טראמפ באמת רוצה שלום? שיעביר את השגרירות לירושלים - סרוגים

טראמפ באמת רוצה שלום? שיעביר את השגרירות לירושלים

מתגברות ההתקפות בממשלה על נשיא ארה"ב טרמאפ, בשל ההחלטה לתת סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים לפני העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. חוטובלי: "אם טראמפ באמת רוצה להביא שלום עליו להעביר את השגרירות לירושלים, בכך יבטיח שירושלים לעולם לא תחולק"

author-image
טראמפ באמת רוצה שלום? שיעביר את השגרירות לירושלים
  חוטובלי (צילום: Flash 90)

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי נשאה מוקדם יותר היום (ראשון) דברים בטקס השנתי של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל שנערך בהר ברכה, ותקפה את האמירה לפיה נשיא ארה"ב טראמפ  החליט לתת סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים לפני העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים: "מי שרוצה שלום ורוצה לעצור את הטרור, צריך להעביר את השגרירות".

"השגרירויות צריכות להיות ממוקמות בבירת ישראל, ירושלים. אמרה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי והוסיפה: "ברור לנו לחלוטין שבכל הסדר עתידי ירושלים תישאר מאוחדת, ולכן חשוב מאוד לא להתנות את העברת השגרירות בקידום תהליך השלום מול הפלשתינים".

עוד הוסיפה סגנית השר כי, "לצערנו הרב, הפלשתינים מאוד רחוקים כרגע מהמילה "שלום". הם מלבים טרור, הם מגבים טרור, ולכן מוטב שידעו בכל הסדר עתידי ירושלים תישאר מאוחדת כבירת ישראל והנציגויות הבינלאומיות צריכות לעמוד בבירת ישראל", אמרה חטובלי.

כאמור, הלילה התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להבטחתו להעביר את שגרירות ארצו בישראל מתל אביב לירושלים ולמאמציו להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי "לפני שיכריע בסוגיה הוא מעוניין "לתת הזדמנות" לתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים".

טראמפ התייחס בראיון שהעניק אמש בתכנית לילה חדשה ברשת רשת TBN אצל חברו מייק האקבי, לסוגיית העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים ואמר כי הוא רוצה לתת הזדמנות להשגת שלום בין ישראל לפלשתינים לפני ביצוע צעד שכזה.

מוקדם יותר היום הגיב גם השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת, זאב אלקין. שלדבריו,"מצר מאוד על כך שהנשיא טראמפ בחר לעכב את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים בגלל אשליה שעם ההנהגה הפלסטינית הנוכחית ניתן לקדם תהליך שלום אמיתי".

'עוד הוסיף השר כי, 'כל מי שרואה את ההסתה הבלתי פוסקת ברשות הפלסטינית, את הסירוב של אבו מאזן להפסיק את תשלומי המשכורות למחבלים, את בחירתו של מחבל עם דם על הידיים לתפקיד ראש העיר הגדולה ביותר ברשות הפלסטינית, חברון, ולאחרונה גם חיבוקי האחווה והפיוס עם מחבלי חמאס, מבין שהדבר האחרון שניתן לצפות מאבו מאזן ואנשיו זה קידום השלום",  אמר אלקין.

אם טראמפ באמת רוצה להביא שלום? עליו להעביר את השגרירות לירושלים. בכדי להבטיח שירושלים לעולם לא תחולק. לוודא שיהודים וערבים יוכלו לחיות יחד. אם תעשה את המעשה הזה הוא יביא טרור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הפוליטיקאיות הישראליות, כמה שיותר יפות
ב. ציבורוה | 09-10-2017 10:31
יותר חכמות. ואצל הפוליטיקאים - להיפך!