זהירות: גרסה מזויפת של וואטסאפ מסתובבת ברשת - סרוגים

זהירות: גרסה מזויפת של וואטסאפ מסתובבת ברשת

יותר ממיליון משתמשי אנדרואיד נפלו בפח והורידו בימים האחרונים גרסה מזויפת של אפליקציית וואטסאפ. תשומת הלב של גולשים עירניים הובילה לחשיפת התרמית

author-image
זהירות: גרסה מזויפת של וואטסאפ מסתובבת ברשת
  היזהרו מזיופים. וואטסאפ (צילום: שאטרסטוק)

משתמשים באנדרואיד? היזהרו: נוכלי רשת הצליחו לעבוד על יותר ממיליון משתמשים וגרמו להם להוריד גירסה מזויפת של אפליקציית המסרים הפופולארית וואטסאפ– כשגם גוגל לא הצליחה לגלות את הזיוף.

ביום שישי האחרון פורסם בפורום "Reddit" תמונה שהראתה כי בחנות האפליקציות של גוגל קיימת אפליקציה המוצגת כעדכון לוואטסאפ, בשם Update WhatsApp Messenger. האייקון והתיאור זהים לאלו של האפליקציה המקורית, ואפילו שם המפתח היה זהה לחלוטין למפתחי האפליקציה האמיתית.

תוך כמה שעות משתמשי הפורום הצליחו לפענח איך האפליקציה המזויפת הצליחה להופיע תחת שמם של המפתחים המקוריים: הנוכלים הוסיפו רווח בסוף השם- ובכך גרמו למערכת של גוגל להאמין שמדובר במפתחים שונים. מנגד, לגולשים התמימים היה נראה כאילו מדובר באפליקציה מקורית של חברת וואטסאפ.

מצאו את ההבדלים: האפליקציה המזויפת מול האפליקציה האמיתית (צילום מסך)

אלו שהורידו והתקינו את האפליקציה המזויפת גילו שהיא שותלת פרסומות מטרידות בסמארטפון, ובכך מכניסה למפתחיה כסף. לאחר ההתקנה האפליקציה המזויפת מסווה את עצמה כאפליקציה ללא שם או תמונה- כדי שהמשתמשים לא יוכלו להסיר אותה ולהעלים את הפרסומות.

התרמית מהווה המשך לסוף השבוע הקשה שעבר על וואטסאפ, לאחר שביום שישי האחרון האפליקציה הפסיקה לעבוד למשך שעה. האפליקציה המזוייפת עדיין זמינה בחנות האפליקציות של גוגל, אך ההערכה היא שבעקבות הדיווחים היא תוסר בקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו