55 אלף סטודנטים לא יפתחו את שנת הלימודים האקדמית - סרוגים

55 אלף סטודנטים לא יפתחו את שנת הלימודים האקדמית

על רקע כישלון המשא ומתן בין הסגל הבכיר במכללות הציבוריות למשרד האוצר, הכריז הסגל הבכיר במכללות הציבוריות על שביתת מחאה. כתוצאה מכך 55 אלף סטודנטים הלומדים במכללות לא ייפתחו שנת הלימודים כסידרה

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד') בבית סוקולוב בתל אביב, הודיעה המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות, כי לא תפתח את שנת הלימודים האקדמית. זאת על רקע כישלון המשא ומתן בין הסגל הבכיר במכללות הציבוריות למשרד האוצר.

בסוף חודש ספטמבר הכריזו מרצי המכללות על סכסוך עבודה ב-17 מכללות ציבוריות, זאת כמחאה של כ- 2,000 מרצים במעמד דוקטור ופרופסור, המוחים על כך שהסטודנטים זוכים לשכר לימוד זהה לאוניברסיטאות, אך תנאי המרצים אינו זהה למקביליהם.

כתוצאה מכך, סגל המרצים הבכירים במכללות ציבוריות הודיעה  על השבתתם של הלימודים. אולם, בימים הקרובים צפויים פגישות נוספות בין הצדדים להמשך המשא ומתן.

ח"כ מירב בן ארי שמשמת כיו"ר השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, אמרה הבוקר, "אעשה את הכל כדי למנוע את השביתה, הלימודים חייבים להתחיל ביום ראשון, צריך לפתור את המשבר ובהקדם".

בהודעה של המועצה המתאמת של חברי הסגל הבכיר במכללות נכתב כי "הפערים בין הצדדים נותרו גדולים כשהיו. 10 חודשים שמשרד האוצר מנהל איתנו מו"מ. 10 חודשים שבהם הוא גורר רגליים ודוחה כל פשרה. הופתענו אף לגלות שמצד אחד משרד האוצר מחלק לאוניברסיטה אחת 700 מיליון שקל, ומצד שני מתעלם לחלוטין מ-17 מכללות ציבוריות, רובן בפריפריה. לאור התנהלות זו אנו שוקלים את המשך צעדנו".

בשלב זה המחלוקת העיקרית נובעת מתוספת השכר שהסגל הבכיר דורש. במשרד האוצר הציעו לסגל הבכיר במכללות תוספת שכר של כ-9%, שתתפרש במשך שש השנים הקרובות, בדומה לתוספת השכר שנחתמה באחרונה עם הסגל הבכיר באוניברסיטאות. עם זאת, הסגל במכללות דורש תוספת גבוהה יותר באופן משמעותי, וכרגע אין הסכמה בין הצדדים.

ועד ראשי המכללות האקדמיות הציבוריות, אמר בהמשך למסיבת העיתונאים: "הועד תומך בסגל המרצים הבכיר ומזדהה עם מטרות מאבקו. צוות המו"מ של ראשי המכללות פעל רבות להגיע להסכמות עם נציגי הסגל האקדמי הבכיר, שרק בסמכות משרד האוצר לאשרן.

ציינו, כי הועד ראשי המכללות ממשיך לקיים ישיבות אינטנסיביות עם נציגי הסגל האקדמי ולקדם פתרונות למניעת שיבושים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית: "מכיוון שההישגים עד כה היו משמעותיים, אנו קוראים לכל הצדדים לפעול למניעת שביתה שתגרום נזק למכללות ולסטודנטים".

במקביל, המכללות תפעלנה בכל האמצעים האקדמיים והלוגיסטיים כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בציבור הסטודנטים במידה ותתקיים שביתה, לשון ההודעה.

יחד עם זאת, "במידה והסגל הבכיר יחליט לשבות אנו מבקשים מציבור הסטודנטים להתעדכן במכללה בה הם לומדים לגבי הלימודים מכיוון שהמכללות פתוחות והסגל הזוטר ימשיך ללמד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו