מכתוב • קומדיה מהנה למי שמוכן (רק) ליהנות - סרוגים

מכתוב • קומדיה מהנה למי שמוכן (רק) ליהנות

גם לאחר שכבר חשבתי שלא אצליח יותר לצחוק מסדרות או סרטי קומדיה ישראלים על עדות המזרח, הגיע הסרט 'מכתוב' שאומנם לא הביא יותר מידי תחכום או הפתעה חדשנית למסך, אך לגמרי הצדיק את הצפייה בו 

מכתוב • קומדיה מהנה למי שמוכן (רק) ליהנות
  (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

זה לא סוד שחלק גדול מיוצרי סדרות וסרטי קומדיה ישראלים, מעדיפים חיים קלים ובוחרים שוב ושוב להתמקד בדמויות מזרחיות הנושאות את כל הסטיגמות והקלישאות האפשריות שהיו צריכות כבר להיעלם בשנת 2017.

אפשר למצוא את המזרחי המוכר והמצחיק הזה, החל מסדרות כמו 'עספור' או ב'שנות ה-80', ועד לסרטים כמו 'ישמח חתני' והרשימה עוד ארוכה. גם לאחר שכבר חשבתי שלא אצליח יותר לצחוק מהז'אנר המוכר הזה על עדות המזרח, הגיע הסרט 'מכתוב' שאומנם לא הביא יותר מידי חידושים או תחכום למסך, אך לגמרי סיפק קומדיה מהנה שמכילה את כל המרכיבים המדויקים להפוך לסרט אהוב ומחמם לסתיו- חורף הישראלי.

מכתוב

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

יוצרי הסרט גיא עמיר וחנן סביון, שהביאו למסך את הסדרות 'עספור' ו'פצועים בראש'. מביאים הפעם סרט עם עלילה מתפתחת ומשעשעת על צמד גובים קשוחים (ומזרחיים כמובן) בארגון פשע ירושלמי, אותם הם גם מגלמים בעצמם. הסרט נפתח בסצנה ממהלך עבודתם 'השגרתית' במאפייה ומגיעה לנקודת תפנית מפתיעה- דמוי פיגוע רב נפגעים במסעדה ירושלמית, שמשאירה רק את שניהם חיים יחד עם מזוודת הכסף של כספי הגביה.



באופן ישראלי ויהודי במיוחד מחליטים הגובים סטיב (חנן סביון) וצ'ומה (גיא עמיר), להפסיק את העבודה עם ארגון הפשע, בזכות הנס שהציל את חייהם מהפיגוע וללכת להגיד ברכת הגומל בכותל. מכאן העלילה ומזוודת הכסף מביאה אותם להחלטה הגורמת להם לפתוח פתקים בכותל ולהגשים את המשאלות הכמוסות לאנשים שכתבו אותם, כתיקון על כל החטאים שעשו בעבר. אך כל זה מסתבך כאשר ראשי הארגון שלהם (איציק כהן ויגאל נאור) מחליטים להיכנס לתמונה ולהחזיר אותם חזרה לעבודה ואת מזוודת הכסף האבודה של כספי הגבייה.

חלק מהעבודה השגרתית של גיבורי העלילה בסרט (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

אין ספק שחנן וגיא יודעים את המתכון המדויק ליצירת קומדיה ישראלית מהנה, שרוב הישראלים יצליחו לצחוק ממנה ואפילו להתחבר אליה. המתכון מתחיל במצרכים, אותם מרכיבים דמויות מוכרות מהנוף הישראלי, החל מהגברים המזרחיים, שמאמינים באמונות טפלות ומזלות, מקללים מעת לעת, מסתירים רגשות ומצוידים בלב טוב שמתגלה לאט לאט ועד לנשים שמחכות לילד או לאביר על הסוס הלבן שלהם, בדמוי עולה עולה חדשה מרוסיה, או אישה מזרחית קשוחה ורכה בו זמנית. כשאופן ההכנה במתכון מגיע כאמונה, תקוות מחזקות שמציגות את "האור בקצה המנהרה", בדמוי האמונה שהטוב קיים בכל אחד אפילו בדמויות כמו צמד עבריינים ועד לתפילות וחלומות שמתגשמים בזכות כוח האמונה וכספי הגבייה במזוודה.

מרכיבים שנבנים מנוף ישראלי מוכר (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

עם מתכון מדויק שכזה ושחקנים מעולים ומוכרים, קשה שלא לגרום לרוב הישראלים שיגיעו לצפות ב'מכתוב' להתאהב בו באופן מיידי וליהנות מכל רגע, על אף כל הסטיגמות והמזרחיות הנדושה.

ולסיכום: אם אתם מסוג האנשים שפשוט מחפשים קומדיה משעשעת וקלילה, במטרה ליהנות ולחמם איתה האווירה הקרירה של החורף- מכתוב יעשה את העבודה בצורה מעולה ויספק לכם חוויה ישראלית מתובלת היטב בנופי ירושלים, הומור ואפילו אמונה ותקווה. רק אל תשכחו לקחת את כל החבר'ה ולהשאיר בבית את המחשבות על סטיגמות, תבניות וקיפוח מזרחי.

קשה שלא להתאהב ב'מכתוב' (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

 

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אחלה סרט
אלירן | 31-10-2017 14:27
.