שר הביטחון: "המלחמה הבאה תהיה בצפון ובדרום" - סרוגים

שר הביטחון: "המלחמה הבאה תהיה בצפון ובדרום"

שר הביטחון מתאר את המלחמה הבאה, "שיכולה לקרות מהרגע להרגע ומהיום למחר" ואיתה תצטרך ישראל להתמודד: "אין יותר מערכה בגזרה אחת, בצפון או בדרום- המערכה הבאה תהיה בשתי חזיתות"

שר הביטחון: "המלחמה הבאה תהיה בצפון ובדרום"
  שר הביטחון עם החיילים בסוכה בקריה (צילום: דנה שרגא/ משרד הביטחון)

שר הביטחון אביגדור ליברמן אירח היום (שלישי) בסוכת שר הביטחון בקריה בתל אביב, חיילים ממערך ההגנה האווירית, חיילי שריון וחיילי תותחנים. כמו כן אירח שר הביטחון בסוכתו חיילים מתנדבים בעלי מוגבלויות.

במהלך הדברים שנשא, התייחס השר למצב הביטחוני הנפיץ. "כל המאמץ שלנו הוא למנוע את המלחמה הבאה, אבל במזרח התיכון ה'חדש', אותן הערכות שהכרנו קודם, כמו סבירות נמוכה, הן פשוט הערכות לא רלוונטיות, זה יכול לקרות מהרגע להרגע ומהיום למחר", והסביר:  "במלחמה הבאה בצפון לא תהיה רק גזרת לבנון. זו תהיה גזרה אחת, גזרת צפון, סוריה ולבנון ביחד."

לדבריו, "צבא לבנון איבד את העצמאות, והפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה; אין יותר מערכה בגזרה אחת, בצפון או בדרום. המערכה הבאה תהיה בשתי חזיתות, הזהיר ליברמן.

במהלך האירוע אמר השר כי: "על מנת להצליח, כולנו חייבים להיות מאוחדים. על מנת להצליח ולנצח, אחדות היא הדבר החשוב ביותר. והעובדה  שאתם התכנסתם פה ביחד, היא מתוך כוונה להדגיש את החשיבות שלכם במלחמה הבאה.

(קרדיט: עדן מולדובסקי/ משרד הביטחון)

עוד פירט השר ואמר כי הכול מבוסס על כך שאנחנו חייבים להתכונן לתמרון רציני, ואין תמרון ללא אש עוצמתית, והשריון והתותחנים אמורים לספק את אותה אש עוצמתית. בדיוק כמו שההגנה האווירית אמורה למנוע חלק ניכר מהפגיעה במדינת ישראל.

להיערך לכל תסריט אפשרי

"אנחנו אמורים להיערך לכל תסריט אפשרי, וגם המציאות החדשה מכינה לנו אתגרים חדשים: אם פעם דיברנו על גזרת לבנון – אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון. בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת, סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעני משטר אסד. גם מבחינת גזרת לבנון לא מדובר כבר על חיזבאללה בלבד. מדובר על חיזבאללה ועל צבא לבנון, ולצערי זו המציאות. צבא לבנון הפך לחלק אינטגראלי במערך של חיזבאללה תחת פיקודו. צבא לבנון איבד את העצמאות, והפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה.

"גם אם תתפתח המערכה הבאה, וזה לא משנה איפה היא תתפתח, בצפון או בדרום, היא מיד תהפוך למערכה בשתי חזיתות. אין יותר מערכה בגזרה אחת, וזו הנחת היסוד שלנו. לזה אנחנו מכינים את הצבא.

"התפיסה הבסיסית שלי היא 'הרוצה שלום ייכון למלחמה'. מי שרוצה שלום חייב להתכונן למלחמה, ואני מקווה שאויבינו בצד השני יחשבו היטב על כל צעד וצעד כנגד מדינת ישראל, על מנת שלא נצטרך להמחיש את כל העוצמה ואת כל היכולות של צה"ל",סיכם ליברמן.

במהלך האירוע העניק שר הביטחון תעודת הוקרה ליושב ראש מח"ל העולמי, הרולד "סמוקי" סיימון בן ה-97, שהגיע מדרום אפריקה לישראל כמתנדב במלחמת העצמאות, ושימש כנווט-מפציץ בחיל האוויר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אנחנו כמו בהמתנה- כשהכל יתחיל זה ששת הימים
יוסי | 10-10-2017 15:04
אין יותר ברירות- מבצע ראש נחש יתחיל לאחר שיתחילו אתנו. הרוסים והאום יתבקשו לעזוב, כל השאר ישארו ומבצע ראש נחש יתחיל. המטרה- ראשי האוייב, לא העם הפשוט. ידוע היכן מסתתר הנחש הלבנוני- עשרה פצצות עומק על סביבת מקום הימצאו יסיימו את המערכה, יסבלו כל האזרחים שגרים לידו ולא יברחו צפונה. בעזה- חיסול הנהגת בחמס בהפצצות עומק שלא ראו כדוגמתם. אין יותר כניסות צבא מיותרות, רק חיסול ההנהגות ביומיים הראשונים יספקו את המטרה. זה הלקח העיקרי, זה העיקר. כל מקור ירי- יקבל פצצת עומק שתחסל כל מי שנמצא מאה מטר מסביב. מיעוט נפגעים אצלנו, הרג מאסיבי אצל האוייב. מבצע המשך- קפד ראשו.