בכל העצמה: הגשמים גרמו להצפות והפסקות חשמל - סרוגים

בכל העצמה: הגשמים גרמו להצפות והפסקות חשמל

בעקבות הגשמים העזים שיורדים מאז שעות הבוקר, הוצפו רחובות בערים בעיקר בצפון הארץ, ונרשמו מספר הפסקות חשמל בעקבות עצים שנפלו על קווי מתח • לקראת אחר הצהריים הגשמים ייחלשו בהדרגה אולם הטמפרטורות יישארו נמוכות מהרגיל לעונה. צפו בהצפות

author-image
בכל העצמה: הגשמים גרמו להצפות והפסקות חשמל
  החורף כבר כאן? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כשברקע חג הסוכות ומצוות ישיבה ואכילה בסוכה, גשמים ראשונים לעונת הסתיו ירדו לכל אורך היום (שני) החל משעות הבוקר המאוחרות כשהם מלווים בסופות רעמים בודדות שיאה של המערכת החורפית צפוי בשעות הצהריים, אך היא תחלוף עד הערב. בנוסף, גרמו כמויות הגשם שירדו להפסקות חשמל, הצפות ושיבושים בתנועה.

הבוקר, הוצפה התחנה המרכזית בטבריה והצפות נרשמו גם בנהריה, ברמת ישי, בנצרת ובכפר מנדא. בעקבות הגשם אירעו כמה הפסקות חשמל באזור חדרה ובקריית ביאליק. בהמשך הבוקר פקד גשם עז גם את ערי המרכז והשרון. בחיפה ובקריות ירד גם כן גשם חזק שלווה בברקים וברעמים.

גם בטרמינל 1 המשופץ בנמל התעופה בן גוריון, שנפתח לציבור רק לפני חמישה חודשים, נרשם טפטוף מהתקרה בעקבות הגשם. ברשות שדות התעופה מסרו כי "הנהלת הטרמינל נמצאת במקום ומטפלת". עם זאת אין כל הפרעות לטיסות והפעילות בשדה נמשכת כרגיל.

בחברת החשמל הודיעו כי בעקבות הגשם נרשמו הפסקות חשמל והפרעות שונות באספקת הזרם במוקדים שונים, בעיקר בצפון הארץ, וכי צוותים מתוגברים פועלים כדי לתקנן.

לפי השירות המטאורולוגי, הבשורה הטובה היא, שמשעות הצהריים הגשם ייחלש ויתמעט. בנוסף תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בירושלים הטמפרטורות ינועו בין 21 ל-16, בתל אביב בין 25 ל-19 באשדוד 21-25, בצפת 14-20 ובאילת בין 33 מעלות ביום עד 21 בלילה.

אולם, ההפוגה בגשמים לא תימשך זמן ממושך, וכי כבר מחר לפנות בוקר צפויה להגיע לאזורנו חזית קרה והטמפרטורות יצנחו ב-5-4 מעלות בהרים וב-3-2 מעלות באזור החוף. במקביל לחזית הקרה, יחלו לרדת בבוקר גשמים מקומיים חזקים בצפון ובמרכז הארץ, מלווים בסופות רעמים. היחלשות הגשמים תדעך לאיטה ממחר בשעות הצהריים.

בתוך כך, מסרו השירות המטארולוגי כי שיאנית הגשמים הבוקר היא מגדל העמק עם 20 מ"מ של ממטרים עד לשעה 10:00. אחריה עם 18 מ"מ של גשם ניצבת זכרון יעקב, בצפון רמת הגולן ירדו 17 מ"מ ובאשקלון 16 מ"מ. חיפה זכתה הבוקר ל-11 מ"מ של גשם, ובעוד בלוד ירדו 15 מ"מ, בתל אביב הקרובה ירדו 3 מ"מ בלבד.

עדכון חי: מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו