אחרי החמוצים: המתכון של לשכת נתניהו לברנז'ה - סרוגים

אחרי החמוצים: המתכון של לשכת נתניהו לברנז'ה

על רקע מעצרם של שני מקורבים בכירים לנתניהו הנחשדים בפרשת הצוללות, גורם בלשכת ראש הממשלה, מציע לברנז'ה לשתות לימונים. • שמעון ריקלין צייץ בטעות את שמו של החשוד

אחרי החמוצים: המתכון של לשכת נתניהו לברנז'ה
  (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

על רקע מעצרם של שני עורכי דין בכירים המעוכבים לחקירה במסגרת חקירת החשדות לתשלומי שוחד בפרשת רכישת הצוללות מגרמניה וכן ספינות נוספות לחיל הים, אומר גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רה״מ לא קשור לחקירה".

בפמליית של ראש הממשלה המבקרת בימים אלו בלונדון לרגל ציון 100 שנים להצהרת בלפור, לא מתרגשים הבוקר עם היוודע מעצרם של שני החשודים. בכיר בלשכת נתניהו אומר בציניות: "מציע לברנז'ה לסחוט שלושה לימונים ולשתות במכה אחת כדי שהחיוך יימחק להם מהפרצוף. רה"מ לא קשור לחקירה", דברי הגורם.

ריקלין צייץ בטעות את השם האסור בפרסום

על בסיס טענת המשטרה כי יש חשש מצד שמרון לשיבוש הליכי חקירה, החליט בית המשפט בצהריים כי ראש לשכת רה"מ לשעבר דוד שרן יורחק ל-30 יום נוספים ממשרדי קצאא וממשרדי הממשלה. אך שרן מתנגד להחלטה ומערער לבית המשפט המחוזי בדרישה לחזור לעבודתו: "פגיעה חריפה בזכויותיו של נחקר ללא שום צפי לסיומה של החקירה".

שמעון ריקלין הפרשן המדיני של ערוץ 20 צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו את הודעת הגורם הבכיר מלשכת רה"מ ועל ידי כך גם חשף את שמו של המקורב השני לראש הממשלה בנימין נתניהו, שנעצר הבוקר יחד עם  עורך הדין דוד שמרון, בפרשת הצוללות, זאת למרות צו איסור פרסום שהוציאה המשטרה על כך.

זאת בהתאם להגדרות המשטרה כי פרסום שמו של אדם חשוד  תתאפשר רק לאחר פרק זמן מסויים מהמזמן הדרוש מתחילת החקירה או בהתאם להליך שאולי יינקט בבית המשפט.

 

נציין כי למרות דברי שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, כי אין ספק שהחקירה תגיע אישית גם לראש הממשלה נתניהו, במשטרה ממשיכים לטעון כי כרגע נתניהו לא חשוד בשום שלב בפרשת הצוללות למרות מעורבות לכאורה של חלק ממקורביו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו