע משיימינג שעשו נגדו ארבעה חרדים מפלג קיצוני. שם החליט כי הם מוציאי דיבתו וכי הוא יפוצה על ידם בסך 650 אלף שקל.

התנכלויות נגד קצין צה"ל מחייבים מתן הגנה לתובע, בהיותו עובד ציבור

כך גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שפרסם את חוות דעתו בתביעה שהגיש גליקמן, וכתב: "פרסומים העולים כדי לשון הרע והתנכלויות נגד קצין צה"ל אך ורק בשל תפקידו ושכל מהותם להרתיע אותו מלבצע את תפקידו, מחייבים מתן הגנה לתובע, בהיותו עובד ציבור".

עוד הוסיף כי "התייצבות היועץ נועדה לבטא את החשיבות הרבה בהגברת ההגנה על החיילים ועל בעלי התפקידים; לחזק את אמונם של החיילים החרדים ובעלי התפקידים הקשורים בגיוס חרדים בשירות אותו הם מבצעים; ולעביר מסר לפיו המדינה לא תשלים עם מעשי ההתנכלות והפגיעה בהם ואף תעניק להם הגנה במקרים המתאימים".

"התקפה אישית משולחת רסן על חייל חרדי, רק בשל היותו חייל חרדי, אינה יכולה לחסות תחת הגנת הדין על הזכות לחופש הביטוי", הבהיר גם היועץ המשפטי.

לדבריו, האמירות הקשות שהושמעו נגד הקצין ומשפחתו נועדו "לבזות את התובע, ללבות את השנאה ולגרום לפגיעה קשה, לא רק בשמו הטוב, אלא בנפשו, בגופו ובמשפחתו של מי שמבצע את תפקידו על פי דין".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה שקר מאורגן
עובדיה | 14-11-2017 6:32
אף אחד לא עושה שמינג נד חילים דתיים ואף אחד לא רודף אותם כל אדם יכול לעשות מה שהוא בוחר אם לעבוד אם ילמו ו ללכת לצבא דבר אחד רוצים בלי מיסיון לשום צד ובלי לנקר עניים כולם אנשים וצריך לכבד אותם