משפחת גולדין נגד ממשלת ישראל - סרוגים

משפחת גולדין נגד ממשלת ישראל

משפחת גולדין עותרת לבג''צ בטענה שהקבינט המדיני- בטחוני אינו מיישם את החלטותיו להגביר לחץ על ארגון הטרור חמאס: "החמאס כופף את ממשלת ישראל פעם אחר פעם"

author-image
משפחת גולדין נגד ממשלת ישראל
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

משפחת גולדין קיימה לפני זמן קצר (ראשון) תדרוך עיתונאים בהשתתפות היועצים המשפטיים שלה, פרופ׳ אביעד הכהן ועו״ד עודד סבוראי, במהלכו היא הודיעה על כוונתה לעתור מחר לבג"צ ולדרוש מממשלת ישראל למלא אחר החלטת הקבינט מדיני-בטחוני.

פרופ' שמחה גולדין אמר: "ישראל הפסיקה ועצרה כמעט לחלוטין את הביקורים של תושבי עזה לאסירים בבתי הכלא בישראל, אבל לרוב המכריע של אסירי חמאס בכלא הישראלי יש גם משפחה מיהודה ושומרון והגדה והם ממשיכים לבקר אותם על בסיס שבועי ובאופן יומיומי".

גולדין הוסיף כי "במקום להפעיל לחץ אפקטיבי, ממשלת ישראל קורצת לחמאס ונכנעת לאסירים שלו. מאז קבלת ההחלטה בקבינט היו כבר מספר צמתים בהם החמאס כופף את ממשלת ישראל פעם אחר פעם בכל מה שנוגע להחזרת בנינו. אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לעמוד בהבטחתו להיות חזק מול חמאס. נתניהו תהיה צוק איתן מול חמאס. שחרור גופות אנשי חמאס או מחבלים שמזוהים איתו, הכניעה הישראלית לכל הדרישות ההומניטאריות והמשך הקייטנה בבתי הכלא בישראל – הם אבסורד גדול והנפת דגל לבן מול הטרור, וגם הפקרת הדר ואורון בשדה הקרב בעזה".

עוד הדגיש פרופ' גולדין: "הגיע הזמן להפוך את היוצרות ולהפעיל לחץ בלתי פוסק על החמאס, עד אשר יוחזרו בנינו הביתה. לחץ שיגרום לחמאס להבין שהאחזקה בחיילי צה"ל היא לא נכס, אלא נטל. לחץ שיעביר מסר ברור לאיסמעיל הניה ויחיא סנואר שישראל משנה את הכללים והיא תגבה מחיר כבד על כל יום שחמאס מחזיק בידיו חיילים ישראלים".

ד"ר לאה גולדין ציינה שמהלך העתירה חשוב מאוד מבחינה בינלאומית: "במהלך המאמצים שלנו בזירה הבינלאומית זכינו לא פעם למבטי תדהמה מחברי קונגרס ואנשי ממשל אמריקאים, שנדהמו מחוסר האונים של ממשלת ישראל לגבות מחיר מחמאס על אחזקתו בחיילים. אך מבחינתי מה שמדאיג יותר זה שאני מאמינה שמדובר בחוסר רצון ולא יכולת".

גולדין הדגישה כי "ממשלת ישראל במקום להפעיל לחץ גדול על החמאס, כפי שהחליט הקבינט, עושה ההיפך, ומכניסה בכל יום מאות משאיות לרצועה, ומקבלת בנמל אשדוד אוניות טורקיות עמוסות במכולות מקטאר. בזמן שחיילינו עדיין נמצאים בידיים של החמאס, המנהיגים שלהם זוכים לשירותי רפואה מתקדמים באדיבות מערכת הבריאות של ישראל. במקום לגבות מחיר מהחמאס, ההנהגה הישראלית עסוקה בלהפחיד אותנו, את משפחות שאול וגולדין, שהטילים הבאים על שדרות, אשדוד ואשקלון, יהיו בגלל הלחץ שאנו רוצים להפעיל. ההנהגה הישראלית עסוקה בתירוצים מדוע אי אפשר להפעיל לחץ במקום להשתמש במגוון האמצעים העומדים לרשותנו. הגיע הזמן להגיד די לתירוצים, הגיע הזמן למעשים".

בעניין החזרת גופות המחבלים, ציינה ד"ר גולדין: "ממשלת ישראל פיתחה שיטה נכלולית להחזיר גופות מחבלים רגע לפני כניסת שבת כדי שאף אחד לא ישים לב או יעצור את זה. במזרח התיכון של 2017 לא מוותרים על נכסים אסטרטגיים בקלות ראש וללא תמורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו