בראיון נדיר: הרב משה בלייכר חושף: למה לא תמכתי בבית היהודי?

בראיון נדיר: הרב משה בלייכר חושף: למה לא תמכתי בבית היהודי?

מייסד ישיבת 'שבי חברון', הרב משה בלייכר, העניק ראיון נדיר לעיתון 'שביעי' בו סיפר על הקשר שלו לרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור, על גדולתו ומה הביא אותו לתמוך בבחירות האחרונות במפלגת 'יחד' ולא בבית היהודי

author-image
הרב בלייכר חושף: למה אני לא תומך בבית היהודי?

מייסד ישיבת 'שבי חברון' ומי שעמד בראשה במשך שנים רבות, הרב משה בלייכר, העניק ראיון נדיר לעיתון 'שביעי' בו סיפר על הקשר שלו לרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור, על גדולתו של הרב טאו, ומה הביא אותו לתמוך בבחירות האחרונות במפלגת 'יחד' ולא בבית היהודי.

הרבנית בלייכר אומרת כי הרב טאו הוא 'גדול הדור'. "יש לו את העוצמות הרוחניות להוביל את הדור ולגדל תלמידי חכמים גדולים. בספרים שלו רואים את העוצמות הללו וממילא אנו מחוייבים לשמוע לו".

כתוצאה מאותה הערכה לרב טאו, הצביעו הרב והרבנית בלייכר בבחירות האחרונות למפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי. בראיון מסבירים השניים כי ההחלטה לתמוך ב'יחד' ולא בבית היהודי נולדה מכך שבבית היהודי ישנם מועמדים לא דתיים, וזאת בניגוד להשקפת עולמם.

"אין לנו שום דבר נגד חילוניים. אבל אי אפשר שנבחר בנציג חילוני. וזה חוץ מהפשרנות שלהם עם תנ"ך בגובה העיניים ועוד נושאים".

כשהמראיין אומר להם כי בניגוד לרב טאו ישנם המון רבנים שתומכים בבית היהודי על אף הנציגות החילונית, עונים הרב והרבנית כי "סדר הגודל של הרב טאו גבוה דיו, וממילא השאלה נופלת".

צפו: הרב בלייכר בהופעה פומבית נדירה לקראת הבחירות האחרונות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עצוב לקרוא אנשים דברים שכאלה
אברהם סופר | 09-11-2017 21:02
עצוב לקרוא את הדברים מרב המתיימר להיות ממחנכי הדור שמדבר כך. איזה ניתוק ותלישות. מה הקשר בין הבית היהודי לתנ"ך בגובה העיניים. (בעניין תנ"ך בגובה העיניים, ישנם תלמדי חכמים שאינם נופלים מהרב בלייכר וגם מרבו, שרואים בכך דבר לגיטימי וראוי, אבל כמובן לשיטת הרב בלייכר, יש רק אמת אחת). מה רע בלבחור מועמד חילוני שדואג לאינטרסים של שומרי המצוות. וכי בבחירות המוניציפליות, אנו נמנעים מלבחור ראש עיר, רק בגלל שאינו שומר מצוות . באשר לגדולות התורנית של הרב טאו , אין מי שחולק על כך, אבל בכל הכבוד הראוי, הרא"ל ליכטנשטיין זצ"ל ור' נחום רבינוביץ שליט"א, אינם נופלים ממנו וזו בלשון המעטה. אוי לנו שכך מדברים תלמדי חכמים שלכאורה ממשיכם את דרכו של הרב קוק. עצוב ועגום.
איך אדם שלא מאמין יכול לייצג את המאמין?
אודי | 12-11-2017 16:42
ע"ע להט"בים בבית היהודי...
2
אמת ויציב
| 09-11-2017 21:13
3
הרב טאו
חיים | 09-11-2017 22:21
אני מצטער להגיד - אבל הרב טאו לא גדול . זה שאדם יודע תורה לא הופך אותו לגדול . חוץ מזה - נראה את הרב בלייכר כפוי הטובה חי בחברון בלי החילונים. עולה להם השטן לראש .
4
אולי תפסיקו לצטט חלקי משפטים?
אריק | 09-11-2017 23:32
די! רק רוצים כותרות שמייצרות עניין.. מספיק הרסתם את הראיון של הרב יעקב שפירא.. תפסיקו לפלג.. תקראו את כל הראיון
אתה מדבר שטויות ולא מבין כלום
ל | 24-12-2017 1:38
לך ללמוד קצתתורהגואלת ותבין משהו
5
הגיע הזמן
שייקה | 21-11-2017 6:19
בבקשה אל תכעסו עלי. אבל מישהו מבין את גיבובי מילותיו של הרב בלייכר? נעשה כאן ענין שכל מי שמדבר דברים לא מובנים, אבל מכניס את ענין הקודש, כלל ישראל, הציבוריות הקדושה ועוד דברי קש וגבבא מילים שאינן מתחברות אחת לשניה, הרי הוא גדול שבגדולים שאין להרהר אחריו. גם הרב בלייכר, גם הרב טאו, ובמידה לא קטנה אפילו הרב צבי יהודה עצמו מיסכו את עצמם במסכת מילים גבוהות שקשה לרעות דרכם רעיונות בהירים וברורים. אין כאן גדולה ואין כאן קדושה. אבל יש כאן עירפול, החשכה ואחיזת עיניים. תתחילו בבקשה לדבר דברים ברורים בלי דוק מיסתורי וקשה להבנה ואז אולי תראה גדולתכם. תודה.