מציבים אולטימטום לחמאס; שישיבו קודם את החטופים - סרוגים

מציבים אולטימטום לחמאס; שישיבו קודם את החטופים

בעקבות בקשת חמאס להפעיל לחצים על ישראל, על מנת שיאתרו את המחבלים שמוגדרים כנעדרים כתוצאה מהפצצת צה"ל את מנהרת הטרור, יושבי ראש השדולה להשבת החיילים מציבים אוליטימטום: "אם חמאס רוצה את גופות המחבלים, שישיב לנו את הנעדרים״

מציבים אולטימטום לחמאס; שישיבו קודם את החטופים
  (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ביום שני האחרון הושמדה מנהרת הטרור של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שנחפרה מתחת למושב כיסופים שבעוטף עזה. כתוצאה מכך, נהרגו בפעילות לפחות תשעה פעילי טרור וכחמישה עדיין כמה נעדרים, כאשר שניים מההרוגים הם בכירים בארגון. כמו כן, בין ההרוגים לוחמי קומנדו של חמאס, שירדו לחלץ פצועים.

בדיווחים שמתפרסמים הבוקר בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי ארגון הטרור 'חמאס' מפעיל לחצים כבדים על ה'צלב האדום' שידברו עם ישראל בבקשה שיתירו להם לאתר את המחבלים שעוד מוגדרים כנעדרים במנהרה שהופצצה.

בהמשך לכך, במשפחתו של החייל אורון שאול, שגופתו מוחזקת על ידי חמאס בעזה מאז מבצע צוק איתן, מתנגדים בתוקף לבקשת הפלסטינים.

בהודעה של משפחת שאול נמסר: "לאור הפרסומים בשעות האחרונות על כך שחמאס מבקש מהצלב האדום להפעיל לחצים על ישראל על מנת לאפשר כניסת כוחות בינלאומיים לסיוע בחיפוש אחר הנעדרים. אנחנו מקווים שממשלת ישראל לא תעז להיענות לבקשת החמאס כל עוד הם לא משיבים את אורון. אורון נחטף למנהרה שאנשי החמאס חפרו וכבר למעלה משלוש שנים מוחזק בעזה על ידם תוך שהם אינם מאפשרים לאנשי הצלב האדום לברר מה מצבו".

כל מחווה כלפי חמאס, חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה

במשפחתו של החייל החטוף הדר גולדין אמרו, כי "כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה. היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית. לא ייתכן שהממשלה תמשיך להיענות לגחמות ההומניטריות של חמאס בזמן שחיילי צה״ל מוחזקים על ידו".

יושבי ראש השדולה להשבת החיילים, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ עמיר פרץ מגיבים גם בם לבקשה ואומרים בחריפות: ״אם חמאס רוצה את גופות המחבלים שקבורים תחת הריסות המנהרה, שישיב לנו את הנעדרים״

לדבריהם, ״המאזן ההומניטרי חייב להיות ברור לחמאס ואנחנו ממתינים כבר מעל לשלוש שנים להשבת הנעדרים שלנו. אם חמאס רוצה את גופות המחבלים שקבורים תחת הריסות המנהרה, שישיב לנו את הנעדרים. המאזן ההומניטרי מחייב את כל הצדדים״.

״אנו קוראים לראש הממשלה לממש כל הזדמנות כדי להשיב את האזרחים הישראלים שבידי החמאס והחללים אורון שאול והדר גולדין ז״ל. מדובר בשעת כושר שאסור להחמיצה", דברי חברי הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו