ה'הדסטארט' המרגש של תלמידות האולפנה - סרוגים

ה'הדסטארט' המרגש של תלמידות האולפנה

תלמידות כיתה י"ב באולפנת 'צביה- לוד' הציבו לעצמן מטרה חשובה לשנה החדשה - לאסוף 2,000 בקבוקים ופחיות למיחזור ואת הכסף להעביר עבור אישה דלת אמצעים, אם לארבעה ילדים

author-image
ה'הדסטארט' המרגש של תלמידות האולפנה
  (צילום: אולפנת צביה)

תלמידות כיתה י"ב באולפנת 'צביה- לוד' הציבו לעצמן מטרה חשובה לשנה החדשה – לאסוף 2,000 בקבוקים ופחיות למיחזור ואת הכסף להעביר עבור אישה דלת אמצעים, אם לארבעה ילדים. היוזמה יצאה לדרך לאחר מפגש אקראי בין תלמידת בית הספר לאישה.

התלמידה, שהלכה עם הוריה לאכול פיצה, הבחינה כי האישה, שלדבריה מובטלת, מחטטת בפחי העיר למציאת בקבוקים. התלמידה, רוני ליקסנברג, הביאה את המקרה לאוזני חברותיה ויחד הן הציבו לעצמן "הדסטארט" שכבתי – לאסוף 2,000 בקבוקים למיחזור.

מאז נכנסה כל האולפנה לטירוף, התלמידות מקפידות להביא את בקבוקי השתייה מביתן בכל יום, ואף מקיימות סיורים בשעות שונות בעיר במיקומים מרכזיים ואוספות בקבוקים שעליהם חל חוק הפיקדון. שיראל דהמן, תלמידת כיתה יב' באולפנה, סיפרה כי "התלמידות נרתמו ושיתפו את המשפחות שלהן. גם המורות הביאו בקבוקים לאולפנה ויחד אספנו אלפי בקבוקים. בימים של החגים התלמידות אספו הרבה בקבוקים – גם כאלה של יין שהתרוקנו בחג, ויחד אנחנו שומרות את הבקבוקים בחדר בבית הספר, ובסופו של דבר אנחנו מתכוונות להמיר אותם בכסף".

עוד מספרת דהמן כי "זה היה פרויקט של שכבת י"ב והרגשנו צורך שזה יהיה מאוד משמעותי. תלינו באולפנה שלטים שמסבירים את הפרויקט, עם שקית שבה כל תלמידה יכולה לשים את הבקבוקים ובכל יום רוקנו את הבקבוקים. התגובות מאוד נלהבות. זה רעיון מקורי וגם המורות נרתמו וגם המשפחות שלנו – כרגע אנחנו לא מתכוונות לעצור, אלא לאסוף עוד בקבוקים ולהביא אותם לאותה אישה".

מנהלת בית הספר, חגית יוגב, מספרת כי היוזמה היא חלק מכמה יוזמות שהציבו לעצמן שכבות שונות באולפנה לפתיחת השנה במעשה טוב. "הרעיון הוא שהבנות יעשו מעשה טוב בגיוס המונים. כל שכבה הציבה לעצמה יעד בתחום מסוים, שכבה ט' הכינה 100 משלוחים לחיילי צה"ל שנשארו בחג בבסיס, שכבת כיתה ח' גייסה אלפי שקלים לחולה כבד שזקוק להשתלה על ידי מכירת מגשי פיצה. זו גאווה מאוד גדולה, וכולם נרתמו".​

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו