מאבק הנכים: מחסימות כבישים להפגנות נגד השרים - סרוגים

מאבק הנכים: מחסימות כבישים להפגנות נגד השרים

התחדשו המאבקים של ארגוני הנכים. חברי ארגון "נכים הופכים לפנתרים" וארגון "אחווה" התגבשו יחד והפגינו מול ביתו של שר הפנים דרעי, בדרישה להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום. בסוף ההפגנה, נפתח הרחוב מחדש לתנועה

author-image
מאבק הנכים: מחסימות כבישים להפגנות נגד השרים
  הנכים מול ביתו של דרעי בירושלים (צילום: 'הנכים הופכים לפנתרים')

חברי ארגון הנכים, "נכים הופכים לפנתרים" הפגינו היום (שני) מול ביתו של יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ברחוב הקבלן בירושלים במחאה על קצבאות הנכות.

פורסם על ידי ‏‎Hani Dafna Cohen‎‏ ב- יום שני, 9 באוקטובר 2017

למרות ההסכם שהתגבש ונחתם בין ארגוני הנכים ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר הקואליציה דוד ביטן שהביא להסכמות לסיום המאבק, הגיעו גם היום מפגינים מארגוני נכים שלא חתמו על ההסכם שלדבריהם: "משאיר את הנכים לחיות בעולב ובעוני".

על כן, בכדי להגביר את המחאה, הגיעו הנכים להפגין מול ביתו של השר בדרישה להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום.

בנוסף, חברי עמותת "אחוה" שהשתתפו גם הם בהפגנה, הגיעו למחות נגד שר הפנים על כוונתו, לטענתם, לדרוש ממשרד המשפטים לבטל את תקנות הנגישות. בארגון אומרים כי "ראשי הרשויות לוחצים על דרעי לבטל את הסנקציה הפלילית במקרה של הפרת התקנות". טענו, והוסיפו: "אם דרעי חושב שהוא יבצע מחטף כשכל ארגוני הנכים האקטביסטיים נלחמים להעלאת קצבת הנכות אז הוא טועה טעות מרה", טען יהודה דורון יו"ר ארגון נכי הפוליו.

בארגוני הנכים שחתמו על ההסכם לא מרוצים מהמשך מאבקם של ה"אקטיביסטים", לחסום מוקדים מרכזיים בכבישי ישראל, או להפגין מול שרי הממשלה. התומכים בהסכם גינו את התנהלותם: "ההתנגחות המיותרת עם משטרת ישראל לא תוסיף שקל אחד לקצבה. החסימות ממאיסות אותנו על הציבור".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נכים
אהוד | 09-10-2017 17:40
ממשלה דינה להתחלף!!