ברוכה השבה: ליגת העל בכדורסל מתחילה - סרוגים

ברוכה השבה: ליגת העל בכדורסל מתחילה

אנחנו מאד אוהבים את הליגה הזו, אנחנו לוקחים אותה ברצינות, אוהבים לראות ולדבר עליה, ועדיין - צריך להגיד. הליגה הישראלית שלנו עם כל האהבה, זו ליגה שקשה מאד להתייחס אליה ברצינות. וכמה משחקי עונה כבר באירופה

ברוכה השבה: ליגת העל בכדורסל מתחילה
  גביע ווינר אחרינו. צילום מסך אינסטגרם ליגת ווינר

יוצאים לדרך הערב (ראשון) בשעה 19:00 עם משחק הפתיחה של העונה בעין שרה בין עירוני נהריה לאלופה הפועל ירושלים שתתחיל במסע להגנת התואר. במפגש הקודם שישה ימים נהריה ניצחה.

בשעה 19:45 בני הרצליה של שון דוסון תארח את העולה חדשה מנס ציונה במבצר. ובשעה 21:00 המשחק המרכזי – הפועל ת"א מול הפועל חולון בדרייב אין. שידור ישיר של כל זה בספורט5.

הליגה הישראלית נפתחת – אפשר להציל את המצב

בואו נשים בצד את 3 החוקים שלדעתנו גורמים לליגה הישראלית להיות ליגה מקרית לחלוטין, חסרת ספורטיביות ובאיכות ירודה – חוק הצעירים, החוק הרוסי והפיינל פור – חוקים שקיימים אך ורק פה. לעניות דעתנו, הבעיה הגדולה נעוצה בשילוב של שיטת הפיינל פור עם מספר הקבוצות הליגה. זו הסיבה שמן הצד זה נראה כאילו משחקים פה מאוקטובר ועד יוני סתם, פשוט סתם.

קחו לדוגמא את הליגה בספרד, שבה יש 18 קבוצות, או אפילו היורוליג שגם היא משוחקת בפיינל פור, אבל יש בה 16 קבוצות. יודעים מה? אפילו NBA שברור לגמרי שהליגה הסדירה שם ארוכה ומייגעת, אבל חצי מהקבוצות עולות לפלייאוף ולא 75 אחוז.

כשיש 18 קבוצות, ו-8 עולות לפלייאוף – יש על מה לשחק. כל משחק חשוב, כל משחק קובע, כל שבוע מיקומים מתחלפים. כשיש 12 קבוצות ו-8 עולות לפלייאוף אז באמת שאין על מה לשחק, בסוף בסוף נתאמץ ונסתדר.

רוצים פיינל פור? בסדר. תמצאו את השיטה שבה לכל משחק יש משמעות. אם זה 10 קבוצות ורק 4 עולות – בלי פלייאוף. אם זה 16 קבוצות עם פלייאוף. אם זה שני בתים של 6 קבוצות כ"א ו-3 עולות לשלב ביניים. יש מספיק שיטות, רק תבחרו. ראינו בשנה ביוון שיטה מעניינת שנתנה מענה לא רע לעובדה שפאו ואולימפיאקוס מסיימות ראשונות תמיד.

אינטרסים של בעלי קבוצות

הכדורסל הישראלי נמצא בצומת דרכים אחרי היורובאסקט האחרון. הליגה שלנו לא מעניינת את האוהדים בגלל הסיבות שהוזכרו למעלה. היא גם לא תורמת כלום לשחקן הישראלי מלבד דקות משחק בחסות חוקים לא רציונלים. בלי שחקנים ישראלים ובלי אוהדים – המצב של הכדורסל שלנו רק יתדרדר וראינו בקיץ האחרון מה אנחנו שווים.

אפשר וצריך להתחיל להציל את המצב, גם ברמת העניין וגם ברמת איכות הליגה, אבל כל עוד את החוקים קובעים בעלי הקבוצות להם יש אינטרסים ברורים ואותם לא מעניינת איכות, לא השחקן הישראלי ובטח שלא הקהל – אנחנו תקועים חזק.

ואחרי שצחקנו, קצת עניינים מקצועיים. כמה הערות קצרות לקראת העונה:

1. הפועל אילת ומכבי ראשל"צ נראו זוועה בגביע ווינר. אלו הקבוצות שיפטרו ראשונות את המאמן ויחליפו זרים. האם זה יעזור להם כדי להיכנס לפלייאוף השנה? יש מצב.

2. בראד גרינברג יהיה המאמן הכי מעניין העונה. יהיה שווה לבדוק מה הוא מוציא מקבוצה מוגבלת כמו מכבי אשדוד ואולי הוא לא מאמן כזה נורא ומיושן כמו שפרשני ישראל עשו ממנו.

3. ירושלים עם קינזי אל מול ירושלים בלי קינזי. לדעתנו – הבדל בין עונה טובה לעונה רעה. ועד מתי יתנו לו את הצ'אנס להחלים לפני שינסו להביא מחליף ראוי.

4. פציעות מכבי ת"א – עד כמה זה ישפיע על העונה שלה בליגה אם בכלל, וכמה יתרון יחסי יהיה לעומק האדיר שלה במצבת הישראלים.

5. הפועל ת"א תהיה הקבוצה שיהיה הכי כיף לראות העונה. כדורסל של 25 אסיסטים למשחק, כדורסל מהיר, כדורסל שוטף והרבה תומר גינת ורפי מנקו שתמיד כיף לראות. סימן השאלה הגדול – רביב לימונד. כמה הוא כשיר והאם הוא עדיין רביב הישן והטוב אחרי העונה האחרונה הנוראית שהיתה לו.

6. דן שמיר – מה יהיה? כבר עשור שהוא לא ממש מצליח בשום מקום. העונה הזו חייבת להיגמר בפיינל פור, חולון בנו סגל שלא יכול פחות מזה. ואם יהיה פחות מזה, אז המאמן שכולם אוהבים לאהוב ולהחמיא לו צריך לתת את הדעת על ההישגים שלו.

7. שון דוסון – האם הוא מסוגל לקחת על עצמו קבוצה כמו הרצליה שיש לה לא מעט זרים דומיננטים. האם ההחלטה שקיבל היתה נכונה? בלי פיינל פור השנה, שון לא מתקדם לשום מקום.

8. יש תחושה לא טובה אצל מכבי חיפה אבל זה משהו שקורה בכל תחילת עונה. הזרים נראית לא ברמה הנאותה הפעם, אבל בכל פעם ג'ף מצליח להפתיע. ההימור שלנו – העונה תהיה בעייתית מאד, לא בטוח שרחימי מסיים אותה.

9. יפתח זיו, חואקין שוכמן, בן אלטיט, תמיר בלאט ודומיהם – מי יצליח להתקדם עוד שלב לעבר דרגת כוכב ליגה ובסופו של דבר יהיה בסגל הנבחרת לא רק בעוד חודש אלא לאורך זמן?

10. כרם משעור מול גיא פניני – השחקן הישראלי של העונה שעברה – ימצא את עצמו במכבי ת"א? ספק גדול. כוכב כמו בהרצליה הוא לא יהיה, אבל האם הוא מסוגל לשחק את תפקיד השחקן המשלים? האם גיא פניני עוד יכול להיות אפקטיבי ברמת שחקן חמישיה עם יומרות כמו חולון?

משחקי הערב ביבשת

הערב באירופה כבר מתחיל להיות כבד עם כמה משחקי עונה, אבל בעיקר המון המון כדורסל טוב ועמוס.

המחזור הראשון ביוון ימשיך היום, ומה מחכה לכם במחזור הראשון? בום! אולימפיאקוס מארחת את פנאתינייקוס בשעה 19:30. כך יצא. זה יקרה ללא קהל זכר לארועי סדרת הגמר מהעונה שעברה. אריס סלוניקי תשחק בקימיס בשעה 17:00.

שבעה משחקים נוספים בספרד יסגרו את המחזור השלישי, במוקד ברצלונה תארח את בורגוס וריאל מדריד את סראגוסה בשני משחקים בשעה 13:30 בהם הפייבוריטית אמורות לטייל. באותה שעה פואנלברדה תארח את מלאגה (שידור ישיר בספורט2). טנריפה תארח את האלופה ולנסיה במשחק המרכזי בשעה 19:30 (שידור ישיר בספורט4), באותה שלה אסטודיאנטס מול גיפוזקואה.

חמישה משחקים במסגרת המחזור השני באיטליה, במוקד בשעה 13:00 שחזור הגמר של העונה שעברה כשונציה האלופה תארח את טרנטו. מילאנו תארח בשעה 21:45 את וארזה, רג'יו אמיליה מול פזארו בשעה 19:15 ובאותה שעה גם וירטוס בולוניה מול קאפו ד'אורלנדו. במשחק נוסף בשעה 18:00 ברשיה מול אבלינו.

בצרפת משחק אחד בלבד אבל איזה משחק. מונאקו תארח את וילרבאן בקרב בין שתי קבוצות מועמדות חזקות מאד לאליפות. זה קורה בשעה 19:30.

בטורקיה ימשך היום המחזור הראשון עם 4 משחקים, במשחק המרכזי תארח קרשיאקה את אנדולו אפס בשעה 19:30. עוד לפני כן בשעה 15:15 טרבזונספור מול בשיקטאש.

בגרמניה לא פחות מ-7 משחקים היום, באמברג תשחק כבר את המשחק השלישי שלה העונה והחזרה הגנרלית האחרונה לפני מכבי ת"א, היא תתארח אצל וולטר טייגר בשעה 18:30. אלבא ברלין תצא למשחק חוץ מול מיטלדוייצ'ר בשעה 16:00. בשעה 20:15 לודוויסבורג מול פרנקפורט.

בליגת הVTB צסק"א תשחק כבר את המשחק השני שלה, היא תהיה בחוץ מול אסטנה בשעה 12:00 בצהרים. קובאן תתארח אצל טאלין בשעה 17:00, זניט מול פארמה החלשה בשעה 18:00.

באדריטאית שני משחקים, צדביטה תארח את איגוקי בשעה 20:00 ומיד לאחר מכן בשעה 22:00 בודצ'נוסט מול ציבונה זאגרב.

בליטא משחק עונה, סוג של, ז'לגיריס קובנה תתארח אצל ריטאס וילנה בשעה 17:20. עוד לפני כן בשעה 16:00 ליטקבליס הבלתי מנוצחת תנצח גם את פרינאי.

כל החדשות, העדכונים והפרשנויות בכדורסל האירופאי בעמוד הפסייבוק של יורופיד – כדורסל אירופי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו