אחותו של הרב טאו: "אנשים חשים שאלוקים אצלם בכיס" - סרוגים

אחותו של הרב טאו: "אנשים חשים שאלוקים אצלם בכיס"

הרבנית פרופסור אוולין גודמן- טאו, אחותו הגדולה של נשיא ישיבת 'הר המור' ומהבולטים שברבני הציונות הדתית, הרב צבי טאו, מספרת בראיון ל'מקור ראשון' על הבדלי הגישות ביניהם, על פערי ההשקפה ועל הקשר החם השורר ביניהם למרות ההבדלים

אחותו של הרב טאו: "אנשים חשים שאלוקים אצלם בכיס"
  הרב טאו (יח"צ)

הרבנית פרופסור אוולין גודמן- טאו, אחותו הגדולה של נשיא ישיבת 'הר המור' ומהבולטים שברבני הציונות הדתית, הרב צבי טאו, מספרת בראיון ל'מקור ראשון' על הבדלי הגישות ביניהם, על פערי ההשקפה ועל הקשר החם השורר ביניהם למרות ההבדלים.

"אנשים חשים שהקדוש ברוך הוא נמצא אצלם בכיס"

בניגוד לאחיה הנמנה, כאמור, על הזרם החרד"לי בציונות הדתית, הרב פרופ' אוולין גודמן-טאו נמצאת בקצה הליברלי ביותר של האורתודוקסיה, ואפילו עמדה בראש קהילה רפורמית. לדבריה: "יש מקום לכל הצורות של עבודת השם וכך גם היה תמיד בעם היהודי – אבל מה שקורה היום זה לא מחלוקת לשם שמיים. אנשים חשים שהקדוש ברוך הוא נמצא אצלם בכיס".

"מצלצל אליי לפני כל חג"

בראיון מתוארים ההבדלים בין השניים, החל מסגנון לבוש וכלה בחלוקת התפקידים בין נשים לגברים: "היא – ממוקמת בשולי האגף באגף השמאלי-ליברלי של החברה הדתית, חובשת שנים את ספסלי האקדמיה, ונמנית עם חלוצות הפמיניזם הדתי. הוא – מגביה את החומות בתגובה לכל תופעת חילון, מצדד בחלוקת התפקידים המסורתית בין גברים לנשים במרחב הציבורי, ומתנגד בחריפות לכל דריסת רגל של האקדמיה בישיבות. היא – לבושה בסגנון מודרני, ראשה מגולה. הוא – לבוש שחורים, מגבעת לראשו וזקן מעטר את פניו. ובכל זאת, הקשר בין שני האחים לבית טאו הינו חם וקרוב. גודמן- טאו מספרת כי "צבי תמיד מצלצל אליי לפני כל חג, וכשאני חשה אומללה אני מטלפנת אליו".

"לא כל כך מחלוקת לשם שמים"

למרות הקשר החם ביניהם המגשר על הבדלי הגישות העמוקים, גודמן טאו סבורה שהיחסים בינה לבין אחיה אינם משקפים את מה שקורה בחברה הישראלית: "אני חרדה מהפירוד הקשה בעם. יש כיום הרבה מחלוקת, וזו לא כל כך מחלוקת לשם שמיים".

"אנחנו רואים את המשבר בכל האווירה בארץ. אמנם תמיד היו מחלוקות בתוך עם ישראל, וגם חז"ל ניהלו מאבקים פנימיים קשים, אך הם עשו זאת לשם שמיים ולא רק עסקו ב'אני צודק'. הלכה נפסקה כבית הלל מפני שהקדימו את דברי בית שמאי לדבריהם. זאת אומרת, בזכות התמודדות עם הדעה המנוגדת וכבוד אליה. מה שקורה היום במדינה זה אחרת. אנשים חשים שהם יודעים מה הקדוש ברוך הוא רוצה, ושהוא נמצא אצלם בכיס. עכשיו כששבנו לאדמתנו, זה מסוכן מאוד. יש לנו כבר מדינה, אבל אם נמשיך ככה – הכול יתפרק לנו".

"לא מסכימה איתו בכל"

למרות האידיליה ביניהם, גודמן- טאו לא חוששת לדבר על ההבדלים בינה לבין אחיה: "אני לא מסכימה עם צבי בכול. לא עם דעתו לגבי שילוב נשים בצבא, וגם לא עם ההפגנה נגד ההומוסקסואלים". על התיעוד בו נראה הרב טאו עומד כשהוא מניף שלט נגד מצעד הגאווה היא אומרת: "מאהבת השם אותנו הוא לא רק נתן מצוות, אלא גם ברא אותנו בצלם. אמנם מצעד הגאווה יכול להיות גם תופעה פוליטית וחברתית, אבל יש אנשים שנולדו ככה, וגם הם נבראו בצלם והם חביבים. צריך להבין את האנשים שהדבר שהכי חשוב להם בחיים זה להיות עם אדם אחר בקדושה. יש קדושה שמתבטאת בקשר הכי אינטימי בין בעל ואישה, והאנשים האלו לא מרגישים את הקדושה הזו, אלא מרגישים אותה בדרך אחרת".

"אני מעבר לזרמים"

כשנשאלה כיצד היא מגדירה את עצמה מבחינה דתית היא השיבה: "אני אישה אורתודוקסית לא אורתודוקסית. באתי מהאורתודוקסיה, ולכן זו ההסמכה שעשיתי. אלו המשפחה והחברים שלי ומה שאני מכירה, אני לא אהיה פתאום רב רפורמי. אך אני מתנגדת לכיתתיות, להגדרות ולשיוך לזרם מסוים. האורתודוקסיה כיום אומרת לי שאני לא יכולה לעשות המון דברים, ואני לא מסוגלת להיות חלק מממסד כזה. אני מעבר לזרמים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
זה אומר הכל:
דתי | 06-10-2017 11:57
"אני לא מסכימה עם צבי בכול. לא עם דעתו לגבי שילוב נשים בצבא, וגם לא עם ההפגנה נגד ההומוסקסואלים. מאהבת השם אותנו הוא לא רק נתן מצוות, אלא גם ברא אותנו בצלם... צריך להבין את האנשים שהדבר שהכי חשוב להם בחיים זה להיות עם אדם אחר בקדושה. יש קדושה שמתבטאת בקשר הכי אינטימי בין בעל ואישה, והאנשים האלו לא מרגישים את הקדושה הזו, אלא מרגישים אותה בדרך אחרת".
2
למה צריך לקרא את דברי הכפירה והרפורמה שלה באתר דתי?
דתי עם כבוד | 06-10-2017 16:53
זה שהיא אחותו של הרב טאו חסר משמעות ולא נותן מעמד לדעותיה המוזרות
3
כשהיא בדיכאון היא מתקשרת אליו
| 06-10-2017 16:55
והוא מעודד אותה.הוא לא בדיכאון ולא צריך חיזוק. ישתבח שמו.
4
גיא עזרא מפרסם באתר כתבה שניה נגד הרב טאו תוך כמה ימים
חיים | 07-10-2017 19:53
הציטוט מהראיון של הרב יעקב שפירא בשביעי, ועכשו זה. לאן אתה חותר? מחפש אולי חומרים בנרות לבזות את הרב טאו?
הראשונה
| 07-10-2017 23:30
לא מבזה את הרב טאו אלא אומרת מציאות.
5
שקר גמור ומוחלט!
אוי ויי | 07-10-2017 20:34
בראיון הזה היא משקרת במצח נחושה אל מול העובדות המציאותיות. כל מי שיחפש קצת באינטרנט יגלה שהיא ממש רבה רפורמית. היא שימשה בתפקיד הזה. אל תאמינו לשקרים שמופיעים כאן או בכתבה המקורית. חפשו את העובדות ואל תתנו לה להטות את הראיון לפי הציבור שאליו הוא פונה. שלא תאמינו למילה מהשטויות הבזויות שיוצאות מהפה שלה.
6
את מי מעניינת רפורמית? מה זה משנה מי אחיה? ואיך אתם
... | 09-10-2017 13:59
קוראים לה רבנית? סרוגים אתר של רפורמים.
7
הרב מניטו אמר בזמנו
לאו דוד | 11-12-2017 19:05
שהנצרות שהוא למד ביסודי מדברת מגרונו. ולמי שכתב כשהיא בדיכאון היא מתקשרת אליו..יותר סיכוי שהפוך כי יש לו דכאונות מתקופת השואה.