הלם: החוק שרשתות האופנה מעדיפות שלא נדע - סרוגים

הלם: החוק שרשתות האופנה מעדיפות שלא נדע

מסתבר שהמועצה להגנת הצרכן קבעה חוק שרשתות האופנה הגדולות מנסות להעלים מעיינינו, אבל אנחנו כאן בדיוק כדי לפרסם אותו ולגרום לכם להרוויח במקרה שתתקלו בעניין הנפוץ

הלם: החוק שרשתות האופנה מעדיפות שלא נדע
  (צילום: שטארסטוק)

כבר ידוע שרשתות האופנה הבינלאומיות, כמו: זארה, מנגו, פול אנד בר ועוד מוכרות לנו את אותם הפריטים שהם מוכרים בחו"ל במחיר גבוה יותר בחנויות בישראל שלא נאמר אפילו כפול. את זה ניתן לגלות לא מעט פעמים על תוויות הבגדים בהם מצוין המחיר ביורו או בדולר- וכאן בדיוק מתחיל החוק שדאגו היטב להעלים מאיתנו. לפי החוק אם יצא מצב שהוצג בתווית לצד המחיר בשקלים או בלעדיו מחיר במטבע חוץ, ניתן לשלם את המחיר הנקוב בתווית בשקלים. כך שאם לדוגמה נתקלתם בפריט עם תווית עליה מוצג 45 יורו אתם זכאים לשלם 45 שקלים בלבד!. העניין המפתיע נובע מהסיבה שעל פי החוק להגנת הצרכן, חלה חובה על כל בעלי עסק בישראל להציג את המחירים בשקלים בלבד.

עו"ד יעל כהן שוואט, סגנית היועץ המשפטי מהמועצה הישראלית לצרכנות, הסבירה בראיון לאתר 'xnet' מבית YNET כי הצגת מחיר במטבע חוץ היא עבירה פלילית, מכיוון שהיא מטעה את הצרכן. וציינה "חלה חובה על עוסק להציג על גבי מוצר את מחירו הכולל של המוצר ובשקלים דווקא", היא מסבירה ל-Xnet. "כל הצגה אחרת אינה עולה בקנה אחד עם דרישת החוק, למעט מקרים מיוחדים בודדים, אליהם יש התייחסות בדין (כרטיסי טיסה ושירותי חבילות תיירות ונופש, דיוטי פרי וכו', א"י). לפיכך, אם מצוין על המוצר מחיר אחד והוא במט"ח, רשאי הצרכן להניח כי מדובר במחיר המוצר בשקלים, ולעמדת המועצה הוא זכאי לדרוש את המוצר בסכום הנקוב על התווית ובשקלים".

 

אז להבא כשאתם נתקלים בתווית עליה מוצג מחיר במטבע חוץ, במקום להתבאס על כך שהמחיר כאן כפול- זכרו את החוק של הגנת הצרכן ופנו לקופה הקרובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו