שולי מועלם: "הרב רוזן היה מלא חיים ומלא תורה" - סרוגים

שולי מועלם: "הרב רוזן היה מלא חיים ומלא תורה"

יו"ר סיעת 'הבית היהודי', חברת הכנסת שולי מועלם, מביע  כאב על פטירתו של הרב ישראל רוזן וספדה לו. "חובה על כולנו להמשיך את דרכו של הרב ישראל רוזן - דרך של תורה וחיים"

שולי מועלם: "הרב רוזן היה מלא חיים ומלא תורה"

יו"ר סיעת 'הבית היהודי', חברת הכנסת שולי מועלם, מביעה כאב על פטירתו של הרב ישראל רוזן וספדה לו.

בהודעה שפרסמה כתבה מועלם: "הרב ישראל רוזן מסמל בשבילי את השילוב המושלם של תורת חיים. בכל אשר פנה היה מלא חיים ומלא תורה. מי לא מכיר את מכון צומת? דתיים וחילוניים כאחד נעזרו בשילובים המופלאים של טכנולוגיה והלכה שיצאו תחת ידי המכון שהקים הרב רוזן. מי לא קנה, קיבל, השאיל ונעזר באחד מכרכי "תחומין" להבנת נושא בחיינו, להכנת שיעור או להרחבה והעמקת ידע.
מי מאיתנו לא קרא את דבריו הנכוחים על סוגיות ציבוריות בדף האחורי של "שבת בשבתו" וידע שהוא חייב לעסוק בנושאים שהעלה הרב רוזן לדיון".

"תמיד הכרתי אותו מרחוק ולפני חמש שנים בפריימריז הראשונים של הבית היהודי התקרבתי אליו והקפדתי להתייעץ ולשמוע את עמדותיו בנושאים רבים ומגוונים שנדרשתי אליהם כשליחת ציבור. הרב רוזן תמיד היה חד וברור ביחס לתפקידה של הציונות הדתית במדינת ישראל ולתפקידנו כחברי כנסת, הוא מעולם לא עשה לנו הנחות כשדרש שנשמיע את קולנו בנושאים שעל סדר היום".

"זכיתי ולבקשתו של הרב רוזן כתבתי במשך שנתיים טור בעלון "שבת בשבתו". כתבתי על נושאים כלליים ופרטיים והכי זכור לי המאמר שעסק במיגור הזנות ובהצעת החוק להפללת לקוחות זנות. הרב רוזן תמך בי מהיום הראשון שהחלטתי שהנושא הזה בנפשי ובנפשה של הציונות הדתית והמקום הראשון שאיפשר לי לפרסם מאמר בנושא היה העלון שבת בשבתו. אני זוכרת את העדינות שבה עברנו יחד על המאמר המקורי שלי ולבקשת הרב עידנו ביחד את המילים כי זה בכל זאת עלון שבת בבית כנסת אבל כמו שהרב רוזן אמר לי "נעדן את המילים מבלי לוותר על כאבי הבטן שאנשים יקבלו כשיקראו את המאמר ויבינו שזה גם עניינם ועניינה של הציונות הדתית".

בסוף דבריה כתבה מועלם: "חובה על כולנו להמשיך את דרכו של הרב ישראל רוזן – דרך של תורה וחיים, של דאגה עמוקה בשאלות הגיור והשבת ובעיקר ברור עמוק ומתמשך של תפקידנו כשליחי ציבור".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ספד לרב רוזן ואמר: "כואב מאד את לכתו של הרב ישראל רוזן. הרב רוזן, תלמיד חכם ואיש הלכה, פורץ דרך בחיבור בין ההלכה לחיים המודרניים בתחומי תורה ומדע. הרב היה ממקימי מערך הגיור הממלכתי ופעל ברגישות גדולה בנושא הגיור. יחסר מאד בציונות הדתית ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו