ליברמן טוען: אין תקציב לתשתיות ומרכיבי הביטחון - סרוגים

ליברמן טוען: אין תקציב לתשתיות ומרכיבי הביטחון

למרות המחאה המחריפה נגד שר הביטחון על היעדר תקציבים לפיתוח תשתיות ומרכיבי הביטחון, אומר ליברמן כי כרגע אין לתכנית מקור תקציבי ויש עוד הרבה השלמות שיצטרכו לבצע

ליברמן טוען: אין תקציב לתשתיות ומרכיבי הביטחון
  (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע היום (רביעי) לסיור במועצה האזורית בנימין יחד עם סגן שר הביטחון אלי בן דהן וראש המועצה, אבי רואה, במסגרתו ערכו ביקור באתר העבודות ביישוב עמיחי המיועד למפוני עמונה.

בפתח דבריו התייחס שר הביטחון על ההאשמות מצד המתיישבים על הקפאת הבנייה ביו"ש ואמר, "אני ער לוויכוח שמתעורר אם בונים לא בונים, מאשרים לא מאשרים כמה ולמה.  אנחנו נמצאים באתר עמיחי, עמונה לשעבר ומי שמסתכל על העבודות שמתבצעות כאן כרגע, רואה שהגיע הזמן פשוט להגיד את האמת- אנחנו עובדים. עובדים בקצב כמו שלא היה מאז שנת 2000".

יתרה מכך, הוסיף ליברמן, "בדקנו את הנתונים משנת 2000. כשמדברים על העובדות אז גם 300 יחידות דיור בבית אל וכ- 3,000 יח"ד לבניה ועוד כ- 7500 אישורי תכניות שנמצאים בשלב כזה או אחר. הגענו לנתונים שמזמן לא ראינו כמותם. אני שמח שסגרנו מול אותם התחייבויות של הממשלות הקודמות, ציין שר הביטחון.

ליברמן התייחס למחאה המחריפה נגדו על היעדר תקציבים לפיתוח תשתיות ומרכיבי הביטחון, "זו בעיה הקריטית מבחינתי. שאנחנו אמורים להתמודד איתה גם בשנים הקרובות".

לדבריו, זו פעם ראשונה שתכנית כוללת בביטחון ביהודה ושומרון נמצאת בשלבי סיום של הגיבוש. התכנית מורכבת משישה סעיפים גדולים שכוללים,  כבישים עוקפים, תקשורת סולארית וכך הלאה.

למרות הכוונות הטובות וההבטחות החוזרות ונשנות, ציין ליברמן  כי כרגע אין לתכנית מקור תקציבי, והסביר: "ש עוד הרבה השלמות שבמהלך שנת 2018, נצטרך לבצע אותן".

ליברמן ניסה להסביר את תחושת ההפקרות שחשים תושבי יהודה שומרון בדרכים וטען כי, לו היה בפיגוע בישוב נווה צוף, שטח בטחון מיוחד- היה אפשר למנוע את הרצח של בני משפחת סלומון. אותו דבר בעתניאל ברצח דפנה מאיר, גם שם אפשר היה למנוע את הפיגוע".

באופן אבסורדי, מסביר ליברמן את שיטות המחבלים, שלדבריו בוחרים את המקומות לביצוע הפיגוע דווקא באזורים בהם אין קליטה לפלאפונים ותאורה: תמיד מחבלים יודעים יותר טוב מאתנו איפה אין טלפונים ואיפה אין תאורה- על כביש בית חגי-עתניאל נרצחו 23 יהודים. כך גם בפיגוע אצל מיקי מרק בכביש 60 שהפלאפונים לא עבדו, ואצל ברוך מזרחי שנהרג לפני תרקומיא שגם שם לא הייתה תאורה ולא היה קשר טלפוני.

לגבי איראן אמר ליברמן, כי הם מנסים להשתלט על סוריה, ולהיות שם הכח הדומיננטי, אולם לנו יש את כל הכלים להתמודד עם האתגר הזה".

מוקדם יותר הבוקר, במסיבת עיתונאים מיוחדת מול בית ראש הממשלה התכנסו ראשי ראשויות ביהודה ושומרון ומשפחות שכולות כדי למחות על הקפאת הבנייה והיעדר תקציבים לתשתיות ביטחון: "אנשים נרצחים בפיגועים וכל פעם מגיעים הפוליטיקאים שאומרים שיהיה מרכיבי ביטחון כאשר בכל מקום אחר זה טרייואלי- ביו"ש זה לא", אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו