הרב גורדין, אל תספר לנו שהיריקות עלינו הן גשם - סרוגים

הרב גורדין, אל תספר לנו שהיריקות עלינו הן גשם

יכול להיות שאתה צודק, כבוד הרב גורדין, ובאמת בזכויות החייל הדתי לא חלה התדרדרות מאז הפגישה הקודמת, אבל האם בזה אנחנו עסוקים – בלהציל את החבר'ה שלנו מייחוד בפילבוקס?! זה שיש גדודים שלמים, שהחיילים שמשרתים בהם מכנים אותם 'בית בושת', זה לא עניינינו?

author-image
הרב גורדין, אל תספר לנו שהיריקות עלינו הן גשם

הרב עמיחי גורדין דרש במאמרו שאתנצל בפני הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, על הדברים שכתבתי, הלכך ראיתי לנכון להוסיף כמה נקודות בנושא. רק התנצלות אחת חשובה בפתיחה, אינני רב, לא בקטע של ענווה או משהו כזה, אלא אני פשוט לא.

1. בסיום הפגישה שלשום, היה מי שסיכם אותה כך: 'ארגוני הנשים יצאו מהרמטכ"ל עם הבטחות, הרבנים יצאו עם תקוות'.

2. הסיבה בגללה 'זלזלתי' בפגישה היא שבאמת אין בה טעם. האם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, אינו יודע שפקודת השירות המשותף חותרת לערבוב מלא בין המינים בצבא? האם הרמטכ"ל לא שמע מעולם שאת כל קורסי החינוך בצבא מלמדות מדרשות שעסוקות ב'חינוך מחדש' של דתיים? כל כך קשה להבחין בזה שכל מטרת הפגישה הינה מריחה ויצירת תחושה שהכול בסדר, הנה נפגשים ומשוחחים, מגיעים להבנות ומרוצים?

3. הרבנים אמורים לומר בקול ברור את האמת הנצחית של התורה. דיבורים על קדושת המחנה, חשיבות השמירה על הזהות היהודית וכו', הם מנת חלקם. משא ומתן על סעיפים בתוך פקודות, שתדלנות ותחנונים אצל הרמטכ"ל הם הרבה למטה מכבודם (כמובן שאין כוונתי להורות לרבנים במה לעסוק. מי אני בכלל. כוונתי שאנחנו כציבור צריכים לדאוג שהם לא יתבזו בכאלו פגישות).

5. במשך תקופה ארוכה רבים מתלבטים האם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, הוא 'שוגג' או 'מזיד' בכל נושא פקודת השירות המשותף והשינוי התרבותי שמתחולל בצה"ל. בקלות אפשר היה לומר, שכל מה שקורה לא קורה בגלל שהרמטכ"ל הוא כזה ליברל גדול, כי אם רק בגלל שהוא חכם גדול. כלומר, באמת כל מה שהוא רוצה זה לנצח את החיזבאללה והחמאס בעימות הקרוב, אלא שכדי שיהיה לו שקט לאמן את הצבא לאותו עימות כראוי, הוא בוחר למלא את רוב הדרישות של ההומואים והפמיניסטיות, כך שהוא יקבל שקט תעשייתי לעשות את מה שבאמת הוא רוצה לעשות. הדתיים והשמרנים, כך הוא התרשם, לא עושים המון רעש בנושאים הללו, ואותם אין צורך להרגיע.

כך אפשר היה לחשוב. אלא שקרו המון דברים בשנה האחרונה, המרכזי שבהם – החלת פקודת השירות המשותף, שאולי מעידים שהרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, יחד עם ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, אינם רק אנשים תמימים שפשוט לא שמו לב לאיזה כיוון הצבא שלהם צועד. מספיק לעבור על לקט פרסומים מבית היוצר של דובר צה"ל בשנה האחרונה, בשביל להבין שישנה כאן מערכת משומנת שתפקידה להטמיע ערכים חדשים, וכשצריך היא יודעת גם לעשות שימוש בדוגמנים הטובים ביותר – חיילי צה"ל, כדי לנגח את כל מי שחושב אחרת.

5. הרב גורדין כותב שכמעט כל הרוחות הרעות היום בצה"ל הינן ירושה מקדנציות קודמות, שהרמטכ"ל הנוכחי לא מעוניין בהן ובעל כוונות טובות לערוך שינויים. מחילה מכבוד הרב, מלבד השאלה הפשוטה – מהיכן לך כל זה? נשאל גם: ממתי אנחנו מתעסקים ב'כוונות'? וגם: אז מה אם זה לא מהמשמרת שלו? פקודת השירות המשותף הייתה מונחת במשך זמן רב כבר על שולחנו של הרמטכ"ל הקודם, רב אלוף בני גנץ, והוא בחכמתו הרבה בחר 'לדחות' את העיסוק בה. הרמטכ"ל הנוכחי בחר ליישם אותה (ודואג גם שהיא תוטמע בכל היחידות).

6.דוגמא קטנה: לפני כבר למעלה מחצי שנה התחייב הרמטכ"ל שעד סוף 2017 יבוטלו כל תאי השירותים והמקלחות המשותפים בצבא. זה עדיין לא קרה. הרי במה בסה"כ מדובר, בלהחליף שלטים על הדלתות?! אני מאמין באמונה שלמה שמי שנבחר לתפקיד ראש המטה הכללי של צבא הגנה לישראל חזק מספיק בשביל לערוך שינוי כל כך מפליג.

7. מדבריך, הרב גורדין, עולה הבעיה ביתר חריפות: הרבנים נכנסו בדיוק לבור שהרמטכ"ל טמן להם. מצד אחד, כך הוא מצייר את התמונה, נמצאות הבנות ורוב העולם השפוי, שרוצים/ות בשילוב ושווין לכל וכו'. מהצד השני נמצאים הדתיים והרבנים שלהם, שלהם כל זה מפריע. אני, הרמטכ"ל, חייב להיות זה שיאזן בין הרצונות השונים – ימלא את דרישות הבנות ושאר העולם, מצד אחד, וימצא פתרון לבעיית החייל הדתי, מן הצד השני.

יכול להיות שאתה צודק, כבוד הרב גורדין, ובאמת בזכויות החייל הדתי לא חלה התדרדרות מאז הפגישה הקודמת, אבל האם בזה אנחנו עסוקים – בלהציל את החבר'ה שלנו מייחוד בפילבוקס?! זה שיש גדודים שלמים, שהחיילים שמשרתים בהם מכנים אותם 'בית בושת', זה לא עניינינו?

8. מה לגבי ההכשרות החינוכיות שכל מפקד 'זוכה' לעבור? כיוון שבעבר כבר פרטתי את רשימת המדרשות שאחראיות על עיצוב השקפת העולם של דור מפקדי העתיד, לא אחזור על כך שנית. אבל ישנה יד מכוונת שדואגת שכל מי שמחזיק בתפיסות מיושנות וערכים שמרנים, יעבור 'חינוך מחדש', יתקדם אל עבר האור הליברלי ויזנח את ערכי העבר. האם גם על זה 'הכוונות הטובות' של רב אלוף גדי אייזנקוט לא יכולות להתגבר?

9.בבקשה ממך כבוד הרב, אל תספר לנו שכל אותן היריקות הן בכלל גשם. זה לא נעים, הלוואי ואפשר היה אחרת, אבל לעת עתה, אלא אם הרמטכ"ל יעשה תשובה, עלינו לפעול בכל דרך שניתן על מנת שנוכל להעביר אותו מתפקידו.

10. מחילה אם יש בדבריי תקיפות, או דיבורים שלא ראוי שיופנו לרב. אם ישנן כאלו פליטות, הן נכתבו בצורה הזו רק כדי לחדד את הכוונה.

=======

דוד וכטל הוא תושב היישוב 'עלי' ועוסק בחינוך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
ישר כח ! צריך רק לחזק את יראת השמיים, ואז יהיה מובן לנו
ר | 10-11-2017 13:55
שלא משרתים בצבא שמנסה לחנך מחדש את שומרי התורה והמוסר ולהפוך אותם לחוטאים. מי שלא שומר מצוות מזיק והורס את המדינה, זו תובנה פשוטה לכל מי שלומד תורה ברצינות.
2
וכטל צודק
| 11-11-2017 21:15
ייתכן מאוד שרוח המפקד בצהל מאז ההתנתקות היא לגרש דתיים כדי שניתן יהיה לגרש ישובים. חיילות וחיילים שמגיעים לצהל: ייתכן מאוד שאתם עומדים לעבור סדנת חילון באמצעות בנות שיפתו אתכם. זהירות!
3
פשוט שדוד צודק!
אמנון, אילת | 11-11-2017 23:13
לצערי, הוא נצרך להביא ראיות לדברים פשוטים אשר חלקנו ממאנים לראות. חזק ואמץ!
4
כל מי שעסוק באופן אובססיבי בצניעותו
משה | 12-11-2017 0:06
ובצניעות אחרים - מפחיד אותי. מאוד מפחיד אותי.
5
וכטל חתיכת כסיל
שימי | 12-11-2017 8:14
אם אתה ושאר הכלים מעלי לא תתגייסו על אוטומט לסיירת אמו אפילו שבועטים בכם , זה לא יקרה. אבל אתם ממלכתיים, חזקים בדיבורים אבל בסוף מורידים את הראש בפני השלטון. אז מה הפלא שזה מה שקורה? אין דבר יותר גרוע לחייל בן תורה מאשר מפקד מכיניסט, שמדקלם לאמונת עתנו, אבל בשבילו הכל 'מבצעי' . ראיתי זאת בעיניי
6
יישר כוח
יוסי | 13-11-2017 12:37
יישר כוח , ולא נכביר מילים על הרב גורדין..