ארה"ב מגבה את הקבינט: חמאס חייב להתפרק מנשקו - סרוגים

ארה"ב מגבה את הקבינט: חמאס חייב להתפרק מנשקו

השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט תומך בעמדת הקבינט המדיני בטחוני בישראל ומצהיר שאם החמאס ייקח כל חלק בממשלה הפלסטינית עליו לקבל את תנאי הקוורטט ולהתפרק מנשקו

ארה"ב מגבה את הקבינט: חמאס חייב להתפרק מנשקו
  גרינבלט ונתניהו (צילום: Haim Zach/GPO)

ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ למזרח התיכון, פרסם הבוקר (חמישי) את הצהרת ארה"ב בדבר הסכם הפיוס שנחתם בין הרשות הפלסטינית לארגון הטרור חמאס.

השליח אמנם בירך על המהלך, אך הבהיר לפלסטינים כי וושינגטון דורשת שחמאס יתפרק מנשקו.

 

בהודעת השליח נכתב, כי "ארצות הברית חוזרת ומדגישה את החשיבות של דבקות בעקרונות הקוורטט: התחייבות חד משמעית ומפורשת למניעת אלימות, הכרה במדינת ישראל, קבלת הסכמים וחובות קודמים בין הצדדים – כולל פירוק טרוריסטים מנשקם – והתחייבות למשא ומתן לשלום. אם חמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית עליו לקבל את העקרונות הללו".

שר המודיעין ישראל כ״ץ ברך על תמיכת ארצות הברית בעמדתה של ישראל ״התשובה לכל נביאי הזעם- ארה״ב מגבה את החלטת הקבינט המדיני בטחוני, שלא להכיר בפיוס הפלסטיני ולא לנהל משא ומתן עד שהחמאס יתפרק מנשקו.״

שר החינוך נפתלי בנט בירך גם הוא על דבריו של ג'ייסון גרינבלט ואמר כי הממשלה הפלסטינית חייבת לפרק ארגוני טרור ולהכיר בישראל. "ממשלת ישראל לא תנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית הנשענת על ארגון טרור עד להתפרקות חמאס מנשקו, הכרה בישראל והשבת האזרחים השבויים וחללי צה"ל לישראל".

בישיבת הקבינט המדיני- בטחוני שנערכה ביום שלישי שעבר, התקבלה החלטה דרמטית לפיה ממשלת ישראל לא תנהל מו"מ מדיני עם הרשות הפלסטינית וזאת בעקבות הסכם הפיוס בין אבו מאזן לראשי ארגון הטרור הרצחני 'חמאס'.

בהודעה שנמסרה מטעם לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נכתב כי התנאי הבסיסי לפתיחת משא ומתן בין הצדדים הוא הכרת החמאס במדינת ישראל והפסקת הטרור.

בין התנאים שצויינו בהודעה נכתב כי התנאים הם: השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים בעזה, שליטה ביטחונית מלאה של הרש"פ בעזה, כולל במעברים ומניעת הברחות, המשך סיכול תשתיות הטרור של חמאס ביו"ש, על ידי הרש"פ, ניתוק חמאס מאיראן והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה, רק באמצעות הרש"פ והמנגנונים שהוקמו לשם כך.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו