איתן כבל: "לא יכולתי להבליג" - סרוגים

איתן כבל: "לא יכולתי להבליג"

חבר הכנסת איתן כבל שמע את דבריה של חברתו לסיעה, מרב מיכאלי, ולא יכל להבליג: "לא את ולא אף אדם בעולם יכול לממש את רעיון העוועים שאת מציעה"

איתן כבל: "לא יכולתי להבליג"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), חברה לסיעה של חברת הכנסת מרב מכאלי, לא יכל להבליג על דבריה לפיהם "המשפחה הגרעינית כפי שאנו מכירים אותה היא למרבה הצער המקום הכי פחות בטוח עבור ילדים", ופרסם פוסט בו הוא דוחה את דבריה.

הפוסט המלא:

אני כבר רגיל לשמוע מעת לעת את אמירותיה יוצאות הדופן של חברתי מרב מיכאלי. ברוב המקרים אני לא מסכים עמה, לעיתים רחוקות מאוד אני מסכים ובמקרה הנוכחי אינני מוכן להבליג. האמת שגם במקרה הנוכחי הייתי מבליג, אלא שהפתיח של דבריה שטרחה לשלוח לנו לא השאיר אותי אדיש – "המשפחה הגרעינית כפי שאנו מכירים אותה היא למרבה הצער המקום הכי פחות בטוח עבור ילדים".

באמת, מרב חברתי? המשפחה הגרעינית היא המקום הכי פחות בטוח עבור ילדים, ולכן המדינה תתערב ותסדיר את העניין? כמו שהיא מסדירה בצהרונים, בבתי אבות, בבתי הכלא ובכל פינה בחברה הישראלית המערבית ורחמנא לצלן זו המסורתית?

כשצפיתי בך והאזנתי לדברייך, בשרי נעשה חידודין חידודין עד כמה הרחקת לכת. אינני חושב שאת עושה זאת על מנת לקבל תשומת לב, אבל הפעם הגזמת בהכללה פוגענית ומיותרת וגם לא נכונה. לא אתייחס לעניין כפי שעוסקים ועסקו בכך ברשתות החברתיות, ולכן אומר לך חברתי מרב שמנקודת המבט שלי, של חבריי ושל כל מי שאני מכיר – המשפחה היא הגרעין החשוב ביותר וככל שגרעין המשפחתי יהיה חזק יותר כך החברה באשר היא תהיה חזקה יותר. אין לי ספק שמאז ומעולם יש משפחות אשר בתוכן נעשים דברים נוראיים, ולידיעתך זה חוצה גבולות, תרבויות ועדות, אך האם בשל כך נרסק את המשפחה וניתן לכל הורה מלווה? ומי ישגיח לשיטתך על המשגיח?

קשר הורי זה כשהורה מתעורר בלילה והדבר הראשון שהוא ממהר לעשות זה לבדוק שילדיו מכוסים ויש הורים כמוני שנוגעים בילד על מנת לוודא שהילד נושם. הורות זה כשנעתקת נשימתך כשילדך לא משיב לטלפון ובעיקר בלילה. זה לישון בסלון ולהמתין שהם שבים מבילוי. זה המצב הבלתי נגמר שהם אתך ובתוכך סביב השעון. קשר הדם שלא ניתן לנתקו שגורם לילדים לחפש את הוריהם גם אם נטשו אותם ושגורם להורים גם עשרות שנים אחרי (כמו במקרה ילדי תימן והבלקן) להמשיך ולחפש את ילדיהם ולערוג להם עד כלות, והשיא הוא כשהורים מקריבים את חייהם למען ילדיהם.

העובדה הכואבת והבלתי ניתנת להבנה היא שיש מקומות מלאי חולי בתוך משפחות, אז לדעתך הפתרון לכך הוא חיסול התא המשפחתי?

לא ולא מרב! לא את ולא אף אדם בעולם יכול לממש את רעיון העוועים שאת מציעה, שלידיעתך כבר נוסה במסגרת הקיבוצית ואף התרסק בקול תרועה רמה שפרנסה ועדיין מפרנסת פסיכולוגים ופסיכיאטריים.

ההתמודדות היא לא בחיסול התא המשפחתי, אלא בחינוך, ברווחה כלכלית, במעקב וטיפול נכונים של גורמי הרווחה.

את יודעת, מרב, כמה אנחנו עמלים לקרב אלינו קבוצות בחברה הישראלית וגם את עמלה ופועלת ללא לאות בעניין – אז רק לידיעתך הנזק שגרמת הוא קשה ביותר והוא לא רק צובע אותך, אלא צובע אותנו כולנו. השתדלתי ועשיתי ככל יכולתי להיות ענייני ולא פוגעני, אך את הנחת את הפצצה על השולחן ואינך יכולה להתפלא על הרעש שהדבר יצר – אני לא יכולתי להבליג!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מילים כדורבנות
| 21-10-2017 20:14
כל הכבוד לח"כ כבל ! כל מילה בסלע ! כ"כ פשוט וכ"כ אמיתי !! יישר כח !
2
היא הזויה, מפלגה הזויה. ועדיין הוא קורא לה חברתו
הגלשנית | 21-10-2017 21:59
שזה עושה אותו הזוי
רק המילה הזוי הפכה כבר ל טואלט משומש
צודקת | 22-10-2017 3:48
היא טמבלולית והוא קורא לה חברתו כי לא סתם הלך הזרזיר אצל העורב. חבורת הזבל של המחנה הליצני
3
מירב ובן זוגה : דוגמה מצוינת/ספק חולנית, איך לא להקים
רותי | 22-10-2017 3:21
משפחה
4
מירב הזויה ולא במקרה אין לה ילדים
מיקי | 22-10-2017 6:47
מי שלא מבינה את ערך המשפחה נשארת רווקה בת 50, לא נשואה וגרה לבד
5
פוחד לאבד מצביעים בבחירות
אבא | 22-10-2017 8:10
בצדק אתה פוחד. כל מה שכתבת נכון. חברת המפלגה ההזויה שלך היא אחת הסיבות למיעוט המצביעים למפלגת העבודה.
6
מעוותת וזקוקה לטיפול
נ.ו | 22-10-2017 8:43
אני מתפלא איך מפלגתה של מרב מיכאלי אינה מקיעה אותה מתוכה ,אין ספק הטירוף והעיוות המוחי שבו היא נגועה חצה מזמן את קוו השפיות ועדיף שלא תהיה משויכת לשום פורום נורמאלי ושפוי.
7
מה מיכל עושה במחנה?
אחרון הציונים | 22-10-2017 21:26
ההישג של מירב מיכאלי מדהים! היא הצליחה לגרום לי להגיד משהו טוב על ח"כ כבל! אבל מוכרחים להודות שהטימטום שלך יכול לגרום לי לחשוב שחייבים לעשות הכל כדי שתשארי באופוזיציה! אז תודה רבה על שעזרת לי להבחין היטב בין מי שצריך למשול למי שצריך להפליץ פרובוקציות.
8
נראה שכבל מעריך שדבריה לא נכונים - חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אוראור | 25-10-2017 18:54
יעני: כבל - מעריך - לא הבנתם? טוב - זאת לא המילה הראשונה שאנחנו צוחקים על השם משפחה שלו - אבל מיותר לציין שחבר הכנסת כבל צודק - והפעם הוא מוכיח את עצמו - ולא חשבתי שאחמיא למישהו מהמחנה הציוני - אבל כל הכבוד לו - רק שתמיד יהיה בצד הנכון.
9
רגע... גם לה יש ילד/ה ילדים/ילדות.... בואו
הראל | 08-04-2022 21:17
ניתן למדינה לגדל אותם. שלא יהיו חשופים לנזק נפשי משני הורים מטורללים. ליצן חצר שחושב שהוא משעשע ושדרנית שהגיכה בטעות לירושלים... הרי בלבול והלצה כדרך חיים זה מוקד התעללות לילדים.