עושה מילואים? קבל פטור של 4 נקודות זכות באקדמיה - סרוגים

עושה מילואים? קבל פטור של 4 נקודות זכות באקדמיה

הצעת חוק חדשה של ח"כ חזן תעניק 4 נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים המשרתים במילואים: "לא קל להיות מילואימניק סטודנט"

author-image
עושה מילואים? קבל פטור של 4 נקודות זכות באקדמיה

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית שתחל בשבוע הבא, הגיש חה"כ אורן חזן (הליכוד) הצעת חוק חדשה שתעניק 4 נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים המשרתים במילואים, באם שירתו מעל ל-10 ימי מילואים בשנה אחת.

על פי חוק זכויות הסטודנט, חלה חובה על מוסדות אקדמיים להקל על סטודנטים המשרתים במילואים. דבר זה נעשה בדרך כלל באמצעות קביעת מועדי בחינה מיוחדים, דחייה במועדי הגשת עבודות ועוד.

בנוסף לכך, תקנון "המועצה להשכלה גבוהה להתאמות לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים" קבע כי מוסדות המעניקים 2 נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים הפועלים למען החברה במסגרות שונות רשאים להעניק אותן גם לסטודנטים המשרתים במילואים.

אולם בפועל, רוב מובהק של המוסדות אינו מאפשר לסטודנטים לממש זכות זו.

מטרת הצעת החוק החדשה היא לשמור ולשמר את שוויון ההזדמנויות לחייל מילואים כך שלא ייפגע עקב שירות המילואים ולקבוע סטנדרט מינימלי אותו המוסדות צריכים לקיים.

רק 16 מתוך 63 מהמוסדות, מאפשרים לקבל נקודות זכות על שירות מילואים

מנתוני מחקר חדש של תנועת "אם תרצו" עולה כי רק ב- 16 מתוך 63 מהמוסדות מתוך סך המוסדות שנבדקו, מאפשרים לקבל נקודות זכות אקדמיות בגין שירות מילואים פעיל.

מגיש הצעת החוק, חה"כ אורן חזן: "לא קל להיות מילואימניק בישראל ועוד יותר לא קל להיות מילואימניק סטודנט, כאשר לעיתים עצם שירות המילואים פוגע בסיכויי ההצלחה בלימודים האקדמיים".

"לצערי, המוסדות האקדמיים כמעט ולא עושים דבר על מנת להקל או לפחות למזער את נזקי הפגיעה בלימודיהם של המילואימניקים. לכן אין מנוס מכך שהמחוקק יתערב בנעשה ויכפה על האקדמיה לפעול למזעור הנזקים", הוסיף.

על כן הסביר, כי הצעת החוק הנ"ל היא דוגמה להתערבות שכזו: "החברה צריכה ללמוד לדעת גם לתת לאנשים היקרים הללו – לא רק לדעת כיצד לקחת מהם", לשון חבר הכנסת.

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו הייתה שותפה לקידום הצעת החוק ברך על קידומה של הצעת החוק: "היה ראוי לו המוסדות המתוקצבים על ידי המדינה היו מוקירים יותר את משרתי המילואים ולא היינו נזקקים להצעת חוק מעין זו".

עוד אמר פלג, כי "חברה שאינה יודעת להעריך ולתגמל את מתנדביה ומשרתיה פוגעת בחוסנה. חיילי המילואים הם חוד החנית של החברה הישראלית – הצעת חוק זו תעלה על נס את פועלם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו