בנט מצהיר: מסוכן לנסוע בכבישי יו"ש? יש פתרון - סרוגים

בנט מצהיר: מסוכן לנסוע בכבישי יו"ש? יש פתרון

השר בנט הצהיר הבוקר בתמיכתו במאבק המשפחות השכולות וראשי רשויות ביו"ש שיפגינו החל מהיום מול בית רה"מ, במחאה על הטיפול הלקוי במרכיבי הבטחון ביהודה ושמרון: "קורא לראש הממשלה לא להמתין דקה. לאשר את הכבישים העוקפים, ולאפשר את הבטחון"

author-image
בנט מצהיר: מסוכן לנסוע בכבישי יו"ש? יש פתרון

השר בנט סייר היום (שלישי) בישוב הר ברכה שבשומרון וקרא לראש הממשלה "לא להמתין דקה ולאשר את הכבישים העוקפים", זאת על רקע מחאתם של משפחות שכולות יחד עם ראשי רשויות ביו"ש בנושא אי טיפול מרכיבי הביטחון בכבישים ובישובים.

במסגרת חנוכת שני בתי ספר ביישוב הר ברכה שבשומרון, בהם לומדים כ- 600 תלמידים, התייחס שר החינוך נפתלי בנט בנאומו לאוהל המחאה שפתחו היום ראשי רשויות יו"ש ומשפחות שכולות מול בית רה"מ, זאת בהמשך לזעמם על נתניהו, שלדבריהם השתעשע  אמש בכנס הפתיחה בכנסת ב'נאום החמוצים', ולא דואג למחדלים הבטחוניים שמתרחשים ביהודה ושמרון: "גם לאחר כל המצב הבטחוני הרעוע ביו"ש, עדיין ראש הממשלה לא מצא להתייחס למחדל ולשמור על חיי בני אדם", אמרו נציגי המשפחות.

על כן, הכריז השר בנט בתמיכתו במחאת המשפחות: "אני מפה קורא לראש הממשלה יש בחזון הגדול בעיה מקומית שצריך לפתור".

לדבריו, "מסוכן לנסוע בכבישי יהודה ושומרון? יש פתרון, זה נקרא כבישים עוקפים זה לא צריך להיות עניין של ימין ושמאל . זה החובה הבסיסית של מדינה כלפי אזרחיה", הבהיר.

"אני קורא לראש הממשלה לא להמתין דקה לאשר את הכבישים העוקפים, ולאפשר את הבטחון", דברי השר.

לאחר נאומו של רה"מ שעסק בעיקר ביריביו מהשמאל ובתקשורת, הכריזו כאמור המשפחות השכולות כי הם "מאוכזבים מנאום ראש הממשלה", והסבירו כי "גם לאחר כל הפיגועים הקשים ביו"ש, חדירות לישובים, תאונות על הצירים, והנושא הבטחוני ככלל- עדיין ראש הממשלה לא מצא אפילו להתייחס למחדל וחוסר היכולת של הממשלה לעמוד בהבטחותיה בכל הנוגע לחיי אדם. במקום זאת מצא לנכון להשתעשע בנאום חמוצים", טענו כלפיו בתוקף.

המשפחות השמיעו ביקורת כלפי מי שמתיימר להיות 'מנהיג הממשלה הכי לאומית שהייתה פה', ותקפו, "כל ההתייחסות של רה"מ ליו"ש נגעה לכך שהוא לא מפנה ישובים דבר שלצערנו גם לא נכון. העובדה, שממשלה זו לא מפנה ישובים אינה הוכחה לכך שזו ממשלת ימין. גם יו"ר מחנה השמאל כבר הודיע שלא יפנה ישובים", התייחסו המשפחות לדברי אבי גבאי שאמר כי לא יפנה התנחלויות במסגרת הסכם שלום.

עוד אמרו, "בהתיישבות עברו את השלב הזה מזמן. אין ספק שלא מפנים ישובים הנקודה היא שגם צריך להגן בהם על חיי אדם. הנקודה היא שגם צריך לדאוג לתשתיות לבני האדם שגרים שם. הנקודה היא שצריך למנוע את הפיגוע הבא וזה לא יקרה רק בעזרת דיבורים", הבהירו את עמדתם.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מפחיד לישון בבית.
| 24-10-2017 12:14
2
משת"פ של מועצת יש"ע
מתנחל | 24-10-2017 13:01
אידיוטים. בואו נמגן את עצמנו לדעת. די לפתרונות עוקפים ועקיפים. פשוט תפתחו כבישים שסגורים היום ליהודים ותחזיקו אותם כמו שצריך.