אושרו תכניות לעמונה ומגרון: "רגע היסטורי" - סרוגים

אושרו תכניות לעמונה ומגרון: "רגע היסטורי"

עמונה ומגרון הפכו בשנים האחרונות לסמלי המאבק על ההתיישבות הצעירה ביו"ש. לאחר מאבקים עיקשים ואנטנסיבים, המנהל האזרחי אישר היום בניית 102 יחידות דיור ביישוב עמיחי עבור מפוני עמונה, ותכנית המתאר עבור מפוני מגרון ביישוב כוכב יעקב השכן, אושרה להפקדה

author-image
אושרו תכניות לעמונה ומגרון: "רגע היסטורי"
  עבודות ביישוב עמיחי למפוני עמונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במסגרת אישור תכניות הבנייה התקיימות החל מאתמול, ונמשכות גם היום, אישר הבוקר (רביעי) המנהל האזרחי את התכנית המתאר לישוב מגרון, וכן תכנית להקמת הישוב עמיחי, למפוני עמונה.

ועדת המשנה לרישוי של מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי העניקה היום אישור לתכנית המתארית, עבור מפוני מגרון שנדרשו לעזוב את בתיהם בשנת 2012, ויעברו לשכונה חדשה ביישוב כוכב יעקב השכן. בנוסף,  86 יחידות במגרון – אושרו למתן תוקף.

לאחר מאבק עיקש, יכולים גם תושבי עמונה לברך על הצעד הנוסף שהתרחש לקראת הקמת היישוב החדש: התכנית להקמת 102 יחידות דיור חדשות  למפונים בישוב עמיחי, אושרה גם היא למתן תוקף על ידי מועצת התכנון של המנהל האזרחי.

אולם, העבודות שכבר התחילו לבצע במקום הופסקו כמעט לחלוטין, וחידושן כרוך במכרז נוסף- מה שיגרום להחלטה, להתעכב בפועל לעוד זמן לא ידוע.

רגע היסטורי- לא פחות

יחד עם זאת, בעמונה מתרגשים מהבשורה בתגובה להחלטת המת״ע על הקמת היישוב, ואומרים כי ״ההחלטה שהתקבלה היום להקים בפועל את הישוב עמיחי היא רגע היסטורי – לא פחות".

מוקדם יותר היום חשפנו בסרוגים, כי בעוד כחודשיים מתכוונים בבית אל, להניח במנהל האזרחי תכנית מגובשת ומוכנה לבנייה של עוד 200 יחידות דיור, בצמוד לשכונה בה מתועדים להיבנות 300 יחידות הדיור להם ניתן אישור אתמול.

בנוסף, אישרה אתמול הוועדה גם, בנגוהות בתנאים להפקדה תכנית להקמת 59 יחידות דיור והסדרת 43 יח"ד שכבר בנויות, באבני חפץ  129 יחידות דיור, מתוכן 90 שכבר בנויות, אושרו גם הן להפקדה.

במרכז היום אושר הייישוב רחלים שם ניתן היתר ל- 61 יח"ד בנויות, וקבלו תוספת של 36 יח"ד חדשות.

כמו כן, בנוקדים אושרו 146 יחידות דיור סופית, בבית אריה, תכנית לבניית 8 יחידות דיור אושרה להפקדה ומשכיות ותומר שבבקעת הירדן ניתן אישור להפקדה בכפוף לתנאים.

ביום ראשון, העניקה הועדה היתרי בנייה ל- 31 יחידות דיור חדשות ברובע חזקיה בחברון.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו