כשהקטשופ עושה עוול להמבורגר | ביקורת מסעדה - סרוגים

כשהקטשופ עושה עוול להמבורגר | ביקורת מסעדה

מתחם משחקים למשפחות עם ילדים מחד, פעילות עד השעות הקטנות של הלילה לצעירים והמיקום הכי מרכזי שיש מאידך - BBB פונה לכל הקהלים ועל הדרך עושה המבורגר מעולה

author-image
כשהקטשופ עושה עוול להמבורגר | ביקורת מסעדה
  המבורגר במסעדת BBB (צילום: מתוך הפייסבוק)

תופעות עבר, שכבר לא יחזרו: העפלה של נבחרות ישראל למונדיאל, הכנת סודה בסיפולוקס, שיעור של הרב טאו ב'מרכז' ורשימות מוזיקה ב-youtube נטולות חנן בן ארי.

לאלה מצטרפת בשנים האחרונות גם תופעה קולינרית שאט אט פסה מן העולם – אזורי בילוי בהם פועלת מסעדת המבורגרים כשרה *אחת* בלבד. פלאפל כמאכל לאומי – OUT, יחי המלך החדש – ההמבורגר.

כיכר מכבי מוצרי

#עובדות_לא_חשובות – כיכר החתולות בירושלים: מעבר להיותו מקום מפגש הומה לטיפוסים מפוקפקים יותר או פחות, ידעתם שאם תגיעו ותעמדו באמצע הכיכר, תסתכלו לכיוון המדרגות ותדברו תשמעו הד חזק של עצמכם?  אז הרשו לי להמליץ לכם לבקר בכיכר בימים אלה משתי סיבות. האחת, אם תדברו מספיק חזק, יש סיכוי שלזמן קצר תפסיקו לשמוע את הפרסומות של קשת, "הטלוויזיה של ישראל" ורשת, "הבית של כולנו".

השנייה, כשתגמרו לעצמכם את הקול, ותהיו רעבים, תסתובבו, ותמצאו מולכם סניף חדש וכשר של BBB, שכבר מבחוץ נראה מרשים ומזמין להכנס.

BBB היא רשת מסעדות המבורגרים מצליחה, שבלי ששמנו לב, זהו סניפה ה-26 ברחבי הארץ.

רוב סניפי הרשת אינם כשרים, והסניף בירושלים הוא ייחודי בשני אופנים – הוא הסניף הראשון של הרשת בירושלים, והראשון שכשר למהדרין (בד"צ בית יוסף).

דיינר אמריקאי

אז מתוך אהבה עזה לקציצת הבשר ששורשיה נטועים ברוסיה וגרמניה, ולאור הרצון לחזק את טרנד המסעדות שעוברות הכשרה או פותחות סניפים כשרים, נכנסנו לסניף המסקרן של BBB.

הרושם הראשוני שמתקבל מיד הוא של כניסה לדיינר אמריקאי, מודל 2017.

העיצוב בעץ, ספות העור רחבות הידיים, מאווררי התקרה העצומים והבר הבלתי נגמר. אלה, לצד מוזיקה בינלאומית לא מותירים ספק – תאכל כאן, תרגיש אמריקה. ופייר? הרגשנו.

הארכיטקטורה ושעות הפעילות של המסעדה תומכות בפנייה שלה לשני קהלים מרכזים, לכאורה מנוגדים, בגישת "חיה ותן לחיות".

מצד אחד, המסעדה הייתה מלאה במשפחות עם ילדים, להם מוצע חדר משחקים בגלריה. מצד שני, ובאופן די ייחודי, המסעדה מתאימה את עצמה לשעות הבילוי של קהל צעיר, ופתוחה עד 03:00 לפנות בוקר – שילוב מנצח של שעות פתיחה מאוחרות, לצד מיקום בלב איזורי הבילוי.

כמבקר במקום גיליתי תופעה חיובית – למרות ההמולה סביבנו, סביב השולחן הייתה תחושה אינטימית, ומבודדת משאר הסועדים.

בורגוס רינגס ופטריות מוקפצות (צילום: גולן בן עמי)

מי צריך קטשופ?

לכל אחד מאיתנו עקב אכילס קולינרי – מאכל או שילוב שהוא לא גאה בחיבתו העזה כלפיו. אצלי, גנרי מצידי, זה קטשופ. בסלט? הולך. עם טונה? מעולה! לצד גלידה? יאלל.. בעצם, עד כאן.
עוד מעט נחזור לזה.

התפריט של BBB חד משמעי, ברור וקל להתמצא בו. מנות הפתיחה מגוונות, על הקשת שבין המטוגנים, סלטי עוף, ירקות מוקפצים וקרפצ'יו. כל אחד יוכל למצוא את עצמו.
בחרנו ללכת על המנות שרפי, המלצר התזזיתי שלנו, הציע – בורגוס רינגס (33 ש"ח), טבעות בצל לצד רוטב איולי, פטריות מוקפצות בטריאקי (38 ש"ח) וסלט פרגיות אסיאתי (39 ש"ח).
טבעות הבצל מוגשות בתוך סלסלת מתכת, והיו פריכות ודקות. כחובב קטן של טבעות בצל, ואחרי שהתחייבתי לעצמי שאני שומר מקום להמבורגר, אני לא יודע להסביר איך המנה חוסלה. התבצע חיסול, ולא התנצלנו.

הפטריות המוקפצות, המוגשות על מצע עלי חסה, היו הפתעה חיובית – הציפוי של הטריאקי ושומשום פריך מעניק לפטריה הנייטרלית טעם נהדר.
סלט הפרגיות האסיאתי הוא סלט מתוק (!!) ומורכב מעלים ונבטים שונים, ברוטב טריאקי וחומץ תפוחים. פשוט וטעים.

(צילום: בועז לביא)

בגזרת ההמבורגרים BBB מציעה בגדול שני מסלולים: האחד "בהרכבה אישית" – אתם קובעים את סוג הבשר, משקל הנתח והתוספות. השני, "קולקציית המיוחדים". צמד מילים שהיום, אחרי הביקור בסניף, עושה לי מה ש"אקטיביזם" עושה לאהרון ברק, או "הורדת מחירי הדיור" לשר כחלון. BBB הרכיבה מספר המבורגרים מיוחדים, לכל אחד אופי מיוחד. לקחנו את הצ'ילי קון קרנה (75 ש"ח) והמבורגר הקצבים (75 ש"ח), עם קציצות במשקל 220 גרם.

בואו נחזור לקטשופ. להמבורגר חסרון אחד, בלעדיו הוא לא שלם – צריך לחזק אותו ברטבים – מיונז, קטשופ חרדל וכו'. לא טוב היות האדם לבדו.

במנות שהזמנו, החסרון נעלם – לא היה שום צורך להוסיף רטבים נוספים, ועצם ההמצאות שלהם על השולחן הייתה מיותרת. בשני ההמבורגרים, שאמנם לא היו מספיק חמים לדעתי, היה אפשר להרגיש שהבשר איכותי, והם היו מתובלים באופן מדויק – המתבלים הוסיפו לבשר מבלי לכסות על הטעם שלו עצמו. מעולה. הצ'ילי קון קרנה היה חריף, עשיר בתוספות של שעועית ופלפלים ומאוזן. המבורגר הקצבים היה קלאסי, בתוספת ריבת בצל ואיולי.

הפעם שמרנו מקום לקינוח. רפי הציע ופל אמריקאי (39 ש"ח). נשמע ונעשה. הופל מגיע חם ופריך, בליווי גלידה ובננות ברוטב שוקולד. מנה כיפית וקלה אחרי ארוחה בשרית.

מילה שלי

ב-BBB עושים מאמץ שתהנו: לכן הציבו מתחם משחקים לילדיכם; לכן המסעדה פתוחה עד אחרון הסועדים; לכן השירות מעולה; לכן הבשר איכותי ומדויק. ולכן אנחנו בטוחים שגם אתם תהנו.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================

BBB סניף ירושלים

מתאים ל: #לייט_נייט  #אירוע_משפחתי   #אוכל_על_הבר
מחיר:   ✰✰ ★ ★ ★
אוכל:   ✰ ★ ★ ★ ★
שירות: ★ ★ ★ ★ ★
אווירה: ★ ★ ★ ★ ★

הלל 35, ירושלים
בד"ץ בית יוסף
02-674-4479

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הזנב מקשקש בכלב
עידית הנסיכה הלוחמת | 02-11-2017 16:17
אכלת מרובה- לא תפסת
2
נשמע מקום נחמד מאד
תמי | 06-11-2017 21:58
נשמע מקום מעניין. כתוב בחן ובהומור ועושה חשק לבקר שם