הספר של ארז תדמור- קריאת השכמה לימין - סרוגים

הספר של ארז תדמור- קריאת השכמה לימין

איך קורה שאחרי 40 שנה השמאל עדיין שולט במוקדי הכוח של המדינה? הספר 'מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל' של ארז תדמור, מתאר את המצב באופן יסודי ומקיף, מספק תשובה וגם כלים חשובים לשינוי המיוחל

הספר של ארז תדמור- קריאת השכמה לימין

לפני כשנה הזמינו אותי לפגישה עם בכירה במשרד ממשלתי, בקשר לפעילות שקידמתי ביהודה ושומרון. הבכירה הדהימה אותי כששאלה אם פגשתי את אבו-מאזן. "אבו-מאזן? הרוצח, המסית, המושחת הזה?" שאלתי. "ומה אנחנו?" היא הדהימה שוב כשהשיבה בהתרסה. שאלתי מה הדעות הפוליטיות שלה, והיא ענתה "שמאל עד שמאל קיצוני." ברור. אחרת לא היתה מציעה למתנחל ימני שהגיע למשרדה למטרת קידום פעילות ישראלית ביהודה ושומרון, להיפגש עם אבו-מאזן. בדקתי עוד קצת וגיליתי שלמרות שהמשרד פועל במסגרת ממשלת ימין, הפקידים הבכירים הם שמאל עד שמאל קיצוני, כולל הייעוץ המשפטי. הסיפור לגמרי אמיתי והוא משקף היטב את השאלה שכולם שואלים – איך קורה שהימין בשלטון כבר 40 שנה עם הפסקות קצרות פה ושם, ועדיין השמאל שולט במדינה?

נדמה לעיתים שהתשובה ברורה: כי השמאל שולט במוקדי הכח החשובים – בתקשורת, בבית המשפט העליון ובאקדמיה. השמאל שולט ובכל פעם שהימין מנסה להראות ניצני שליטה, השמאל מתנפל בשצף-קצף, נתמך בידי התקשורת, והודף בקריאות 'פאשיסטים, הדחה, בהמות' וכיוצא באלה, את ניסיונות ההשתלטות. אז אם התשובה ברורה, למה ארז תדמור היה צריך לכתוב ספר שלם על הנושא?

כשקראתי את הספר, נזכרתי בסיפור על רב הרגליים (מרבה רגליים) שטייל לבדו ביער. כשראו אותו חיות היער האחרות, החלו לצחוק עליו. "איך אתה יכול להסתדר עם כל כך הרבה רגליים?" קראו לעברו. רב הרגליים הביט ברגליו וחשב, צודקות החיות. לפתע מה שהיה ברור מאליו, טבעי, נראה מורכב ומסובך. הוא החל ללכת, רגליו הסתבכו זו בזו ומהר מאוד מצא את עצמו מתגלגל ביער לקול צחוקן של החיות. בעודו מתבוסס מושפל בבוץ, החל רב הרגליים להניע רגל-רגל, להזיז קדימה ואחורה, הביט, בחן. אט-אט הוא למד את שרירי הרגליים, את התנועות ואת יכולותיו המוטוריות. הוא קם והחל ללכת תוך מודעות ממשית לעצמו, לרגליו הרבות ולגופו. אחרי שהתרגל להליכה החל לדלג ולרקוד והפיק מגופו תנועות וצעדים שמעולם לא עשה.

נזכרתי בסיפור הזה כיוון שהתשובה הברורה לכולם משולה לרב הרגליים בתחילת הסיפור. אז אנחנו יודעים שהשמאל שולט בתקשורת, בבית משפט העליון ובאקדמיה. אז מה? זה נכנס מאוזן אחת ויוצא מהשניה. מה אנחנו עושים עם זה? אנחנו כמו רב הרגליים שהולך ואין לו מושג למה ואיך. קריאת הספר מעבירה אותנו ממצב של ידיעה כללית, למצב של ידיעה ממשית והבנה עמוקה, למצב שממנו אפשר לעשות שינוי אמיתי, ממש כמו רב הרגליים שהחל לדלג ולרקוד ולהפיק מגופו תנועות וצעדים שמעולם לא עשה.

'מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל' הוא ספר שלא דופק חשבון, לא מדבר פוליטיקלי קורקט ולא מהסס לשחוט פרות קדושות. חלקים מסוימים שלו יכולים לעצבן מאוד, כאשר הוא מתאר את פעילות השמאל הרדיקלי ללא עיגולי פינות או הנחות. אבל מדובר בעיקר בספר מאוד יסודי ומקיף שמהווה קריאת חובה לכל מי שמתעניין בעולם הפוליטי הרחב או כפי שהמחבר מכנה אותו – מלחמת הרעיונות.

אנשי ימין שרוצים ללמוד על התהליכים ההיסטוריים שהביאו למצב הנוכחי בו הימין בשלטון אבל השמאל שולט, ימצאו בספר את מבוקשם. העמקת הידע בתחום והבנה של היקף פעילות השמאל ואופיה, תקנה לקורא יכולת עמידה טובה יותר על עקרונות הימין. התווית הדרך אותה צריך הימין לעשות כדי שהוא לא רק ייבחר, אלא גם ישלוט, מפורטת גם היא בספר. אבל הדבר החשוב ביותר הוא ההבנה, ההפנמה וההנעה לפעולה, ואת זה יקבל הקורא במנות מסודרות ומוכנות לעיכול. החדשות הטובות הן שהמצב הולך ומשתפר, ושכל אחד מאתנו יכול לתרום לשינוי, בין אם בצעדים קטנים, ועד למהלכים חשובים ומשמעותיים הרבה יותר. קריאה מהנה.

=======

הכותב הוא כלכלן ומנכ"ל 'קרנות אביב'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו