נתניהו ענה ליובל רבין: "מרים את הכפפה" - סרוגים

נתניהו ענה ליובל רבין: "מרים את הכפפה"

נתניהו השיב ליובל רבין מעל בימת הכנסת: "אני מבין את הכאב שלך אל מול גלי ההכפשות וההשמצות נגד אביך. אני מרים את הכפפה וקורא לפיוס לאומי ולאחווה"

author-image
נתניהו ענה ליובל רבין: "מרים את הכפפה"
  נתניהו בנאומו לזכר רבין (צילום: יצחק הרררי, דוברות הכנסת)

במלאת 22 שנה להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר יצחק רבין ז"ל, התכנסה מליאת הכנסת לישיבה מיוחדת לזכרו במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות ובני משפחת רבין. במהלך המליאה נשא דברים רה"מ בנימין נתניהו

רה"מ הגיב מעל דוכן הכנסת לדבריו של יובל רבין מוקדם יותר בטקס בהר הרצל שם פנה לנתניהו: "אבא לא ברח מאחריות ולא התבכיין. הגיע הזמן להצהרה חד משמעית מהבית ברח' בלפור לביעור האלימות".

(צילום: ערוץ הכנסת)

רבין טועה, אבל לא בוגד

על כך הגיב נתניהו: "במהלך השנים נפגשנו פעמים רבות. כשהוא הביא את הסכם אוסלו הוא פעל לפי שיקול דעתו לטובת מדינת ישראל ואני פעלתי ואני פועל היום לפי שיקול דעתי לטובת מדינת ישראל. וחלקתי עליו. אמרתי אז וזה מתועד, הוא טועה אבל הוא לא בוגד. היו לי שיחות איתו שהסכמנו על הרבה מאוד דברים. על הכלכלה, ביטחון, הסכם השלום עם ירדן שנתתי לו גיבוי מוחלט, על שינוי שיטת הממשל, שנינו תמכנו בבחירה ישירה".

"תתפלא יובל", התייחס רה"מ ליובל רבין, "אני מבין את הכאב שלך אל מול גלי ההכפשות וההשמצות נגד אביך. אתה פנית אלי ואני מרים את הכפפה. אני קורא לפיוס לאומי ולאחווה. לאור קריאתך המרגשת אני שב וחוזר על המסר הזה במלוא העוצמה ואני קורא להתאחד."

עוד אמר נתניהו: "אמרתי בהר הרצל שהרצח הנורא העמיד אותנו בפני אתגר שהכרנו רק בעברינו הרחוק, החוב למנוע מעשה קנאות לאלימות שעלולים להוביל להרס עצמי. אלימות היא דבר פסול מכל בחינה על אחת כמה וכמה כשהיא מכוונת נגד ראשי המדינה ונבחרי ציבור. החלטות לאומיות מתקבלות בקלפי ולא בשום מקום אחר. אלה עקרונות מוצקים שרוב רובם של אזרחי ישראל מאוחד".

רה"מ הוסיף, "אני מאמין שיש הסכמה היום סביב נושאים מדיניים, לא הייתה הסכמה כזו בזמן הסכמי אוסלו. החשש של רבין וגם שלי היה שהסכם אוסלו יביא לפרימת הביטחון ועליית הטרור המופנה כלפינו מהשטחים הפלסטיניים,ולכן היה צריך להביא גישה מעודכנת אל מול גלי הטרור לדעתי יצחק רבין הציג תפישה מעודכנת זו מעל הדוכן הזה חודש לפני הירצחו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי שמתבכיין
| 01-11-2017 21:23
יובל... אתה נראה לי קצת מבולבל. מי שמתבכיין זה אתה וחבריך החמוצים. אלו שיעשו הכל בשביל להפיל ראש ממשלה ימני, אפילו באזכרה לאביך לא יכולת להגיד עליו דברים בפניי עצמו, אלא היית צריך להשוות אותו לביבי. עצוב מאוד שגם באזכרה אתה מערב פוליטיקה ולא מדבר על דברים חיוביים שאביך עשה - הא... הוא לא עשה. מה לגביי אוסלו? לקח אחריות?
2
אין על נתניהו. אחד הדברים שהוא מיוחד בהם זה דאגה לאחדות
יוסי | 05-11-2017 2:09
הוא אף פעם לא מעביר החלטות משמעותיות כשאין הסכמה לאומית רחבה. (בניגוד להסכם אוסלו למשל שעבר ב"רוב" של 61:59 , כששניים מהם זה ח"כים שערקו ממפלגת ימין מובהקת.)