נפתלי בנט: "מברך את יאיר לפיד ואת אבי גבאי" - סרוגים

נפתלי בנט: "מברך את יאיר לפיד ואת אבי גבאי"

יו"ר 'הבית היהודי' מתייחס לדבריו של יו"ר מפלגת 'העבודה', אבי גבאי, לפיהם כראש ממשלה הוא לא יפעל לפינוי יישובים, ומברך אותו ואת יאיר לפיד על עמדתם בנושא ההתנחלויות

נפתלי בנט: "מברך את יאיר לפיד ואת אבי גבאי"
  (צילום: תומר ניוברג/פלאש90)

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך וחבר הקבינט מדיני- בטחוני, נפתלי בנט, מתייחס הבוקר (רביעי) לדבריו של יו"ר מפלגת 'העבודה', אבי גבאי, לפיהם כראש ממשלה הוא לא יפעל לפינוי יישובים, ומברך אותו על עמדתו. לדברי בנט, עמדותיו של גבאי קרובות לעמדותיה של מפלגת 'העבודה' לאורך שנים.

בראיון שהעניק הבוקר לגל"צ אמר בנט: "אני מברך גם את יאיר לפיד וגם את אבי גבאי שמאמצים את הקו שאנחנו מציבים, ואני מזכיר רק שכשבאנו ב-2013 כל המדינה באה ברכבת דוהרת לכיוון של מדינה פלסטינית. היום, בעצם שינינו את המגמה המדינית, ואני שמח שגם השמאל מאמצים את הדעות שלנו. אני חייב לומר שמפלגת 'העבודה לדורותיה' הייתה הרבה יותר קרובה בדעותיה לאלו של גבאי היום".

שר החינוך לא חסך בקורת מראש הממשלה אודות המתקפה שלו נגד המשטרה ונגד המפכ"ל, רוני אלשיך: "מתקפה על מפכ"ל המשטרה וגם על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא מקובלת, אך במקביל, הדלפות הן לא לגיטימיות".

בנוסף, בנט לא ממהר לתלות גדולות ונצורות בהסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס: "יחיא סינוואר הוא הבן לאדן שלנו, אסור לקיים מו"מ עם הממשלה הפלסטינית החדשה". בנט הוסיף כי "מי שחתם על הסכם הפיוס זה חסן אל עארורי, אדריכל החטיפה והרציחה של שלושת הנערים. הרעיון שאנחנו ננהל משא ומתן מול רשות שנשענת על חבורה רוצחים – זה לא מתקבל על הדעת".

בנט שב והדגיש כי "אנחנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית, אבל עד היום לא הטלנו וטו על מו"מ. אני קורא מכאן לליכוד לעבור לדרך של החלת הריבונות על יהודה ושומרון. אני רואה שאנו פעם אחר פעם מצליחים לממש את המדיניות שלנו, אם זה בהשמדת המנהרות בצוק איתן, אם זה בהחזרת חיילים משוחררים לכלא, וגם עכשיו באימוץ העמדה שלנו בנושא הזה. אנחנו צריכים עכשיו ליישם דרך חיים".

עם זאת בנט ציין כי הוא "בעד המשך התיאום הביטחוני באזור יהודה ושומרון, הוא טוב לנו ולהם, ומשרת את ביטחון אזרחי ישראל. אבל משא ומתן מדיני במתכונת שראינו ב-2014 למשל לא יקום ולא יהיה. אמרנו את הדברים האלה בצורה פשוטה".

על היחס המצופה מארצות הברית כעת לרשות הפלסטינית, אמר בנט: "הנשיא טראמפ אמר בעצמו שחמאס ארגון טרור. אני משוכנע שלא הוא ולא אף אחד אחר ירצה שננהל מו"מ עם מחבלים רוצחים. אני אגיד עוד משהו – שנים אנו נאבקים בדה-לגיטימציה או לגיטימציה של חמאס, כי בעולם יש כאלה שאומרים שזה ארגון לגיטימי, אך הצלחנו למצב אותו כארגון טרור. הממשלה החדשה היא ממשלת טרור. ממשלה שנשענת על מפלגה כמו אל קעידה למשל – האם ארה"ב הייתה מנהלת מו"מ עם ממשלה כזו? יחיא סינוואר הוא הבן לאדן שלנו. אם מדינת ישראל חפצת חיים היא לא תישא ותיתן עם ישות טרוריסטית".

"חמאס רוצה לאמץ את מודל חיזבאללה – ללכת עם ולהרגיש בלי. ממש בדקות אלה הם חופרים מנהרות לעברינו ובונים רקטות, אבל לומר במקביל לעולם שיש להם ממשלה לגיטימית. חיזבאללה שווה לבנון, ובדיוק אותה נוסח אנחנו מקבלים פה. אם הרשות הפלסטינית נשענת על חמאס היא שווה לו. כל הרשות מוכרזת כרשות טרוריסטית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו