משפחת שאול תוקפת: הממשלה מתרשלת בתפקידה - סרוגים

משפחת שאול תוקפת: הממשלה מתרשלת בתפקידה

משפחתו של החייל אורון שאול שגופתו נמצאת בידי חמאס בעזה תוקפת את הממשלה על רקע אי-מינוי מתאם שבויים ונעדרים חדש: "העובדה שעדיין לא מונה מתאם חדש מעידה על התרשלות של הממשלה"

author-image
משפחת שאול תוקפת: הממשלה מתרשלת בתפקידה

משפחתו של החייל אורון שאול שנהרג במבצע 'צוק איתן' וגופתו נמצאת עדיין בידי חמאס בעזה תוקפת היום (ראשון) את הממשלה על רקע אי-מינוי מתאם שבויים ונעדרים חדש.

לדבריהם, "לא ייתכן שלמעלה מחודש אין גורם ממשלתי שיעסוק בנושא", מסרו בתוקף.

עוד אמרו כי, "העובדה שעדיין לא מונה מתאם חדש מעידה על התרשלות של הממשלה".

בחודש אוגוסט האחרון, לאחר כשלוש שנים של עבודה מאומצת להשיב את גופות החיילים החטופים הביתה, אלוף משנה במיל' עו"ד ליאור לוטן הודיע לרה"מ בנימין נתניהו כי הוא מסיים את תפקידו כמתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה.

במהלך פגישתם אמר לוטן בפני נתניהו כי: "התפקיד הוא תובעני מאוד ברמה המקצועית והאנושית ולכן נכון לבצע בו החלפת אישים מדי כמה שנים". עד למינוי רשמי חדש, הודיעה ראש הממשלה כי מי שירכז את הנושא בתקופה הקרובה יהיה מזכירו הצבאי, תת-אלוף אליעזר טולדנו.

בעקבות ההתפטרות של לוטן, הגיבו גם משפחתו של הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה, כי "ההודעה מהווה כתב אישום חריף נגד אוזלת היד של ראש הממשלה ושר הביטחון בעניין השבתם הביתה של אורון והדר".

אצבע מאשימה נגד שר הביטחון  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בנוסף, לאחר הפרישה המפתיע של ליאור לוטן, דווח כי שר הביטחון אביגדור ליברמן, היה צפוי למנות כבר מספר ימים לאחר מכן מתאם חדש לענייני שבויים ונעדרים. על פי הפרסום בחדשות ערוץ 2, מי שצפוי היה להתמנות לתפקיד הוא א', בכיר בשב"כ המכהן בתפקיד המקביל לדרגת אלוף, כראש מרחב ירושלים ויהודה ושומרון.

עוד עלה מהדיווח, כי ליברמן ימליץ לרה"מ בנימין נתניהו על מינויו של א' המוערך מאוד במערכת הביטחון. מי שעשה את רוב שנותיו בסיכול טרור בשטחים ונחשב לבעל היכרות עמוקה עם הזירה הפלסטינית ועם ארגון החמאס.

הדיווחים אודות מינויו האפשרי של א' הגיעו כשבועיים לאחר הביקורת שהתעוררה כלפי ליברמן שאמר כי הוא סבור שאין למנות מחליף ללוטן לפני שהקבינט יאמץ את דו"ח שמגר במלואו, מה שמסביר את העיכוב במינוי חדש לתפקיד הרגיש.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו