ביקורת מסעדות: Bar B Que - ה"פועלים" של הרצלייה פיתוח

ביקורת מסעדות: Bar B Que - ה"פועלים" של הרצלייה פיתוח

מסעדת Bar B Que שוכנת בלב איזור ההיי-טק בהרצליה פיתוח. המסעדה החלה לפעול לפני מספר חודשים בשעות הצהריים כמסעדת פועלים משודרגת (עד כמה שניתן לכנות עובדי הייטק "פועלים"), ולפני שבועות ספורים הוחלט על שדרוג הקונספט, כך שעם דמדומי ערב, הופכת המסעדה למקום של חגיגת בשרים מעושנים

author-image
ביקורת מסעדות: ה"פועלים" של הרצלייה פיתוח
  (צילום: יעקב לדרמן)

מסעדת Bar B Que שוכנת בלב איזור ההיי-טק בהרצלייה פיתוח. המסעדה החלה לפעול לפני מספר חודשים בשעות הצהריים כמסעדת פועלים משודרגת (עד כמה שניתן לכנות עובדי הייטק "פועלים"), ולפני שבועות ספורים הוחלט על שדרוג הקונספט, כך שעם דמדומי ערב, הופכת המסעדה למקום של חגיגת בשרים מעושנים (יותר או פחות).

עיצוב המסעדה הייטקסטי – תעשייתי ומתכתב עם האזור בו שוכנת המסעדה: חלל גדול, צינורות מיזוג אוויר חשופים, "לוח כיתה" ענק על הקיר עליו נרשם תפריט הצהריים, ואקוסטיקה אפעס, גם היא של אולם תעשייתי.

אחרי יום עבודה אינטנסיבי, התחלנו הפעם דווקא בתפריט האלכוהול. הדבר הראשון שצד את תשומת ליבנו, היה התמחור הנגיש וההוגן. כנראה שגם בערב שורה במקום רוחה שלתפיסתה מסעדה כמעין מסעדת פועלים בכל הנוגע למחירים, הגם שמדובר במסעדה לכל דבר. כך למשל, כוס יין מעולה, סיני של יקב פסגות, תעלה לכם 23 ש"ח בלבד. עכשיו, שימו לב, לא מדובר ב"יין סופר" שניתן לרכוש ממנו ארבעה בקבוקים במאה ש"ח, מחיר בקבוק כזה לצרכן עומד על כ-80 ש"ח. היין היקר ביותר במקום יעלה לכם 35 ש"ח. אחר כך קיבלנו הסבר מגיא, מנהל המקום, שתמחור אלכוהול נגיש הוא דרך חיים, ובמתכוון המקום נבדל ממקומות שמתמחרים אלכוהול באופן שערורייתי. התמחור, הסביר גיא,נובע מהרצון לאפשר לכל אחד לצאת מהמסעדה מחויך, ולא רק מהאוכל…

(צילום: יעקב לדרמן)

עיון בתפריט האוכל, המוגדר עדיין כ"תפריט הרצה", גילה שהתמחור הנגיש תקף גם פה. התפריט מחולק לשלוש חטיבות. הראשונה, כוללת את המנות הראשונות, ובה כיאה למסעדת בשרים, הגזרה מצומצמת וכוללת ארבעה סוגי סלטים, כנפיים וקרפצ'יו. החטיבה השניה כוללת את מנות הבשרים ה"קלאסיות", והחטיבה השלישית היא חטיבת מגשי הבשרים, הכוללת וריאציות שונות של שילוב מספר סוגי בשרים. בנוסף מכיל התפריט מנות ילדים (שניצל, כנפיים ומיני בורגר).

התחלנו בפתיח של לחם עם "מטבלי הבית" (16 ש"ח), שכללו שום קונפי, שנרקח כאן לכדי חמאת שום עדינה וטובה, שמן זית עם בלסמי (שהאיזון בו הופר מעט, כך שהיה בפועל בלסמי עם שמן זית), ופסטו מצוין שנעשה כראוי מצנוברים ולא מתחליפים פחותים שפשו לאחרונה. לראשונה לקחנו מנת קרפצ'יו פילה בקר (45 ש"ח). המנה הייתה קלאסית ופשוטה, בשר הפילה נפרס בדקיקות הנכונה, ונכבש מעט בשמן זית ובבלסמי מתקתק, ששמרו הפעם על איזון ראוי.

מטבלי הבית (צילום: יעקב לדרמן)

עיקריות הזמנו שתיים שהן ארבע. האחת מנת אסאדו על עצם, אשר נחשבת כמנת דגל של המסעדה (25 ש"ח ל-100 גרם. ולא, אי אפשר להזמין 100 גרם, וזו לא שאלה ששואלים או אפילו חושבים לשאול). נתח האסאדו שניכר בו כי טופל במסירות, הגיע במידת עשייה מיטבית, קריספי במעטפת המתקתקה ועסיסי בתוכו והעיד על עצמו כי הגיע מספק בשרים מעולה, והיה בעל טעמי עישון מאוזנים ולא אגרסיביים מידי. על הצלחת נותרה, מהר מאד, רק העצם. ואולי קצת שעועית ירוקה צרובה (שהייתה נהדרת כשלעצמה – אולם לא לשם כך התכנסנו), אבל זה כמובן לא נחשב.

מנת הדגל של המסעדה (צילום: יעקב לדרמן)

חוץ מהאסאדו, הזמנו מגש בשר שנקרא "אדלייד" (75 ש"ח – וזו לא טעות), וכולל שלושה סוגי בשר: שתי פרוסות כתף בקר (מנתח 5, הטוב יותר), שבושל בסו-וויד באופן שהותיר אותו רך, נימוח ועסיסי; קרעי אונטריב בקר, שהגם שמתאים ככלל לטחינה, התגלה כטוב גם בווריאציה הכבושה כקורנביף והמפורקת שאימצו פה. את הכנפיים שבמגש ביקשנו להמיר בנקניקיות צ'וריסוס, אשר היוו את החוליה החלשה במגש (ובארוחה כולה) ולוו בטעם תעשייתי ואגרסיבי יתר על המידה. נראה שההסבר לכך פשוט – זהו הדבר היחיד שלא נעשה במקום, אלא מיובא מבחוץ.

 קרפצ'יו פילה בקר (צילום: יעקב לדרמן)

את הבשרים שעל המגש ליוו בטטות נהדרות שבושלו בתנור על מלח גס בקליפתן, ונשאו טעם חמאתי מעולה, וכן קורנישינים שהתאימו למגש הבשרים ככפפה ליד, צ'ימיצורי מרענן וטוב, קונפי שום שחזר מהמערכה הראשונה, וסלקים צלויים. אם נראה לכם שהתמחור מגוחך, אתם צודקים. זו מנה שללא ספק ניתן לגבות עליה כמעט כפול (אחרי שדרוג של הנקניקיות), ויש לקוות שהתמחור יישאר כך גם לאחר תקופת ההרצה.
לסיכום, אם חשקה נפשכם בארוחת בשרים טובה, באווירה קלילה ולא מעונבת מידי, ולא פחות חשוב בתמחור נדיר ושווה לכל נפש (ארוחה זוגית מלאה הכוללת יין ב-300 ש"ח לפני שירות), בקרו בברביקיו בהרצלייה, ותראו ישועות.

(צילום: יעקב לדרמן)

——————————————————————-

Bar B Queמסעדת בשרים אוסטרלית
המנופים 8, הרצלייה
כשרות: הרבנות הרצליה, בשר חלק
09-744-5097‏

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חותמת על כל מילה
גילי | 05-11-2017 11:30
זול וטעים